Savannah Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Kashmir skrev (4 timer siden): Jeg oppfatter at innlegget er skrevet etter å ha sett på Debatten sist torsdag, hvor AP faktisk fikk hard kritikk av egne partifeller. De er ikke unlatt kritikk i det hele tatt i dette tilfellet- og heller tvert om. Ap. er ikke unnlatt kritikk og har fått den. Velgerne forsvinner fra år til år. Jeg har sett Debatten helt til ende og jeg forstår ikke hva Jan Bøhler gjorde der. Gaulin var den eneste som var fra Ap. Å snakke om innvandring i denne voldssammenhengen er helt ut av kortet. Dette er barn/barnebarn av innvandrere, og lyshårede blåøyde norske barn. Hvorfor nevner ingen skolesystemet? Pipa har fått en annen låt hos Jan Bøhler når han kun nevner foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Savannah skrev (7 minutter siden): Ap. er ikke unnlatt kritikk og har fått den. Velgerne forsvinner fra år til år. Jeg har sett Debatten helt til ende og jeg forstår ikke hva Jan Bøhler gjorde der. Gaulin var den eneste som var fra Ap. Å snakke om innvandring i denne voldssammenhengen er helt ut av kortet. Dette er barn/barnebarn av innvandrere, og lyshårede blåøyde norske barn. Hvorfor nevner ingen skolesystemet? Pipa har fått en annen låt hos Jan Bøhler når han kun nevner foreldre. Det er jo det at absolutt flesteparten av disse ungdommene er opprinnelig fra innvandrerfamilier. Da må en jo se på hva grunnen er. Målet er jo ikke å "ta dem på noe", men bør heller være å forebygge. Hjelpe om du vil. Og Foxtrot har spredd seg ut over svenske grenser og er i alle norske politidisktrikt nå. Det må helst stoppes. Og glem "helst". Det kan være skolen. Det kan være økonomiske problemer, det kan være flere grunner- også at noe som det ble nevnt- går i arv i visse familier. At unge blir brukt av de eldre til å utføre visse "oppdrag" er fordi de blir straffet mildere. Veldig mye å se på her. Og så kan det selvfølgelig være noen foreldre som er maktesløse og ikke får fulgt opp. Uansett må det jo ryddes opp. Og jeg tenker at vi alle kan gjøre vårt. Voksne skal ikke frykte barn på 14 år. Da er noe riv ravende galt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Savannah skrev (7 minutter siden): Hvorfor nevner ingen skolesystemet? Hva er problemet med skolesystemet? Og er det også problemet i Sverige? Jeg tror ikke det har vært noen betydelig endringer i skolevesenet siste 50 år, i noen av landene, som skulle ledet til dette ? Skolene er om noe bare mer "woke" og skal "forstå" problembarna mer enn før, men det er vel bra etter din politikk så skolevesenet burde blitt bedre ikke verre (??) Savannah skrev (7 minutter siden): Ap. er ikke unnlatt kritikk og har fått den. Velgerne forsvinner fra år til år. Hva tror du er årsaken til det? AP blir pushet i alle aviser og på skolene og på forumene, er det noen anti-ap konspirasjon på gang ? Hva er det velgerne ikke forstår? Savannah skrev (13 minutter siden): lyshårede blåøyde norske barn. Ja altså det er grenser for hvor mye en gidder å bli banket opp av gjenger før en bare velger å bli med i gjeng istedenfor, så det blir sikkert mer berikende mangfold i gjengene over tid, dersom det er noe positivt eller relevant da, ser ikke helt at det er bra det er vel faktisk et tegn på at det begynner å bli skikkelig ille. Det er vel ingen tvil om at gjengene så langt har vært dominert av folk uten blå øyne og lyst hår, og dermed trolig ikke er årsaken bak problemet Anonymkode: 8b09e...6d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Kashmir skrev (1 minutt siden): Det er jo det at absolutt flesteparten av disse ungdommene er opprinnelig fra innvandrerfamilier. Da må en jo se på hva grunnen er. Målet er jo ikke å "ta dem på noe", men bør heller være å forebygge. Hjelpe om du vil. Og Foxtrot har spredd seg ut over svenske grenser og er i alle norske politidisktrikt nå. Det må helst stoppes. Og glem "helst". Det kan være skolen. Det kan være økonomiske problemer, det kan være flere grunner- også at noe som det ble nevnt- går i arv i visse familier. At unge blir brukt av de eldre til å utføre visse "oppdrag" er fordi de blir straffet mildere. Veldig mye å se på her. Og så kan det selvfølgelig være noen foreldre som er maktesløse og ikke får fulgt opp. Uansett må det jo ryddes opp. Og jeg tenker at vi alle kan gjøre vårt. Voksne skal ikke frykte barn på 14 år. Da er noe riv ravende galt. Jeg snakker mye med innvandrere i min jobb, og jeg har spurt mange om de har norske venner. De jobber og kommuniserer med meg på jobb, men nei de har ingen norske venner. Det er noe med samfunnsstrukturen som må ryddes opp i. Mange forteller meg også om problemene med å søke jobb med utenlandske navn. Fattigdom og utenforskap er den største faktoren her. Mange foreldre (uansett opprinnelse) er maktesløse i dagens samfunn. Kravene er store og blir større og større. Lærere er frustrerte over tilstanden og ikke minst av de kravene de blir stilt av foreldre som er "ovenpå" i samfunnet. Ekspertene blir flere og flere som uttaler seg, men kommer ikke i nærheten av selve menneskene. Samfunnet har aldri vært så egosentrisk som nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Savannah skrev (8 minutter siden): Jeg snakker mye med innvandrere i min jobb, og jeg har spurt mange om de har norske venner. De jobber og kommuniserer med meg på jobb, men nei de har ingen norske venner. Det er noe med samfunnsstrukturen som må ryddes opp i. Mange forteller meg også om problemene med å søke jobb med utenlandske navn. Fattigdom og utenforskap er den største faktoren her. Mange foreldre (uansett opprinnelse) er maktesløse i dagens samfunn. Kravene er store og blir større og større. Lærere er frustrerte over tilstanden og ikke minst av de kravene de blir stilt av foreldre som er "ovenpå" i samfunnet. Ekspertene blir flere og flere som uttaler seg, men kommer ikke i nærheten av selve menneskene. Samfunnet har aldri vært så egosentrisk som nå. Vel, det er uansett også norske i gjengene. Hvorfor har ikke de du kommuniserer med norske venner- hva er forklaringen? Og ja jeg vet også at flere skifter navn til norske navn også, så diskriminering og rasisme er reelt. Jeg har fått det mot meg selv flere ganger, men det skjer helt på nett da. Det skal sies. Jeg er som sagt lei av all ansvarsfraskrivelsen. Fra alle voksne. Jeg har kritisert utallige ganger den tendensen til å ikke evne å gjøre noe selv, men alltid forvente at alle andre må rydde opp. En forferdelig uting. Og at man ikke kan samarbeide av samme grunn. Da blir det ikke løsning da. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215499 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Savannah Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Kashmir skrev (3 minutter siden): Vel, det er uansett også norske i gjengene. Hvorfor har ikke de du kommuniserer med norske venner- hva er forklaringen? Og ja jeg vet også at flere skifter navn til norske navn også, så diskriminering og rasisme er reelt. Jeg har fått det mot meg selv flere ganger, men det skjer helt på nett da. Det skal sies. Jeg er som sagt lei av all ansvarsfraskrivelsen. Fra alle voksne. Jeg har kritisert utallige ganger den tendensen til å ikke evne å gjøre noe selv, men alltid forvente at alle andre må rydde opp. En forferdelig uting. Og at man ikke kan samarbeide av samme grunn. Da blir det ikke løsning da. Nå har jeg ikke en ensidig forklaring på hvorfor de ikke har norske venner, men min erfaring er at det er vanskelig å etablere vennskap i Norge i hvert fall hvis du er voksen. Det har noe med samfunnstrukturen å gjøre, mener jeg ut fra min egen erfaring. Barn og ungdom ned i ti årsalderen går med kniver i gatene og det krangles om hvor besteforeldrene deres ble født. En bekjent av meg ble knivstukket av en student på universitetet i Oslo. Tror du fødestedet til oldeforeldrene hans er viktig? Jan Bøhler bør holde seg unna politikk. Han har ingenting å gjøre i offentligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Savannah skrev (11 minutter siden): Nå har jeg ikke en ensidig forklaring på hvorfor de ikke har norske venner, men min erfaring er at det er vanskelig å etablere vennskap i Norge i hvert fall hvis du