Gå til innhold

Andre der ute som er helt alene, hva gjør dere når dere er ensomme?

Anbefalte innlegg

Har foreldrene mine, men kontakten blir mindre og mindre, og noen få dårlige venner. Hadde jeg død her hadde heh blitt liggende i ukesvis. Er så skuffa over å ikke ha oppnådd noe med livet mitt..

Anonymkode: cc912...7c9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen?

Anonymkode: cc912...7c9

Når du skriver langt på natt kan du jo ikke forvente å få svar med en gang :)

Det er sikkert flere i din situasjon, men det er fremdeles tidlig på dagen, så du må gi det en sjanse. 

Jeg er ganske så alene selv. Har også foreldrene mine, også har jeg en venn her i byen. Er redd for hvordan framtiden blir hvis jeg ikke klarer å skaffe meg mer nettverk. I morgen skal jeg dra til et sted som er drevet av nyktere rusavhengige. Det er kafevirksomhet med sosialt samvær og også ulike aktiviteter. Her heter det ovenpå, men mange steder i landet heter det Exit. Man må ikke være rusavhengig for å dra dit. Det holder at man ønsker å møte nye folk. Også er det selvsagt rusfritt der. 

Jeg gjør litt forskjellig egentlig. Gjør husarbeid mens jeg hører på lydbok, podcast eller musikk, ser på serier og filmer, bruker tid på hobbyer. Det er heller ikke sjeldent at jeg går ut å fotograferer, av og til drar jeg inn til sentrum av byen bare for å se folk eller går innom biblioteket for å låne en bok, hender jeg setter meg der også.

Annonse

Er du i jobb? 
Jeg jobber fullt og jobber med mennesker og tett på kollegaer. Har mann og barn, så etter endt arb dag har jeg ikke så stort behov for så veldig mye mer sosial kontakt. 
har venner og familie, og er sammen med de ukentlig. Skravler med venninner på tlf på kveld innimellom. 
Alene tid er noe jeg setter stor pris på.

Hvis du ikke er i jobb er frivillige organisasjoner et sted man kan treffe nye folk. Ta opp kontakten med gamle venner, inviter noen på lunsj. 
Når du inviterer er det lettere å få besøk. 
Gå på treningsstudio eller ett eller annet som gjør at du møter andre. 
En ting som er sikkert er at man blir ikke mindre ensom av å sitte hjemme å tenke på at man er ensom. Man må gjøre noe selv 

Anonymkode: cc09e...823

Jeg følte meg ensom da broren min døde. Vi var veldig nære, og var mye sammen selv om det var mye ups and downs siden han var veldig psyk i mange år. Det var etter at han døde at jeg begynte å være litt på ulike nettsteder hvor folk diskuterte ting, og så forum. Fant ut at der var en veldig behagelig måte å ha kontakt med andre på. Eller "kontakt"..? 

Ellers takler jeg ikke store avstander til de jeg kjenner lengre. Da får jeg ensomhetsfølelse, for jeg må vite at de er "i nærheten" uten å nødvendigvis ha så mye kontakt. 

Jeg kunne ikke bodd et sted jeg ikke hørte og så mennesker da, for DA ville jeg blitt sprø. Syns det er helt nydelig på somrene hvor det er lyder og mennesker ute nesten døgnet rundt, og får alltid urolig følelse på høsten når det blir stille. Misliker det intenst, men det går jo over og jeg venner meg til det etter noen uker. 

Kanskje du kan gå på cafe eller bibliotek eller noe sånt? Her er det alltid folk på biblioteket i avdelingen med aviser, der folk sitter og leser og snakker litt sammen. Gå mer dit folk er? 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...