Gå til innhold

Ord vi håper vi slipper å se og høre i 2024

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

emilie321
Grendel skrev (4 timer siden):

Ord og vendinger jeg håper jeg slipper å høre:

- Nedfallsprognose

- Singularitetskrise

- Ebolarestriksjoner

- Taiwankrigen.

- Presiden Trump

Spesielt president Trump.  Da han gikk av så hadde jeg et håp om og ikke høre så mye om han, men den gang ei....

Grendel skrev (23 timer siden):

Ord og vendinger jeg håper jeg slipper å høre:

- Nedfallsprognose

- Singularitetskrise

- Ebolarestriksjoner

- Taiwankrigen.

- Presiden Trump

De to første har jeg ikke noe forhold til, men skriver veldig under på de tre siste!

Jeg går lei av begrep og vendinger som fester seg,, overbrukes og gjerne brukes ubevisst sånn som

- dyrtid

- krise!!!!

- sjokk (gjerne etterfulgt av noe banalt som -vær, -snø, -beskjed etc)

Jeg misliker også hysteri og overreaksjoner som "har satt krisestab" når noe trist eller litt uvanlig har skjedd uten at det betyr liv og død for andre enn de som er direkte berørt. Jeg fortår at det er mye snø å måke for en del denne uken feks, men krise er det ikke. I Ukraina, Israel, på Gaza og i en rekke andre land er det krise, i Norge bør det være langt mellom at begrepet brukes.

I likhet med trådstarter ønsker jeg også at verden tier ihjæl influensere generellt, Sofie Elise og hun der blonde (Øyunn et-eller-annet som ikke har gjort det skapte grann annet enn å komme seg på tv og vise puppene sine) spesielt. La oss slippe å se Sofoie Elise kle av seg mer under denne graviditeten og dropp å skrive flere nyhetssaker om disse liksomkjendisene så skal jeg få troen på norske journalister og medier igjen.

Bjeff.  

Og godt nyttår :D 

Endret av Kayia
Grendel skrev (3 timer siden):

Den første innebærer av atomkrig.

Den andre at AI har kommet helt ut av menneskelig kontroll.

Ah zu! Jeg lurte på om nedfallsprognose kunne være snørelatert, men syntes ikke voldsomt snøfall passer inn på en liste med ebola og trump ;) 

AnonymBruker
usikker skrev (På 31.12.2023 den 20.21):

Når noen sier syyykt bra, eller sinnsykt om noe…

Det håper jeg folk legger fra seg

Hehe. Jeg har ikke et anstrengt forhold til det uttrykket, men bruker det heller ikke selv. Det er en person jeg jevnlig treffer som bruker «syyyyykt bra/irriterende/kjipt» såpass ofte at jeg har registrert det - og det er fastlegen min 😂 (nå hørtes han kanskje veldig ung ut, men han er over 40 altså 😅). Må le litt inni meg når legen bruker «sykt» som forsterkende uttrykk 🤣

Anonymkode: e49ef...023

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...