Gå til innhold

Du som er voksen og bor for deg selv, hvor ofte har du kontakt med foreldrene dine?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg snakker med moderen hver dag på telefon

Anonymkode: 58325...076

Hva snakker dere om da? Aldri forstått det der med snakking jeg :) 

Anonymkode: 7d999...9e3

Annonse

påskelilje

Jeg bor i samme by som foreldrene mine. Jeg melder med min mor flere ganger i uka, ringer kanskje 1 gang. Melder med min far 1-2 ganger i uka. Vi treffes i perioder ofte (dvs ca 1 gang i uka) og i perioder sjeldnere (1-3 ganger i måneden).

Min far døde for mange år siden. Min mor ringer meg alt fra en-to ganger om dagen i to uker i strekk til at det går noen uker i mellom. Jeg pliktbesøker henne en gang annenhver måned eller noe. Jeg bor ca 30 min med bil fra henne.

Jeg har et litt anstrengt forhold til min mor og blir mentalt sliten av å prate med henne i telefonen eller besøke henne. 

Annonse

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19, og har ikke bodd i hjembyen etter dette. De føste årene kunne det gå en liten uke mellom hver gang vi snakket, men etter jeg fikk barn økte hyppigheten. Vi besøkte både dem og eksens foreldre i forbindelse med alle ferier, i tillegg til tre- fire langhelger pr år.

De siste årene har helsen til min mor (min far er død) blitt dårligere, og vi snakkes nå daglig. Det går aldri mer enn en mnd mellom hvert besøk (hun bor noen timer unna meg). Innimellom snakker vi i fem min, mens andre ganger kan vi jabbe om løst og fast en drøy halvtime. Besøk hos henne kan innebære alt fra en og tre- fire overnattinger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...