Gå til innhold

Legetime - avbestilling

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man må betale ikke-møtt gebyr uansett hva, når man ikke har avbestillt time innen 24t før? Jeg har hele to legetimer i morgen i barnets skoletid. Nå har han feber og kan ikke på skolen. Det er nesten 800 kroner i gebyr det. Har ikke råd til det. Har frikort som helt sikkert ikke gjelder ved ikke-møtt? Den ene kan kanskje bli en telefontime, men ikke den andre:( Huff. Har ingen til å passe på og kan ikke dra fra ungen heller... det utvises ingen skjønn der? 

Anonymkode: 31be5...287

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/476270-legetime-avbestilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som vet om man må betale ikke-møtt gebyr uansett hva, når man ikke har avbestillt time innen 24t før? Jeg har hele to legetimer i morgen i barnets skoletid. Nå har han feber og kan ikke på skolen. Det er nesten 800 kroner i gebyr det. Har ikke råd til det. Har frikort som helt sikkert ikke gjelder ved ikke-møtt? Den ene kan kanskje bli en telefontime, men ikke den andre:( Huff. Har ingen til å passe på og kan ikke dra fra ungen heller... det utvises ingen skjønn der? 

Nei, frikort har ingen betydning ved ikke benyttede timer. Legen kan kreve gebyr uansett årsak ved så sen avbestilling, men praksis varierer en del. Dersom du ringer tidlig i morgen tidlig og forklarer situasjonen, så kan det hende du slipper gebyr. 

Puh. Det ene ble telefontime, så der kom jeg unna. Den andre timen ble utsatt, så der må jeg nesten bare vente og se om det kommer regning eller ikke. Ville ikke spør om det. Men gebyr for én time er bedre enn for to uansett. Det er jo en hel julegave fra eller til. Tror kanskje jeg slapp unna siden jeg til dels hadde en masete unge i bakgrunnen på tlf. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...