er voksen. Det har noe med samfunnstrukturen å gjøre, mener jeg ut fra min egen erfaring. Barn og ungdom ned i ti årsalderen går med kniver i gatene og det krangles om hvor besteforeldrene deres ble født. En bekjent av meg ble knivstukket av en student på universitetet i Oslo. Tror du fødestedet til oldeforeldrene hans er viktig? Jan Bøhler bør holde seg unna politikk. Han har ingenting å gjøre i offentligheten. Jeg tror opphav kan være viktig fordi det kan si noe om nettopp probleme de møter- som også du selv jo er inne på. Hvordan det blir når nordmenn flytter fra visse bydeler, tar barna ut fra noen skoler og vil ha de inn på andre med fære fra andre enn norsk opphav. Og ja, det kan være vanskelig å få venner i Norge, og da må en se på grunnen til det. Så det er ikke kun en årsak, men det kan være en signalrød tråd. Og den bør vi helst finne sånn at vi ikke opplever at barnegjenger terroriserer omgivelsene. Og igjen- vi må se på hva vi selv kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Savannah skrev (2 timer siden): Barn og ungdom ned i ti årsalderen går med kniver i gatene og det krangles om hvor besteforeldrene deres ble født. Det er jo pga at kultur påvirker folks handlinger, og videreføres i generasjoner. Tenk om vi hadde en kvinneundertrykkende kultur, da ville vi fått mer kvinneundertrykkelse, f.eks.... du er vel enig i det, håper jeg?.. Savannah skrev (2 timer siden): En bekjent av meg ble knivstukket av en student på universitetet i Oslo. Tror du fødestedet til oldeforeldrene hans er viktig? Er jo kulturen som spiller noen rolle, for hvor hyppig slike ting vil skje, fødested er en "proxy" for det. Det er ikke 1 til 1 forhold, alle med oldeforeldre fra somalia har ikke 100% ren somalsk kultur, alle med oldeforeldre fra norge har ikke 100% ren norsk kultur, det blir en blanding, noen mer rene andre mer blandete, varierer fra person til person.... Alle med somalsk opphav, undertrykker ikke kvinner, men, i snitt, vil folk med kvinneundertrykkende kultur, undertrykke kvinner mer, enn folk uten kvinneundertrykkende kultur (f.eks norsk kultur) Dersom du f.eks er imot kvinneundertrykking, bør du være bekymret for at somalsk kultur blir for dominerende. Kanskje du føler at da er du en rasist så det kan du ikke mene så du må si at somalsk kultur er berikende flott mangfold, og greit nok, men da må du godta at likestillingen går tilbake. Du kan ikke få i pose og sekk. Og det gjelder for gjeng kulturer også. Du virker ønske ha folk med gjeng kultur, men ikke gjenger. Men verden bryr seg ikke om dine følelser Og AP politikere begynner å merke det på kroppen. Anonymkode: 8b09e...6d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 Del Skrevet 29. oktober 2023 Indere bor sikkert ikke mindre trangt enn muslimer. De scorer høyt på prestasjoner. Problemet med gjenger er at de kommer fra en kultur som ikke ser dette som noe stort problem. De driter i samfunnet og gir faen. I drabantbyene er det ofte store leiligheter 4 og 5 roms, så jeg kjøper ikke det om trangboddhet. Klarer de seg ikke med det er det på tide å skaffe prevensjon. Problemet er ikke trangboddhet men machokultur. Jeg blir provosert når AUF sier Norge har svikter de ungdomskriminelle. Det er familien som har svikter, ikke samfunnet. Man bør ikke få flere barn enn man kan holde styr på. Det er machokultur som svikter samfunnet, de gir faen. Ikke motsatt. Anonymkode: 42075...e60 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Savannah skrev (18 timer siden): Jeg snakker mye med innvandrere i min jobb, og jeg har spurt mange om de har norske venner. De jobber og kommuniserer med meg på jobb, men nei de har ingen norske venner. Det er noe med samfunnsstrukturen som må ryddes opp i. Mange forteller meg også om problemene med å søke jobb med utenlandske navn. Fattigdom og utenforskap er den største faktoren her. Mange foreldre (uansett opprinnelse) er maktesløse i dagens samfunn. Kravene er store og blir større og større. Lærere er frustrerte over tilstanden og ikke minst av de kravene de blir stilt av foreldre som er "ovenpå" i samfunnet. Ekspertene