Gå til innhold

Når man er 40 år

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 time siden):

2022 er med i NAV sin oversikt hos meg, men 2023 er det ikke, av naturlige årsaker. 

Ja, det er naturlig. Men hos meg står det også at 2022 kommer på et senere tidspunkt. Det er litt rart. 

Fortsetter under...

Glitter skrev (1 time siden):

Får man en minsteutbetaling pluss penger fra det oppsparte? For på 20 år trenger man jo mange millioner. 

Pensjonen beregnes basert på det oppgitte beløpet. Så kommer privat pensjon i tillegg.

Anonymkode: 74cca...fef

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 time siden):

Nå ser jeg at 2023 er med hos meg, og at beløpet er basert på inntekt fra 2021.  

Da blir vel det justert etter hvert. Jeg regner med at beløpet skal være høyere hos meg da iom at det er 2 år som ikke er med. Jeg skjønner ikke hvorfor? Jeg husker at jeg fikk etterbetalt i 2022, fordi jeg lå for lavt. Det var også i 2022 jeg solgte leilighet og kjøpte hytte, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Jeg har ikke greie på dette. 

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Da blir vel det justert etter hvert. Jeg regner med at beløpet skal være høyere hos meg da iom at det er 2 år som ikke er med. Jeg skjønner ikke hvorfor? Jeg husker at jeg fikk etterbetalt i 2022, fordi jeg lå for lavt. Det var også i 2022 jeg solgte leilighet og kjøpte hytte, men jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre. Jeg har ikke greie på dette. 

Salg av eiendom har ikke noe med dette å gjøre nei, og egentlig ikke deltidsstilling heller sånn direkte. Pensjon beregnes av inntektsnivå, uavhengig av om inntekten kommer fra NAV eller en arbeidsgiver og om den er opptjent på fulltid eller ikke.  

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...