AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Hadde en nær bekjent som har adhd og har bipolar. Det er disse to diagnosene jeg vet om. Jeg konfronterte henne med noe for en tid tilbake, det handlet om at hun snakker stygt om barnet mitt til andre. Jeg tok det opp på en rolig måte om at jeg ikke liker det jeg har hørt, og spurte henne om dette er tilfelle. Reaksjonen hennes var skremmende. Hun klikket helt. Beskylder meg for å anklage henne som mobber, ringte rektor ved skolen til barnet mitt og sa jeg anklager henne for mobbing. Sendt meg masse stygge meldinger om hvor syk hun er og hvor pcyko jeg er osv. blokkerte meg på sosiale medier og har holdt på i flere uker. Nå går hun rundt å sprer usanne rykter om meg, som er sterkt overdrevet og løgn. jeg føler meg forsvarsløs. Blir man slik av å ha bipolar lidelse? Hun er sjarmerende, snakker seg inn i andres hode, spiller offer om hvor plaget hun er og har en syk mor. Trykker på knapper for å få sympati, og det verste av alt er at folk tror på henne. Hun er veldig manipulerende. Jeg har ansvar for meg, og jeg har valgt å ikke snakke stygt om henne til noen. Fordi jeg vil være bedre, og fordi jeg vil ikke bli sett på av andre som den som snakker ned andre. Men hva gjør jeg egentlig nå? Anonymkode: 2b06d...26b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Vet ikke hva du bør gjøre nå, men vil svare avkreftende på at slik adferd er typisk ved bipolar lidelse. Hvis historien din er sann og ekte (at du har framstilt det som skjedde korrekt og objektivt) kan det virke som om hun har en alvorlig personlighetsforstyrrelse i tillegg. Men mistenker litt at du er den samme som har fortalt i andre tråder at du havner "uforskyldt" i svære konflikter med andre støtt og stadig, og da får jeg tanker om at mye ligger hos deg. Anonymkode: a2911...791 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vet ikke hva du bør gjøre nå, men vil svare avkreftende på at slik adferd er typisk ved bipolar lidelse. Hvis historien din er sann og ekte (at du har framstilt det som skjedde korrekt og objektivt) kan det virke som om hun har en alvorlig personlighetsforstyrrelse i tillegg. Men mistenker litt at du er den samme som har fortalt i andre tråder at du havner "uforskyldt" i svære konflikter med andre støtt og stadig, og da får jeg tanker om at mye ligger hos deg. Anonymkode: a2911...791 Nei det er ikke meg. Jeg er ikke så aktiv her inne. tenkte litt det jeg også, at det kan være noe mer. Men har lest at bipolar lidelse kan gjøre at man får en svart hvitt tenkning og at det er mye likt med borderline. Er selv psykisk frisk og har ikke veldig mye kunnskap om psykiatri, men kan litt. har aldri opplevd folk på denne måten før, og lurer derfor på om hva som gjør dette? Anonymkode: 2b06d...26b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Det mangler et par viktige opplysninger her. For det første, hvilke "andre" har vedkommende snakket stygt om barnet ditt til? Og, hva legger du i "stygt"? Det er ganske umulig å svare mer på dette uten den informasjonen. Anonymkode: 1e7a9...b51 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det mangler et par viktige opplysninger her. For det første, hvilke "andre" har vedkommende snakket stygt om barnet ditt til? Og, hva legger du i "stygt"? Det er ganske umulig å svare mer på dette uten den informasjonen. Anonymkode: 1e7a9...b51 Jeg ønsker ikke utlevere alle detaljer her, da det kan bli gjenkjent. for å si det slik snakker hun negativt om mange. Både voksne og barn. når det gjelder barn kan hun f eks si at barnet har sikkert en diagnose, jeg liker ikke dette barnet, barnet er «rar» kan ramse opp flere barn i klassen til sitt eget barn som hun mener er «drittunger» dette ka hun f eks si til egne barn.. som igjen forteller dette til barna det gjelder. dette nekter hun selvfølgelig på, og sier sine egne barn lyver og er dumme. Det er så trist og ikke minst sjokkerende for oss som er friske å høre på. Anonymkode: 