Gå til innhold

Promillekjører med sønnen min

Anbefalte innlegg

Da har det skjedd igjen, onkelen til sønnen min har kjørt med promille da han satt på. Har sikkert skjedd 4 ganger nå. Er så sint. Nå skal sønnen min snart på besøk igjen til ham og jeg har gitt streng beskjed om at dette ikke skal skje. Hva bør jeg gjøre hvis det gjentar seg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476146-promillekj%C3%B8rer-med-s%C3%B8nnen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sintmor skrev (43 minutter siden):

Da har det skjedd igjen, onkelen til sønnen min har kjørt med promille da han satt på. Har sikkert skjedd 4 ganger nå. Er så sint. Nå skal sønnen min snart på besøk igjen til ham og jeg har gitt streng beskjed om at dette ikke skal skje. Hva bør jeg gjøre hvis det gjentar seg?

Hvor gammel er sønnen din? Hvorfor lar du ham dra dit når dette har skjedd gjentatte ganger? Jeg hadde ikke stolt på denne onkelen for fem øre og hadde ikke sluppet avgårde sønnen min dit om han er så ung at du kan bestemme det.

Kjære vene, her er jeg helt enig med de andre i at sønnen din ikke må få lov til å reise til denne onkelen. En onkel som er så uansvarlig at han kjører med promille med andres barn i bilen (!) er ikke engang pålitelig nok til å besøkes uten at det er andre, mer pålitelige voksne til stede.

Hvor gammel er sønnen din?

Endret av Kayia
UtakknemligDiva

Er forskjell på promillekjøring og fyllekjøring. Hvordan vet du at han har promillekjørt? 

Promillekjøring er ikke farlig. Var helt vanlig da min bestefar var ung. I enkelte land er det til og med lov. Altså, promille, ikke fyllekjøring. Kommer såklart an på hvor sterk promille det er snakk om her da. 

Og hvorfor er det alltid kvinner som er helt hysteriske på sånne ting forresten? Jeg synes dere overreagerer noe vanvittig. Men det er kanskje dette som bringer dere sammen. Jeg har sett dette så mye, og lurer på om noe i meg er ødelagt siden jeg blir mer irritert på disse reaksjonene enn jeg forstår dem.

Jeg ville heller sittet på med en promillekjører som kjørte forsvarlig enn en edru som kjørte uforsvarlig. 

Men siden dette har gjentatt seg til tross for at du har sagt fra, virker det som han har et alkoholproblem. 
Kjenner nå ikke denne mannen, men jeg reagerer mer på at det tydeligvis er veldig viktig å drikke for han, enn at han bare promillekjører. 

Endret av UtakknemligDiva
Sintmor skrev (7 timer siden):

Hvor gammel er sønnen din? Og hvordan vet du at han har kjørt med promille?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...