Gå til innhold

Nytt år - nye muligheter


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Ok. Jeg har bestemt meg sånn ordentlig nå for å kutte ut unødvendige kalorier i uka, og i tillegg spise litt mindre enn jeg pleier. Så nå er jeg på tredje døgnet med nytt kosthold. Logger det jeg spiser, sånn at jeg blir mer bevisst (det har funket før), og spiser ingenting av godteri, chips e.l. på hverdagene, heller ikke alkohol. Brus drikker jeg ikke til vanlig, så det er greit.

Jeg har småspist enormt vanligvis. Har ikke tenkt over det før sjokolade, lakris, chips og julekaker er i munnen min - mange ganger i døgnet. Uff. 

Vi skal til mine foreldre i dag på middag, og da er det alltid dessert. Jeg skal ta litt, men ikke så mye som jeg har lyst på. Har egentlig alltid lyst på noe godt 🙃😳

Jeg skal ned 5 kilo i alle fall. Denne gangen skal jeg klare det! Noen flere som blir med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (7 minutter siden):

Jeg skal ned 5 kilo i alle fall. Denne gangen skal jeg klare det! Noen flere som blir med?

Jeg er med! La på meg 3 kg i løpet av desember. 😂 1,2 kg er av etter 2 dager så det var mye vomfyll og vann i kroppen selvfølgelig, men nå er det slutt på sukker og dritt og tilbake til normal, ren og god mat og det føles godt. :)

I dag har jeg gjennomført to bittesmå treningsøkter også - 10 min indoor walk og 10 min full body stretch. Ble drygt varmt i og med at jeg gjorde det foran tv'n (måtte jo se på noe) og vedovnen står 2,5 m unna... 🥵 Hadde tenkt å gå en tur, har fri i dag, men med -18 (!) så utgår det gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg skal ned de 3 kiloene som har seget på siden november. 

Jeg logger ikke. Jeg skal bare tilbake til den livsstilen jeg har 10 måneder i året. Jeg har gått ned 400 gram siden mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg er med! La på meg 3 kg i løpet av desember. 😂 1,2 kg er av etter 2 dager så det var mye vomfyll og vann i kroppen selvfølgelig, men nå er det slutt på sukker og dritt og tilbake til normal, ren og god mat og det føles godt. :)

I dag har jeg gjennomført to bittesmå treningsøkter også - 10 min indoor walk og 10 min full body stretch. Ble drygt varmt i og med at jeg gjorde det foran tv'n (måtte jo se på noe) og vedovnen står 2,5 m unna... 🥵 Hadde tenkt å gå en tur, har fri i dag, men med -18 (!) så utgår det gitt.

Så bra! Jeg har også gått ned overraskende mye på 2 dager. Jeg får ikke startet med treningen helt ennå, men snømåking brenner jo litt kalorier da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Så bra! Jeg har også gått ned overraskende mye på 2 dager. Jeg får ikke startet med treningen helt ennå, men snømåking brenner jo litt kalorier da!

Snømåking med snøskuff eller spade er styrketrening god som noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Snømåking med snøskuff eller spade er styrketrening god som noen!

Bare det vi har her sør! I vest er det andre boller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et mål om å gå ned 10 kg i løpet av 2024. Det er mulig jeg vil fortsette ned etter det, men jeg ligger vel på sånn 21 i BMI hvis jeg går ned 10 kg. Så det får være første målet. Kanskje jeg ikke skal bli så tynn som jeg var. Det er litt slitsomt å opprettholde. 

Jeg teller ikke kcal, men jeg har et godt underskudd. Jeg har gått ned 500 g siden mandag. La på meg minimalt i jula og det var borte på søndag eller mandag. Husker ikke helt. Men jeg begynte å spise mindre og sunnere 3 juledag. 

Jeg synes det er litt hardt. Har ofte lyst på noe godt. Har lyst på øl også. Men må jo bare holde ut da. På lørdager er planen å slippe litt opp. 

Jeg har forøvrig tatt meg en sukkerfri iskaffe hver dag hele uken. Men vet jeg burde kutte den ut da det jo er sånn 750 kcal i uken jeg isåfall sparer. 

Det bare er litt hardt å nekte seg absolutt alt som er. Nå er jeg feks veldig fristet til å dra på butikken. Huff. Må holde ut i tre timer så kan jeg spise kveldsmat og gå ned på rommet. Da slipper alltid suget taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Heldigvis så gikk jeg ikke opp i desember, men sto på stedet hvil. Er igang med å skjerpe kostholdet litt, men må ha nok mat, ellers så blir det bare overspising. Skal jobbe med å ha i meg litt mer grønt hver dag. Lørdagsgodt kun en gang i helgen (kan bli på fredagen hvis det passer sånn) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Jeg har et mål om å gå ned 10 kg i løpet av 2024. Det er mulig jeg vil fortsette ned etter det, men jeg ligger vel på sånn 21 i BMI hvis jeg går ned 10 kg. Så det får være første målet. Kanskje jeg ikke skal bli så tynn som jeg var. Det er litt slitsomt å opprettholde. 

Jeg teller ikke kcal, men jeg har et godt underskudd. Jeg har gått ned 500 g siden mandag. La på meg minimalt i jula og det var borte på søndag eller mandag. Husker ikke helt. Men jeg begynte å spise mindre og sunnere 3 juledag. 