blir flere og flere som uttaler seg, men kommer ikke i nærheten av selve menneskene. Samfunnet har aldri vært så egosentrisk som nå. Jeg tenkte å dele en historie fra mitt eget liv 15-20 år tilbake i tid. Jeg jobbet et sted hvor vi hadde masserekruttering og relativt stort gjennomtrekk av ansatte. Vi kunne laget relativt kvalifisert statistikk over "performance" i jobben fra ulike kulturer og opprinnelsesland, for det ble ansatt mennesker fra nær sagt enhver opprinnelse. Kort oppsummering: I forhold til etniske nordmenn, så var det gjerne betydelig mer problemer med medarbeidere fra muslimske land. For land fra Midtøsten var dette litt mer delt, fordi inntrykket var at en god del var svært ivrige og arbeidssomme, og mange gjorde faktisk en veldig god jobb. Men igjen fikk jeg et inntrykk av at det handlet litt om bakgrunn. De som snakket godt norsk og hadde en del av dette samfunnets verdisett, kombinert med en slags iboende iver etter å lykkes, gjorde det gjerne veldig bra, mens andre igjen drev med underslag, løgn og handlet i strid med vedtatte verdier. For Nord-Øst-Afrika var bildet dessverre mindre nyansert. Spesielt fra Somalia hadde jeg til gode å se en eneste medarbeider som ikke gjorde noe galt. Dette reiser en del interessante spørsmål: Hvis du, ved å ansette en etnisk norsk person løper en 10% risiko for å gjøre en feilansettelse, ved en fra Midt-Østen 40% risiko og ved en fra Somalia 80% risiko. Så skjønner jeg at 1) Dette er ekstremt urettferdig ovenfor de 60% fra Midt-Østen og 20% fra Somalia som faktisk ville gjort en god jobb, MEN 2) mennesker er risikoaverse. Det blir som om jeg står i butikken og kan velge mellom tre typer pølser, hvor den ene gir 10% risiko for magesjau, den andre gir 40% risiko for magesjau og den tredje gir 80% risiko for magesjau. Du velger den første, selv om det selvfølgelig kan være gode pølser i de andre pakkene. Så nei. Jeg mener dette er et felles ansvar, og det blir for snevert å si at "norske arbeidsgivere er rasister som ikke ansetter flere med minoritetsbakgrunn" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 ISW skrev (47 minutter siden): Jeg tenkte å dele en historie fra mitt eget liv 15-20 år tilbake i tid. Jeg jobbet et sted hvor vi hadde masserekruttering og relativt stort gjennomtrekk av ansatte. Vi kunne laget relativt kvalifisert statistikk over "performance" i jobben fra ulike kulturer og opprinnelsesland, for det ble ansatt mennesker fra nær sagt enhver opprinnelse. Kort oppsummering: I forhold til etniske nordmenn, så var det gjerne betydelig mer problemer med medarbeidere fra muslimske land. For land fra Midtøsten var dette litt mer delt, fordi inntrykket var at en god del var svært ivrige og arbeidssomme, og mange gjorde faktisk en veldig god jobb. Men igjen fikk jeg et inntrykk av at det handlet litt om bakgrunn. De som snakket godt norsk og hadde en del av dette samfunnets verdisett, kombinert med en slags iboende iver etter å lykkes, gjorde det gjerne veldig bra, mens andre igjen drev med underslag, løgn og handlet i strid med vedtatte verdier. For Nord-Øst-Afrika var bildet dessverre mindre nyansert. Spesielt fra Somalia hadde jeg til gode å se en eneste medarbeider som ikke gjorde noe galt. Dette reiser en del interessante spørsmål: Hvis du, ved å ansette en etnisk norsk person løper en 10% risiko for å gjøre en feilansettelse, ved en fra Midt-Østen 40% risiko og ved en fra Somalia 80% risiko. Så skjønner jeg at 1) Dette er ekstremt urettferdig ovenfor de 60% fra Midt-Østen og 20% fra Somalia som faktisk ville gjort en god jobb, MEN 2) mennesker er risikoaverse. Det blir som om jeg står i butikken og kan velge mellom tre typer pølser, hvor den ene gir 10% risiko for magesjau, den andre gir 40% risiko for magesjau og den tredje gir 80% risiko for magesjau. Du velger den første, selv om det selvfølgelig kan være gode pølser i de andre pakkene. Så nei. Jeg mener dette er et felles ansvar, og det blir for snevert å si at "norske arbeidsgivere er rasister som ikke ansetter flere med minoritetsbakgrunn" Du minner om min forrige arbeidsgiver som nektet å ansette etniske nordmenn. Aldri i verden hadde han møtt latere og mindre serviceinnstilte arbeidstagere. Etniske nordmenn ligger jo helt på topp på verdensbasis når det gjelder sykrfravær! Det fikk vi høre noen ganger. Jeg vet ikke om det er noen statistikk på viljen til å yte service da men... Jeg må jo si at jeg skjønner han bedre ut fra ditt ressonement.. 