Gå til innhold

Styrketrening for svake mennesker?? Any one?

Anbefalte innlegg

Klarer nesten ikke gå, har mistet alle styrke. Jeg finner masse treningsprogram når jeg Google, men ikke noe fir meg. Etter lang tids sengeleie har jeg knapt muskler igjen ig alt er en belastning, jeg anner ikke hvordan jeg får tilbake dtyrken uten å skade meg selv, og av en grunn så tørr jeg ikke oppsøke lege eller fydio.

.jeg klarer meg ikke lenger...

Anonymkode: 6a0ce...d2f

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Klarer nesten ikke gå, har mistet alle styrke. Jeg finner masse treningsprogram når jeg Google, men ikke noe fir meg. Etter lang tids sengeleie har jeg knapt muskler igjen ig alt er en belastning, jeg anner ikke hvordan jeg får tilbake dtyrken uten å skade meg selv, og av en grunn så tørr jeg ikke oppsøke lege eller fydio.

Har du ingen som kan bli med deg til lege eller fysioterapeut? Om det virkelig er så ille som du gir uttrykk for her så synes jeg det høres ut som du trenger noe mer enn bare noen øvelser du kan gjøre hjemme på stuegolvet, mer veiledning.

Om du ikke klarer å gå ut (hvordan får du handlet mat?) så kan du begynne med å gå rundt i leiligheten din for å få blodomløpet i gang i alle fall. Gå inn på youtube og søk på stol-yoga f.eks.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var der selv for noen år siden etter 8 måneder sengeleie på sykehus. Startet med bassenget. Der kan man begynne med å flyte, finne ro, balanse i starten. Så gå litt i vannet, bevege seg med minimum belastning for ledd. Gå med høye kneløft og bevege armer med vann opp til brystet.

Etter noen runder der, gikk jeg på tredemølle, sakte i starten. Økte fart og bygde opp motstand. Så fikk jeg over til trening med lette vekter og til slutt styrketrening. 

I starten gikk det ganske fort å bygge seg opp igjen, denne prosessen jeg skrev til deg tok 3-4 uker maks. Men man må faktisk aktivisere seg veldig jevnlig. Og å ha en plan. Lykke til!

Jeg er der selv nå, dvs greier nok litt mer enn deg. Er fortsatt ikke helt bra og tørr foreløpig ikke å presse meg noe særlig (pga noe annet) Blir også dårligere hvis jeg gjør for mye. Det er faktisk litt skremmende å se hvor mye kroppen har forfalt  Opplegget som @Trinity80 beskriver, er nok av de bedre. Vil også si at hvis du har tilgang på ergometersykkel, så er det en ypperlig måte å begynne på. Der kan en begynne svært lett og bare få beveget seg litt. Litt er så uendelig bedre enn ingenting og framgangen pleier å komme fort (før den stagnerer) Lykke til!

emilie321 skrev (6 timer siden):

Jeg er der selv nå, dvs greier nok litt mer enn deg. Er fortsatt ikke helt bra og tørr foreløpig ikke å presse meg noe særlig (pga noe annet) Blir også dårligere hvis jeg gjør for mye. Det er faktisk litt skremmende å se hvor mye kroppen har forfalt  Opplegget som @Trinity80 beskriver, er nok av de bedre. Vil også si at hvis du har tilgang på ergometersykkel, så er det en ypperlig måte å begynne på. Der kan en begynne svært lett og bare få beveget seg litt. Litt er så uendelig bedre enn ingenting og framgangen pleier å komme fort (før den stagnerer) Lykke til!

Ergosykkel er også utmerket lavintensitetsapparat som man kan justere selv.

Håper du også finner formen @emilie321

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...