Gå til innhold

Jeg greier ikke å stå opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ISW skrev (2 minutter siden):

Problemet er at å ligge i sengen og bade i destruktivitet er med på å vedlikeholde sykdommen din. Selv om det føles bedre der og da, så tar det lengre tid å bli frisk.

Klarer du å ringe legen din? 

Ja jeg klarer det.  Problemet mitt er at jeg blir trøtt og svimmel med engang jeg reiser meg opp.  Jeg blir sliten av minste ting, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om min tilstand og få flere spydigheter.

Jeg har ikke ligget slik i ukes- eller månedsvis.  Jeg jobbet siste uke.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg klarer det.  Problemet mitt er at jeg blir trøtt og svimmel med engang jeg reiser meg opp.  Jeg blir sliten av minste ting, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om min tilstand og få flere spydigheter.

Jeg har ikke ligget slik i ukes- eller månedsvis.  Jeg jobbet siste uke.

Anonymkode: e6878...36c

Sjekk først blodtrykket ditt. Det kan være for lavt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja jeg klarer det.  Problemet mitt er at jeg blir trøtt og svimmel med engang jeg reiser meg opp.  Jeg blir sliten av minste ting, men jeg tror ikke jeg skal skrive så mye om min tilstand og få flere spydigheter.

Jeg har ikke ligget slik i ukes- eller månedsvis.  Jeg jobbet siste uke.

Anonymkode: e6878...36c

Hvis det er en medisinsk årsak til din tilstand, så bør du jo gå til fastlege.

Hvis ikke, så start med å gå fra sengen og sett deg i en stol. Sitt der til svimmelheten har gått over. Så gjør du en liten ting om gangen. 

Dusj en dag
Gå utfor døren og to minutters tur neste dag
Lag deg middag tredje dag

Det er bare eksempler, men du skjønner hva jeg mener. Skal du komme deg ut av dette så må du starte med å komme deg opp av sengen og sette deg selv delmål du klarer å nå.

Anonymkode: 645e6...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa han ikke håper at huset begynner å brenne. Mener han da at du ville dødd hvis huset begynte å brenne eller om du da hadde klart å gjøre noe og kommet deg ut?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (7 minutter siden):

Han sa han ikke håper at huset begynner å brenne. Mener han da at du ville dødd hvis huset begynte å brenne eller om du da hadde klart å gjøre noe og kommet deg ut?🤔

Han får svare selv for hva han mener.  Jeg har ikke skrevet her på psykiatri i veldig mange år, og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han får svare selv for hva han mener.  Jeg har ikke skrevet her på psykiatri i veldig mange år, og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Anonymkode: e6878...36c

Akkurat hva han mente med det svaret er litt vanskelig å tolke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker her at svaret til Kupton var hardt og brutalt. Men samtidig: klarer man å taste på et forum som er litt gjemt om hvor fælt man har det i en liten paragraf, klarer man å komme seg til legen og søke hjelp også. I verste fall ringe, og si at nå ligger her og kommer meg ikke opp. Si heller det man taster her til lege/ legevakt/ helsepersonell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (5 minutter siden):

Tenker her at svaret til Kupton var hardt og brutalt. Men samtidig: klarer man å taste på et forum som er litt gjemt om hvor fælt man har det i en liten paragraf, klarer man å komme seg til legen og søke hjelp også. I verste fall ringe, og si at nå ligger her og kommer meg ikke opp. Si heller det man taster her til lege/ legevakt/ helsepersonell. 

Jeg forstår ikke dette.  Et menneske skriver kort at hen ikke greier å stå opp og blir mött med spydigheter.  Det er noe helt annet å taste på en pc eller mobil i senga enn å ringe til legevakten.  Det er ingen som vet om brutatitet hjelper og det er til og med lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zuleika skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår ikke dette.  Et menneske skriver kort at hen ikke greier å stå opp og blir mött med spydigheter.  Det er noe helt annet å taste på en pc eller mobil i senga enn å ringe til legevakten.  Det er ingen som vet om brutatitet hjelper og det er til og med lite sannsynlig.

Du må lese det som blir skrevet for å forstå. Sympatisøking er ganske enkelt å se gjennom dersom man vet hva man skal se etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Du må lese det som blir skrevet for å forstå. Sympatisøking er ganske enkelt å se gjennom dersom man vet hva man skal se etter. 

jeg har lest det som står i tråden.  Du er lite sympatisk med dine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zuleika skrev (Akkurat nå):

jeg har lest det som står i tråden.  Du er lite sympatisk med dine innlegg.

Går fint, jeg ønsker ikke å fremstå som sympatisk. Det er ikke mitt mål her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sier at de ikke klarer, selv når de klarer. Ja, det kan koste mye, men de klarer/greier. Det er viktig at de innser at de faktisk greier - spørsmålet er om de orker. Det er et valg. Greier en ikke, er en nær på fortapt. Orker en ikke, har en et valg. Det er langt mer optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (1 minutt siden):

Her virker det jo som TS er syk eller har noe udiagnostisert.

Enig. Men likevel greier hn å stå opp. Når en greier å gå på wc, greier en også å gå ut av huset om det skulle brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Enig. Men likevel greier hn å stå opp. Når en greier å gå på wc, greier en også å gå ut av huset om det skulle brenne.

Det vet du ingenting om.  Du vet ingenting om meg eller min fysikk.  Svaret ditt er motbydelig og jeg skriver ikke oftere her.  Jeg forstår at du har vært her fra tidenes morgen og tror at du kan si hva som helst.

Anonymkode: e6878...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig alvorlig - og nå moderat deprimert. Ville bare ligge i et mørkt rom og sove og marinere meg i det vonde. Jeg måtte tvinge meg til å stå opp, dusje, spise og gå en liten tur. Det var knallhardt,  men det gikk! Prøv om du kan komme deg en tur i dusjen; da kvikner du gjerne til litt. Lykke til!

Anonymkode: f08ee...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her må vel være at uansett hvor tung en er, så starter bedring med en form for handling? Hvor stor en handling er nok individuelt, og noen kan trenge hjelp til å komme i gang. Men komme i gang må man. 

For eksempel kan du TS gi deg selv et par dager under dyna også bestemmer du deg for at på torsdag skal du begynne å jobbe i mot. Om du må ringe til legen for å få støtte/hjelp så gjør du det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det vet du ingenting om.  Du vet ingenting om meg eller min fysikk.  Svaret ditt er motbydelig og jeg skriver ikke oftere her.  Jeg forstår at du har vært her fra tidenes morgen og tror at du kan si hva som helst.

Anonymkode: e6878...36c

Jeg synes du overdriver nå. Du har fått flere gode forklaringer på hva kupton mente med det han skrev. Da har du minst to valg: Prøve å forstå og gå videre i livet, eller holde fast på krenkelsen du opplevde, og sitte fast i den. Ser ut som om du har valgt det siste, og det et synd. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (10 minutter siden):

Jeg synes du overdriver nå. Du har fått flere gode forklaringer på hva kupton mente med det han skrev. Da har du minst to valg: Prøve å forstå og gå videre i livet, eller holde fast på krenkelsen du opplevde, og sitte fast i den. Ser ut som om du har valgt det siste, og det et synd. 

Nå syns jeg du er ufin. Måten Kupton utrykket seg på var spydig. Hun har rett til å være såret over det. Tror ikke du ville likt få et slikt svar heller.

Anonymkode: 382f5...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...