Gå til innhold

Neste diagnose som blir aktuell.

Anbefalte innlegg

En i Kulissene
On 10/19/2023 at 9:58 PM, Kashmir said:

Han har ikke nevt noe om narsissisme. 

Du ER VEL Morten Hegseth. Du skriver som om du personlig blir fornærmet. Men da kan jeg si med en gang. Morten Hegseth er og blir en som mobber andre og som siden vi rusa oss i 2005 på speed og var på sexparty, så har han trodd han er bedre enn andre. I mean... Han fikk alle andre til å føle seg ukomfortable og han mobber fortsatt folk i homomiljøet på privaten. Kanskje han skal lære seg å ikke kaste sten i glasshus 

Fortsetter under...

En i Kulissene skrev (4 timer siden):

Du ER VEL Morten Hegseth. Du skriver som om du personlig blir fornærmet. Men da kan jeg si med en gang. Morten Hegseth er og blir en som mobber andre og som siden vi rusa oss i 2005 på speed og var på sexparty, så har han trodd han er bedre enn andre. I mean... Han fikk alle andre til å føle seg ukomfortable og han mobber fortsatt folk i homomiljøet på privaten. Kanskje han skal lære seg å ikke kaste sten i glasshus 

Jeg er ikke han nei 😀 jeg vet ikke om vi har noe særlig felkes en gamg, og jeg kan skjønne at du syns det er urettferdig eller irriterende at en du har sett usympatiske sider ved, blir kjent og godt likt. Det forstår jeg. 

Det er mulig at du har rett, og at han ikke bare er hyggelig. Alle som velger å bli kjendiser er nok i overkant mer glad i oppmerksomhet og fokus enn andre, og det kan jo ligge ikke så sympatiske trekk bak. 

Men jeg liker jo ikke bare folk som er "snille og greie". Jeg er mer skeptisk til dem enn til de som viser dårlige sider og feil. 

Mulig du har rett altså. Men jeg liker ham jo for det jeg ser. Og jeg vet heller ikke om noem diagnose han skal ha, som kommer og går 🙂

Endret av Kashmir
En i Kulissene skrev (6 timer siden):

Han er BARE meg meg meg. Ta det fra en som kjenner han. Han er en som trår på andre raskere enn andre rekker å si "hei"

Han mobber også folk, og han tror han er bedre enn alle rundt seg. Og du må IKKE si noe negativt til han iallefall. For da ødelegger han karrieren din

Jeg var snill da jeg skrev det. Jeg har ingen grunn til å tvile på det du sier. 

Drømmeautomat

Ingen kommer til å ville eie en narsissismediagnose, i hvert fall ikke hvis de faktisk er narsissister. Veldig få har lyst å innrømme at de er en slitsom drittsekk andre bør holde seg unna. Narsissisme er en diagnose du gir andre, ikke deg selv. 

Drømmeautomat skrev (12 minutter siden):

Ingen kommer til å ville eie en narsissismediagnose, i hvert fall ikke hvis de faktisk er narsissister. Veldig få har lyst å innrømme at de er en slitsom drittsekk andre bør holde seg unna. Narsissisme er en diagnose du gir andre, ikke deg selv. 

Ja, narsissister pleier å være slitsomme drittsekker. Har møtt flere.

kupton skrev (På 20.10.2023 den 19.20):

Ja, jeg er litt, eller kanskje enda litt mer, politisk ukorrekt 🙂

Å være politisk korrekt i 2023 krever at en er en kastrert vindhane

Trinity80 skrev (På 20.10.2023 den 19.31):

Det å være politisk korrekt i dagens samfunn vil også si at du ikke sitter på et forum og hjelper mennesker i til tider i stor nød. Så kjør på @kupton.

Forfriskende med et sted hvor alle kan mene noe, og at det ikke er et ekkokammer som alle andre digitale og ikke digitale rom. 

Det er bare fryktelig forvirrende. Å være så hjelpsom, og å ha så mye forakt for andre på samme tid? Jeg hadde ikke turt å være Kuptons pasient i hvert fall. 

