Gå til innhold

Hva er diagnosen på dette?

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Har en oppgave i jobben jeg frivillig tar meg av på eget initiativ, fordi det gir ekstra lønn. Vi er få som gjør det fordi de fleste fant det for vanskelig, så det blir mer på vi få som kan det.

Mitt lille problem er bare tall og nøyaktighet. Jeg må gå over flere ganger for å se at jeg ser på riktig linje og har riktige tall og bokstaver på hver av de. 

Jeg forstår ikke hvordan enkelte folk kan sitte og bare skrive ned og så være ferdig med oppgaven. 

Saken er at dette er en økonomisk risikabel oppgave for både bedrift og sluttkunde hvis det skjer en mikroskopisk feil. 

Er det dette son er dysleksi? Jeg har nok ikke det, for jeg har aldri slitt med å skrive eller at bokstaver blander seg.. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476110-hva-er-diagnosen-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe som heter dyskalkuli, men det virker jo ikke som om du har problemer med matte generelt? 

Dysleksi har du nok ikke. 

Jeg synes ikke det er så rart at du må bruke litt tid på å gå over en såpass vanskelig og kritisk oppgave, der det er viktig å være pinlig nøyaktig. 

Det er ikke noen diagnose å være nøyaktig og redd for å gjøre feil. Å dobbeltsjekke er lurt.

Men blir du sittende i lang tid og sjekke om og om igjen, og blir ineffektiv av det, så kan det være en liten mulighet for en slags tvangslidelse. Men da ville du ha merket det på flere områder. Jeg antar derfor at du er i overkant redd for å gjøre feil, hvis det stesser deg. 

Endret av Kashmir
UtakknemligDiva
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noen diagnose å være nøyaktig og redd for å gjøre feil. Å dobbeltsjekke er lurt.

Men blir du sittende i lang tid og sjekke om og om igjen, og blir ineffektiv av det, så kan det være en liten mulighet for en slags tvangslidelse. Men da ville du ha merket det på flere områder. Jeg antar derfor at du er i overkant redd for å gjøre feil, hvis det stesser deg. 

Men det er jo mange som bare gjør og så er de ferdige. Ja det er mulig det er tvang. Jeg blir ikke sittende i timesvis, men jeg føler likevel det bør ta kortere tid. 

UtakknemligDiva skrev (31 minutter siden):

Har en oppgave i jobben jeg frivillig tar meg av på eget initiativ, fordi det gir ekstra lønn. Vi er få som gjør det fordi de fleste fant det for vanskelig, så det blir mer på vi få som kan det.

Mitt lille problem er bare tall og nøyaktighet. Jeg må gå over flere ganger for å se at jeg ser på riktig linje og har riktige tall og bokstaver på hver av de. 

Jeg forstår ikke hvordan enkelte folk kan sitte og bare skrive ned og så være ferdig med oppgaven. 

Saken er at dette er en økonomisk risikabel oppgave for både bedrift og sluttkunde hvis det skjer en mikroskopisk feil. 

Er det dette son er dysleksi? Jeg har nok ikke det, for jeg har aldri slitt med å skrive eller at bokstaver blander seg.. 

Jeg hadde ikke sett på dette som relatert til diagnose  i dt hele tatt, men nøyaktighet. Det får meg til å lure på om de andre er litt mer slepphendte

Anonymkode: c5d97...1dc

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...