Gå til innhold

Har du tatt operasjon før?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Hvor mange her inne har tatt operasjon? Og gikk det bra? 

Flere ganger, det har gått helt fint alle gangene. :) Du har sykepleiere rundt deg hele tiden fra de begynner å gjøre deg klar og de er så søte og omtenksomme og passer på deg hele tiden. ❤️ 

Annonse

Ja, jeg har fjernet mandlene, galleblæra og livmoren (inkl livmorhalsen og egglederne) under narkose (i tlllegg har jeg hatt underlivsundersøke med innsetting av spiral under narkose). Jeg har hatt en operasjon i lokalbedøvelse (hånd) samt cystoskopi i lokalbedøvelse. Ingen problemer med noe av dette. 

Endret av Emoji
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt 6 operasjoner. En akutt på natta. Da jeg ble lagt inn den gangen så gikk alt så fort at jeg rakk ikke å bli redd.  De andre operasjonene var planlagte og da var jeg litt redd i forkant, men alle gikk veldig bra. De er utrolig flinke på operasjonsstua til å berolige pasienten, også med måten de er på. 

Skjønner du gruer deg, annet hadde vel kanskje vært rart. Men de er så flinke og drillet i det de gjør, så dette går nok veldig bra for deg også. 

Vhanja skrev (6 minutter siden):

Jeg har operert flere ganger, første gangen var jeg syv måneder. Hjerteoperasjon mens jeg hadde lungebetennelse. 

Sist var 1,5 år siden, åpen hjertekirurgi. Har også operert ene øyet og fjernet en ekstra tå.

Alltid gått bra.

En ekstra tå….?🙈

Emoji skrev (3 minutter siden):

En ekstra tå….?🙈

Ja, hadde en ekstra storetå på utsiden av min høyre storetå. Den ble kuttet av da jeg var seks år. De tok et bein fra leggen og satte inn i storetåen for støtte. Gikk med en lang nål i tåen i 30 dager før de trakk den ut.

Har pleid å si at jeg er en feilvare. Er født med så mange fysiske skavanker. 😅

Endret av Vhanja

Jeg har tatt mange store operasjoner, alle har gått bra. Og ein haug mindre operasjoner. Er vel 22 år siden jeg ble syk og antall narkoser er så enormt mange at jeg ikke aner antallet.

Hver tredje måned er jeg i narkose for å få en behandling, det har jeg gjort nå i ca 3 år, det går helt fint hver eneste gang.

Så jeg har ganske sterkt grunnlag for å si til deg at dette vil gå fint. Bra at du spør, så vil du få se (lese 😄) at det har gått bra for svært mange. 
Håper den hjelper deg, slik at du vil få det mye bedre etterpå.

Annonse

Jeg har hatt "kikkhullsoperasjon" fire ganger: Fjernet underlivscyster tre ganger med mange års mellomrom og blitt sterilisert på samme måte.

Dessuten har jeg tatt utskrapning etter spontanabort. 

Alle disse er rutineinngrep, og det gikk helt greit og ukomplisert alle gangene. Aller første gang (cysteoperasjon for ca. 30 år siden) måtte jeg overnatte én natt på sykehuset. Den gangen fikk man så tung og langvarig narkose at man var svimmel og nokså "bortreist" i flere døgn etterpå. Alle de andre gangene var det dagkirurgi. 

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Jeg. 3 ganger. Gått bra alle gangene.

Spørs jo på operasjonene da, noen er enkle og ekstremt lav risiko, andre har noe risiko, men det styrer legene så anbefaler de operasjon så er nytten mye større enn risikoen, så kjør på !

Anonymkode: cd1e3...fdd

Hatt en operasjon. Narkose og full pakke. 
Gikk superfint. Godt ivaretatt.

var livredd før operasjonen, gråt og var redd narkosen. Merket ikke at jeg sovnet, ble bare plutselig borte, og våknet da det var over. 
liten operasjon i munnen.

Det er narkosen jeg var redd for. 

Anonymkode: a9ac5...8a6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...