🙃 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 ISW skrev (2 timer siden): Jeg tenkte å dele en historie fra mitt eget liv 15-20 år tilbake i tid. Rart en ikke har hørt 1 eneste person i mainstream medier si noe som dette. Alt vi får er fotballspillere som setter seg på kne og sier nei til rasisme, og annet på tilsvarende intellektuelt nivå. Tror om du sa det du sa der med ekte navn ville du blitt kansellert. Ikke fordi det ikke gir mening og er helt logisk, men fordi folk ikke vil innse realiteter og bare vil si "bad things are bad", og virtue signale istedenfor å faktisk diskutere hva som ligger bak og hvordan slikt er veldig vanskelig å gjøre noe med fordi det logisk gir mening. Jeg har selv prøvd på tilsvarende eksempler online, med mitt basketballeksempel, si du er med i et game show, og du må velge 1 person for å kaste en ball i en kurv, og hvis personen scorer får du og personen 1'000'000 kroner. Men du vet ingenting om personene som skal velges, alt du får vite er at person 1 er kvinne med asiatisk etnisitet, person 2 er mann med nordeuropeisk etnisitet. 100% av anti-rasister vil velge den "hvite mannen", fordi statistisk sett er menn oftere basketballspillere og høyere, som vil være en fordel for å få ballen i kurven, da får du best sannsynlighet for å vinne millionen. Men er ikke anti-rasistene da rasistiske mot den asiatiske kvinnen som ikke får muligheten til å vinne millionen ? Har aldri fått noe respons fra anti-rasistene på slikt, alt de vil er å si "rasisme bad", men de selv oppfører seg på samme måte som "rasistene" de angivelig er imot (i eksempelet), og hvis selv anti-rasister, er rasister, er det da mulig å få et antirasistisk samfunn? Kashmir skrev (1 time siden): Jeg må jo si at jeg skjønner han bedre ut fra ditt ressonement.. 🙃 Du er vel sånn anti-rasist er du ikke det, jeg har et spørsmål til deg. (copy pastet fra det over): Si du er med i et game show, og du må velge 1 person for å kaste en ball i en basketball kurv fra en relativt stor avstand, og hvis personen scorer får du og personen 1'000'000 kroner. Men du vet ingenting om personene som skal velges, alt du får vite er at person 1 er kvinne med asiatisk etnisitet, person 2 er mann med nordeuropeisk etnisitet. Hvilken person velger du til å kaste ballen i kurven for deg ? Og HVIS du sier den hvite mnannen, er ikke det da rasistisk ovenfor den asiatiske kvinnen, og hva tenker du om det som (angivelig) anti-rasist ? Anonymkode: 8b09e...6d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Rart en ikke har hørt 1 eneste person i mainstream medier si noe som dette. Alt vi får er fotballspillere som setter seg på kne og sier nei til rasisme, og annet på tilsvarende intellektuelt nivå. Tror om du sa det du sa der med ekte navn ville du blitt kansellert. Ikke fordi det ikke gir mening og er helt logisk, men fordi folk ikke vil innse realiteter og bare vil si "bad things are bad", og virtue signale istedenfor å faktisk diskutere hva som ligger bak og hvordan slikt er veldig vanskelig å gjøre noe med fordi det logisk gir mening. Jeg har selv prøvd på tilsvarende eksempler online, med mitt basketballeksempel, si du er med i et game show, og du må velge 1 person for å kaste en ball i en kurv, og hvis personen scorer får du og personen 1'000'000 kroner. Men du vet ingenting om personene som skal velges, alt du får vite er at person 1 er kvinne med asiatisk etnisitet, person 2 er mann med nordeuropeisk etnisitet. 