2b06d...26b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ønsker ikke utlevere alle detaljer her, da det kan bli gjenkjent. for å si det slik snakker hun negativt om mange. Både voksne og barn. når det gjelder barn kan hun f eks si at barnet har sikkert en diagnose, jeg liker ikke dette barnet, barnet er «rar» kan ramse opp flere barn i klassen til sitt eget barn som hun mener er «drittunger» dette ka hun f eks si til egne barn.. som igjen forteller dette til barna det gjelder. dette nekter hun selvfølgelig på, og sier sine egne barn lyver og er dumme. Det er så trist og ikke minst sjokkerende for oss som er friske å høre på. Anonymkode: 2b06d...26b Det er jo uheldig at hun snakker ned andre barn til sine egne. Mest synd på hennes barn egentlig, som sikkert blir uttrygge av dette, og når hun også snakker nedsettende om dem gjør det ikke saken bedre. Jeg vet ikke hvorfor du tenker at dette har med bipolar eller ADHD å gjøre, for de snakker ikke styggere om andre enn andre. Syns ikke det er vits i å spekulere om diagnose, og jeg tror heller ikke at det er særlig til nytte å konfrontere henne. Noen mennesker er det best å la være og ignorere. Hvis hun snakker stygt og mange, og har en såpass utagerende oppførsel, så skjønner jo andre også at hun sliter med ett og annet. Jeg blir mest bekynret for hennes barn. Anonymkode: 1e7a9...b51 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo uheldig at hun snakker ned andre barn til sine egne. Mest synd på hennes barn egentlig, som sikkert blir uttrygge av dette, og når hun også snakker nedsettende om dem gjør det ikke saken bedre. Jeg vet ikke hvorfor du tenker at dette har med bipolar eller ADHD å gjøre, for de snakker ikke styggere om andre enn andre. Syns ikke det er vits i å spekulere om diagnose, og jeg tror heller ikke at det er særlig til nytte å konfrontere henne. Noen mennesker er det best å la være og ignorere. Hvis hun snakker stygt og mange, og har en såpass utagerende oppførsel, så skjønner jo andre også at hun sliter med ett og annet. Jeg blir mest bekynret for hennes barn. Anonymkode: 1e7a9...b51 Lurer bare på om det er diagnosene hun har som er skylden i denne adferden, eller om hun rett og slett ikke er noe særlig god person. En er jo ofte mer uoppmerksom, snakker før man tenker og ikke skjønner konsekvensene. Kjenner mange med adhd som ikke er slik. tenker samme som deg, det er jo barna hennes det er synd på her. Ikke noe gøy for de at mor holder på slik. De synes det er flaut og vanskelig. Anonymkode: 2b06d...26b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Lurer bare på om det er diagnosene hun har som er skylden i denne adferden, eller om hun rett og slett ikke er noe særlig god person. En er jo ofte mer uoppmerksom, snakker før man tenker og ikke skjønner konsekvensene. Kjenner mange med adhd som ikke er slik. tenker samme som deg, det er jo barna hennes det er synd på her. Ikke noe gøy for de at mor holder på slik. De synes det er flaut og vanskelig. Anonymkode: 2b06d...26b Vil ikke si det er typisk bipolar å holde på slik. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Virker som en dramaqueen. Stakkars han som har fått barn med henne.😂 Eller så kan det minne om en personlighetsforstyrrelse, narsissistisk for eksempel. Men det er bare spekulasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 Everybody skrev (7 timer siden): Virker som en dramaqueen. Stakkars han som har fått barn med henne.😂 Eller så kan det minne om en personlighetsforstyrrelse, narsissistisk for eksempel. Men det er bare spekulasjoner. Ja hun står alltid i et eller annet drama/ konflikt med noen. synes også synd på mannen hennes, som er en oppegående normal mann. Han må sikkert bare holde ut for barnas del. Hun hadde nok ikke klart barna uten han. Anonymkode: 2b06d...26b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/476058-er-dette-den-bipolare-lidelsen-eller-noe-helt-annet/#findComment-4218811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.