Gå til innhold

Snart 22 år, bor hjemme, utbetalt mellom 15-20 k i mnd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det da urimelig av mine foreldre å kreve

Husleie ?

Anonymkode: 30454...114

Spørs litt på hvor gammel du er, og om du sparer pengene til f.eks. bolig eller bruker dem opp.

Om det meste går til forbruk bør det være en  selvfølge at du betaler husleie. De færreste voksne har 15-20.000 kroner til fri disposisjon hver måned.

det er helt innafor. det bør du også ta initiativ til dersom du ikke har gjort det.

husleien bør speile nærliggende priser. Ta et sjekk på hva hybler koster i ditt nærområde.

Anonymkode: 3cca4...ba6

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i kjelleren uten eget bad og kjøkken. Jeg betaler ikke strøm og kun noe av maten(det som jeg vil ha utenom det vanlige. Jeg er 22 snart

Hva gjør du på dagtid og hva gjør du med pengene? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor i kjelleren uten eget bad og kjøkken. Jeg betaler ikke strøm og kun noe av maten(det som jeg vil ha utenom det vanlige. Jeg er 22 snart

Jeg betaler forresten for klær, tlf og treningssenter selv

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det da urimelig av mine foreldre å kreve

Husleie ?

Foreldre bør kreve enten husleie eller fast tilsvarende beløp innsatt på sparekonto hver måned🙂

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg jobber og tar opp ett fag

Og hva bruker du pengene til? Hvor mye til forbruk og hvor mye til sparing? Når planlegger du å flytte ut?

En siste ting, hvor stor prosentandel jobber du? Normal uke i 100% stilling er 37,5 timer pr uke. 

Endret av Kayia

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Minstemann er litt eldre enn deg og bor som du men hos søsteren sin.  Han betaler 5000 i mnd for å bo der og betaler all maten sin og andre regninger sjøl.  Selvfølgelig gjør han dem endel tjenester også og det er derfor han bor så rimelig.   Han sparer også en god del for å kjøpe sin egen leilighet.

Kayia skrev (10 minutter siden):

Og hva bruker du pengene til? Hvor mye til forbruk og hvor mye til sparing? Når planlegger du å flytte ut?

En siste ting, hvor stor prosentandel jobber du? Normal uke i 100% stilling er 37,5 timer pr uke. 

Jeg jobber 60-70 prosent , varierer. Pengene går til trening, klær, litt mat, playstation, hygiene bla.a

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg jobber 60-70 prosent , varierer. Pengene går til trening, klær, litt mat, playstation, hygiene bla.a

Ok. Da ville jeg tatt leie om jeg var dine foreldre. Jeg ville tatt 30% av månedsinntekten din, og satt dette av til sparing på din vegne på en konto i mitt navn, som ble overført til deg ved behov i framtiden.

Dersom dine foreldres økonomi ikke tillater noe slikt er det også rimelig om de bruker noe av din husleie til å betale strøm, mat og andre kostnader knyttet til at du bor hjemme. Det har blitt dyrt å bo de siste årene, det har du sikkert fått med deg. 

Hva har de foreslått da?  

Endret av Kayia
Kayia skrev (6 minutter siden):

Ok. Da ville jeg tatt leie om jeg var dine foreldre. Jeg ville tatt 30% av månedsinntekten din, og satt dette av til sparing på din vegne på en konto i mitt navn, som ble overført til deg ved behov i framtiden.

Dersom dine foreldres økonomi ikke tillater noe slikt er det også rimelig om de bruker noe av din husleie til å betale strøm, mat og andre kostnader knyttet til at du bor hjemme. Det har blitt dyrt å bo de siste årene, det har du sikkert fått med deg. 

Hva har de foreslått da?  

At jeg skal gjøre litt husarbeid, altså hjelpe til i hjemmet, og at jeg må betale litt husleie (ev.spare ) eller flytte for meg selv når jeg skal begynne å jobbe fullt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...