Anonymkode: 138b9...534

Annonse

Drømmeautomat skrev (19 minutter siden):

Nei, de vil nok ikke eie den, men som sagt så står jo mennesker fram med den. Jeg har også en ganske nær med diagnosen, og jeg vil ikke kalle de drittsekker sånn uten å også forstå at det er en enorm skam og mindreverdighetsfølelse som kan ligge til grunn. Jeg tror de ofte har hatt ganske så heavy oppvekst hvor de har blitt avvist, ydmyket og mobbet. Blitt fortalt fra både familie og andre hvor lite verdt de er. 

Så drittsekk og drittsekk. De er jo psyke de også. Men å omgås dem krever jo sitt og det er jo ikke å anbefale med mindre det er full åpenhet om ting. Og selv da kan det være vanskelig. Men at de står mer og mer åpent frem er jo ikke å forbauses over. De liker å være i fokus og snakke om seg selv. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er bare fryktelig forvirrende. Å være så hjelpsom, og å ha så mye forakt for andre på samme tid? Jeg hadde ikke turt å være Kuptons pasient i hvert fall. 

Forakt? Okei, man kan ha ulike oppfatning av samme virkelighet men det synes jeg er å dra det altfor langt.

Jeg skjønner ikke helt parallellen du drar, men mulig du finner det forstyrrende med konkrete, ufiltrerte svar basert på utdanning og lang erfaring, samt omsorg for at andre faktisk skal bli bedre?

Min psykiater er litt som @kupton, og jeg forstår at noen er langvarig og heftig syke i systemet om de har dullete behandlere. Det har jeg hatt i flere omganger før denne runden, og det var først nå noen fant en konkret løsning til meg da jeg ikke hadde ressursene selv.

Hvis man må bli behandlet med silkehansker til enhver tid, så er det ikke sikkert at man blir behandlet. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nå. Jeg har riktignok reagert på utsagn fra han selv, så det tok litt tid og observasjon fra meg selv å skjønne. Jeg kan fremdeles reagere, men "så mye forakt" er det virkelig ikke! Der dro du det alt for langt. 

Trinity80 skrev (3 minutter siden):

Forakt? Okei, man kan ha ulike oppfatning av samme virkelighet men det synes jeg er å dra det altfor langt.

Jeg skjønner ikke helt parallellen du drar, men mulig du finner det forstyrrende med konkrete, ufiltrerte svar basert på utdanning og lang erfaring, samt omsorg for at andre faktisk skal bli bedre?

Min psykiater er litt som @kupton, og jeg forstår at noen er langvarig og heftig syke i systemet om de har dullete behandlere. Det har jeg hatt i flere omganger før denne runden, og det var først nå noen fant en konkret løsning til meg da jeg ikke hadde ressursene selv.

Hvis man må bli behandlet med silkehansker til enhver tid, så er det ikke sikkert at man blir behandlet. 

Okey, mulig du orker det. Jeg vet at jeg ikke orker å sitte i et behandlingsrom flere ganger å bli foraktet i hvert fall.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okey, mulig du orker det. Jeg vet at jeg ikke orker å sitte i et behandlingsrom flere ganger å bli foraktet i hvert fall.

Forakt er din observasjon, betyr dermed ikke at det har rot i virkeligheten. Om du orker å sitte med det, må du gjerne det.

Det at man er uenig betyr ikke at man skal sort/ hvitt male. 

Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Forakt er din observasjon, betyr dermed ikke at det har rot i virkeligheten. Om du orker å sitte med det, må du gjerne det.

Det at man er uenig betyr ikke at man skal sort/ hvitt male. 

Hvis det ikke er forakt, hva er det da?.

Annonse

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Har du et veldig behov for å definere det? Hvorfor? Synes dine kommentarer minner mer om det man kan kalle for forakt. 

Ok. Takk og hade bra. Jeg skal ikke spørre om noe her igjen. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Takk og hade bra. Jeg skal ikke spørre om noe her igjen. 

Jeg skal heller gå å kose meg med skammen til meg og Morten Hegseth. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...