Jeg synes det er litt hardt. Har ofte lyst på noe godt. Har lyst på øl også. Men må jo bare holde ut da. På lørdager er planen å slippe litt opp. 

Jeg har forøvrig tatt meg en sukkerfri iskaffe hver dag hele uken. Men vet jeg burde kutte den ut da det jo er sånn 750 kcal i uken jeg isåfall sparer. 

Det bare er litt hardt å nekte seg absolutt alt som er. Nå er jeg feks veldig fristet til å dra på butikken. Huff. Må holde ut i tre timer så kan jeg spise kveldsmat og gå ned på rommet. Da slipper alltid suget taket. 

Synes virkelig du skal unne deg den iskaffen, du jobber så hardt! 

Anonymkode: 01745...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes virkelig du skal unne deg den iskaffen, du jobber så hardt! 

Anonymkode: 01745...393

Jo, du sier jo noe der. Er litt hardt å nekte seg alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jo, du sier jo noe der. Er litt hardt å nekte seg alt. 

Dersom du setter pris på den iskaffen, så tror jeg det er mest konstruktivt at du unner deg den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (12 timer siden):

Dersom du setter pris på den iskaffen, så tror jeg det er mest konstruktivt at du unner deg den. 

Ja. Jeg setter veldig pris på den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med😊 Har holdt vekten sånn noenlunde i jula/opp 0,5 kg, men har fortsatt 2 kg jeg vil ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Minus 1,6 kilo på en uke, det er jeg fornøyd med! Blir nok ikke like mye heretter, men det er greit nok. Kan ikke si at jeg merker noen forskjell ennå, det hadde jeg vel trodd 🙃😊😳

Det jeg gjør er altså null godteri/chips/alkohol i ukedagene, noterer ned alt jeg spiser/drikker og har et ca max kaloriinntak på hverdagene. Den ene dagen vi var på middagsbesøk gikk jeg over, ellers holdt jeg det sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (10 timer siden):

Minus 1,6 kilo på en uke, det er jeg fornøyd med! Blir nok ikke like mye heretter, men det er greit nok. Kan ikke si at jeg merker noen forskjell ennå, det hadde jeg vel trodd 🙃😊😳

Det jeg gjør er altså null godteri/chips/alkohol i ukedagene, noterer ned alt jeg spiser/drikker og har et ca max kaloriinntak på hverdagene. Den ene dagen vi var på middagsbesøk gikk jeg over, ellers holdt jeg det sånn ca.

Jeg gikk først ned og så gikk jeg det opp igjen. Men det er ikke så rart. Jeg hadde etegilde tom 1 nyttårsdag og var forberedt på at dette ville vises på vekta 1 uka.  Jeg tar det med knusende ro, for jeg vet jeg gjør det som skal til nå og at det vil gi resultater på sikt. Jeg gjør jo det samme hvert år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg gikk først ned og så gikk jeg det opp igjen. Men det er ikke så rart. Jeg hadde etegilde tom 1 nyttårsdag og var forberedt på at dette ville vises på vekta 1 uka.  Jeg tar det med knusende ro, for jeg vet jeg gjør det som skal til nå og at det vil gi resultater på sikt. Jeg gjør jo det samme hvert år :)

Ja, du er jo temmelig forutsigbar når det gjelder dette 😄 Går i hi midtvinters, og så tar deg sjøl i nakken i januar! Du er god 😍 Jeg er jo vanligvis veldig bedagelig anlagt og gir fort etter for fristelser....

I dag har jeg virkelig fått trent viljestyrken: Først på jobb, da jeg var SÅ sugen på noe godt i 14-15 tida, og det lå sjokolade fremme på spisebordet like utenfor kontoret mitt 😳😳😳 Jeg klarte å stå i mot!!! Var innom butikken på vei hjem, kjøpte ingenting usunt, og knasket en gulrot i bilen hjem.

Og i kveld på koret, var det DEN saftige gode sjokoladekaka i pausen.... Jeg tok en mandarin 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (10 minutter siden):

Ja, du er jo temmelig forutsigbar når det gjelder dette 😄 Går i hi midtvinters, og så tar deg sjøl i nakken i januar! Du er god 😍 Jeg er jo vanligvis veldig bedagelig anlagt og gir fort etter for fristelser....

I dag har jeg virkelig fått trent viljestyrken: Først på jobb, da jeg var SÅ sugen på noe godt i 14-15 tida, og det lå sjokolade fremme på spisebordet like utenfor kontoret mitt 😳😳😳 Jeg klarte å stå i mot!!! Var innom butikken på vei hjem, kjøpte ingenting usunt, og knasket en gulrot i bilen hjem.

Og i kveld på koret, var det DEN saftige gode sjokoladekaka i pausen.... Jeg tok en mandarin 😄

Wow, imponerende😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
chickpea skrev (19 minutter siden):

Wow, imponerende😀

Takk 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å veie meg på. men tok sjansen i dag.

Jeg har ikke gått opp noen ting.

Jeg tror der må være fordi vi hadde mye besøk hele jula så det ble lite sofatid. Pluss skiturer. Det er rart uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (32 minutter siden):

Jeg har ikke turt å veie meg på. men tok sjansen i dag.

Jeg har ikke gått opp noen ting.

Jeg tror der må være fordi vi hadde mye besøk hele jula så det ble lite sofatid. Pluss skiturer. Det er rart uansett. 

Oi, det var jo ikke dårlig! Herlig! Godt utgangspunkt for et nytt år da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...