100% av anti-rasister vil velge den "hvite mannen", fordi statistisk sett er menn oftere basketballspillere og høyere, som vil være en fordel for å få ballen i kurven, da får du best sannsynlighet for å vinne millionen. Men er ikke anti-rasistene da rasistiske mot den asiatiske kvinnen som ikke får muligheten til å vinne millionen ? Har aldri fått noe respons fra anti-rasistene på slikt, alt de vil er å si "rasisme bad", men de selv oppfører seg på samme måte som "rasistene" de angivelig er imot (i eksempelet), og hvis selv anti-rasister, er rasister, er det da mulig å få et antirasistisk samfunn? Du er vel sånn anti-rasist er du ikke det, jeg har et spørsmål til deg. (copy pastet fra det over): Si du er med i et game show, og du må velge 1 person for å kaste en ball i en basketball kurv fra en relativt stor avstand, og hvis personen scorer får du og personen 1'000'000 kroner. Men du vet ingenting om personene som skal velges, alt du får vite er at person 1 er kvinne med asiatisk etnisitet, person 2 er mann med nordeuropeisk etnisitet. Hvilken person velger du til å kaste ballen i kurven for deg ? Og HVIS du sier den hvite mnannen, er ikke det da rasistisk ovenfor den asiatiske kvinnen, og hva tenker du om det som (angivelig) anti-rasist ? Anonymkode: 8b09e...6d5 Selvfølgelig er jeg anti- rassist! For et spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kashmir skrev (2 timer siden): Du minner om min forrige arbeidsgiver som nektet å ansette etniske nordmenn. Aldri i verden hadde han møtt latere og mindre serviceinnstilte arbeidstagere. Etniske nordmenn ligger jo helt på topp på verdensbasis når det gjelder sykrfravær! Det fikk vi høre noen ganger. Hvem ville han ansette da, snakker vi svensker eller somaliere? Anonymkode: 5823a...8be 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kashmir skrev (15 minutter siden): Selvfølgelig er jeg anti- rassist! For et spørsmål. Så du velger den asiatiske jenten til basketball konkurransen ? Og bonusspørsmål, om den var for uklar: La oss lage et nytt gameshow, men nå er det benkpress. Det er valgt 2 tilfeldige personer, du vet ingenting om dem alt du får vite er, bak luke 1 er det en "asiatisk" jente, bak luke 2 er det en "hvit" mann. Du må velge en av dem, og dersom personen klarer å benkpresse 100 kg 1 gang, vinner du og personen 1 million kroner hver. Velger du den hvite mannen, eller den asiatiske jenten? Og, husk, det finnes asiatiske jenter som kan benkpresse 100 kg. Men statistisk sett er det sjeldent. Ikke alle menn kan benkpresse 100 kg men det er betydelig mer vanlig, trolig rundt 1000x større sannsynlighet for at de vil klare det enn en tilfeldig asiatisk jente. Anonymkode: 8b09e...6d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvem ville han ansette da, snakker vi svensker eller somaliere? Anonymkode: 5823a...8be Vi var fra ulike land. Ingen svensker mens jeg jobbet der såvidt jeg vet. Det var tre somaliske jenter/ kvinner der ihvertfall. Jeg hadde ikke full oversikt jeg, og hadde heller ingen grunn til å ha det 🙂 Det eneste han gjentok var "ingen nordmenn" og oppga nevnte grunner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kashmir skrev (2 minutter siden): Vi var fra ulike land. Ingen svensker mens jeg jobbet der såvidt jeg vet. Det var tre somaliske jenter/ kvinner der ihvertfall. Jeg hadde ikke full oversikt jeg, og hadde heller ingen grunn til å ha det 🙂 Det eneste han gjentok var "ingen nordmenn" og oppga nevnte grunner. Litt rart du fikk jobb der da? Anonymkode: 5823a...8be 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt rart du fikk jobb der da? Anonymkode: 5823a...8be Fordi? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kashmir skrev (Akkurat nå): Fordi? Som du skriver, han ville ikke ansette nordmenn. Anonymkode: 5823a...8be 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215751 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 30. oktober 2023 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som du skriver, han ville ikke ansette nordmenn. Anonymkode: 5823a...8be Nei?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/475830-arbeiderpartiets-feighet-%C2%A0vil-ikke-snakke-om-innvandrede-kriminelle-gjenger-og-klaner-det-er-enklere-%C3%A5-fortsette-%C3%A5-unnskylde-problemene-med-trangboddhet/page/2/#findComment-4215752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.