Gå til innhold

Lage hjemmelagde julegaver

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ganske morsomt å lage kjeks og konfekt av ferdige produkter. At du knuser kjeks, blander de litt med smør og former som du vil. Lage gele, marsipan, smelte sjokolade og riste nøtter og ha tørket frukt, og så lager du de små kjeksene du vil, legg i kjøleskap og legger i en fin eske du kanskje pynter litt med bånd osv. 

Eller bare sjokolade. Jeg lagde smeltet sjokolade, smeltet bringebærgodteri og la det i små former med bringebær på bunn, lakris og så sjokolade rundt. Det ble veldig godt!! Så bare fanasi som stopper. Det blandes, står til avkjøling og pakkes ned i esker. 

Anonymkode: 261c4...c72

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ganske morsomt å lage kjeks og konfekt av ferdige produkter. At du knuser kjeks, blander de litt med smør og former som du vil. Lage gele, marsipan, smelte sjokolade og riste nøtter og ha tørket frukt, og så lager du de små kjeksene du vil, legg i kjøleskap og legger i en fin eske du kanskje pynter litt med bånd osv. 

Eller bare sjokolade. Jeg lagde smeltet sjokolade, smeltet bringebærgodteri og la det i små former med bringebær på bunn, lakris og så sjokolade rundt. Det ble veldig godt!! Så bare fanasi som stopper. Det blandes, står til avkjøling og pakkes ned i esker. 

Anonymkode: 261c4...c72

Det hørtes godt ut. Hvor får du kjøpt eskene? 🙂

lavender skrev (19 minutter siden):

Hvilke tips har dere til fine hjemmelagde julegaver som "alle" kan klare å lage? Jeg kan dessverre ikke å strikke, sy, male eller sånne ting. Men jeg tenkte kanskje på noe mat? Som brente mandler, marsipan, syltet rødløk, konfekt eller noe lignende? 😊

Brente mandler!!! Jeg hadde elsket å få brente mandler - det er noe av det beste godiset jeg vet! :D Et fint glass med brente mandler og et slikebånd rundt lokket er en kjempekoselig gave! Syltet rødløk er også kjempegodt - om det holder seg godt selv om det ikke står kjølig en stund?

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Brente mandler!!! Jeg hadde elsket å få brente mandler - det er noe av det beste godiset jeg vet! :D Et fint glass med brente mandler og et slikebånd rundt lokket er en kjempekoselig gave! Syltet rødløk er også kjempegodt - om det holder seg godt selv om det ikke står kjølig en stund?

Ja, så klart, brente mandler. At jeg kunne glemme det, det er kjempegodt 🙂 Det var ett godt spørsmål, det gjør det kanskje ikke? Forsøkte google men fant ikke noe klart svar.

Annonse

lavender skrev (2 minutter siden):

Ja, så klart, brente mandler. At jeg kunne glemme det, det er kjempegodt 🙂 Det var ett godt spørsmål, det gjør det kanskje ikke? Forsøkte google men fant ikke noe klart svar.

Du skrev jo brente mandler i startinnlegget ditt! 😂

lavender skrev (52 minutter siden):

Det er også godt! Hva har du i når du lager? Ser det finnes veldig mange variasjoner 🙂

Det var mandler, dumle, små marsmellows og havsalt på toppen. :) Sjokoladen var vel blanding av mørk og melkesjokolade. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...