Gå til innhold

Venne seg til sultfølelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skal nå gå fra å overspise/spise normalt til å spise i underskudd og i den forbindelse lurer jeg på: Hva gjør man for å best mulig venne seg til sultfølelsen? Er det å drikke mye vann som gjelder her eller?

Anonymkode: dcc21...cf9

Trenger ikke gå rundt å kjenne på sult i det hele tatt. Det handler om å spise mat som metter, mindre karbo og mer kalorier.

Anonymkode: a264e...75c

Glitter skrev (4 timer siden):

Du bør først få kontroll på overspisingen og ha en stabil vekt, før du begynner å tenke på å spise i underskudd for å gå ned i vekt. Store endringer er vanskelig å holde på. 

Ok, ja det er kanskje lurt. Men hvordan klarer man det?

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, ja det er kanskje lurt. Men hvordan klarer man det?

Det gjør du ved å slutte med forsøkene på å spise lite for å gå ned i vekt. Det trigger overspising. Fokuser på å spis 3-4 måltider per dag med variert mat. Få i deg nok fett og nok proteiner. 

Hvis overspisingen skyldes spiseforstyrrelse vil jeg anbefale deg å høre på podcasten uforstyrra på Spotify. Det er ROS sin podcast. 

Ja og når du går på en smell med overspising ikke kompenser med å sulte deg neste dag. 

FjellOgDalar

Ved siden av fett og proteiner er det bra å bruke et variert utvalg grønnsaker som hovedkilde til fiber. Det metter, inneholder mye gode næringsstoffer og stabiliserer blodsukkeret. Unngå alt som gir rask stigning og deretter raskt  fall. Det trigger sultfølelsen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...