Gå til innhold

Nytt år - nye muligheter


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg har gått ned 2,7 kilo på 15 dager! I all verden ️ Veldig gøy! Opplegget mitt funker visst 🤩

Men... jeg må tilstå en sprekk i dag: Jeg var på en lang skitur, og hadde bestemt meg for å kjøpe en Litago etter turen. Hadde da ikke spist på mange timer, men det var ikke så lenge til middag. Inni butikken fant jeg ut at noen nøtter sikkert var lurt å spise. Men... det ble til at jeg valgte mandler dekket med  lakris 😄 Og de var knallgode!!! Spiste mange av dem! Klarte imidlertid å stoppe før posen var tom (det klarer jeg ofte ikke). Men der røyk det jammen meg noen hundre ekstra kalorier 😳😳😳 Hadde heldigvis brukt en god del på turen da, så set gikk kanskje opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
påskelilje skrev (16 minutter siden):

Jeg har gått ned 2,7 kilo på 15 dager! I all verden ️ Veldig gøy! Opplegget mitt funker visst 🤩

Men... jeg må tilstå en sprekk i dag: Jeg var på en lang skitur, og hadde bestemt meg for å kjøpe en Litago etter turen. Hadde da ikke spist på mange timer, men det var ikke så lenge til middag. Inni butikken fant jeg ut at noen nøtter sikkert var lurt å spise. Men... det ble til at jeg valgte mandler dekket med  lakris 😄 Og de var knallgode!!! Spiste mange av dem! Klarte imidlertid å stoppe før posen var tom (det klarer jeg ofte ikke). Men der røyk det jammen meg noen hundre ekstra kalorier 😳😳😳 Hadde heldigvis brukt en god del på turen da, så set gikk kanskje opp i opp.

Så bra jobba! Det er motiverende når man ser at vekta går nedover. Ellers så hørte de mandlene med lakris veldig gode ut, jeg forsøkte å google for å finne ut hvordan pakningen så ut men fant ikke. Har du tilfeldigvis bilde av dem eller? Kunne såååå tenke meg å smake hehe.

Anonymkode: 36384...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så bra jobba! Det er motiverende når man ser at vekta går nedover. Ellers så hørte de mandlene med lakris veldig gode ut, jeg forsøkte å google for å finne ut hvordan pakningen så ut men fant ikke. Har du tilfeldigvis bilde av dem eller? Kunne såååå tenke meg å smake hehe.

Anonymkode: 36384...e0a

Takk! Jeg lot posen ligge uti bilen, la dem i hanskerommet sånn at de ikke skulle friste meg 😄 Kan se om jeg husker det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått ned 2,7 kilo på 15 dager! I all verden ️ Veldig gøy! Opplegget mitt funker visst 🤩

Men... jeg må tilstå en sprekk i dag: Jeg var på en lang skitur, og hadde bestemt meg for å kjøpe en Litago etter turen. Hadde da ikke spist på mange timer, men det var ikke så lenge til middag. Inni butikken fant jeg ut at noen nøtter sikkert var lurt å spise. Men... det ble til at jeg valgte mandler dekket med  lakris 😄 Og de var knallgode!!! Spiste mange av dem! Klarte imidlertid å stoppe før posen var tom (det klarer jeg ofte ikke). Men der røyk det jammen meg noen hundre ekstra kalorier 😳😳😳 Hadde heldigvis brukt en god del på turen da, så set gikk kanskje opp i opp.

Så flink du har vært da :) Det går riktige veien her også, men noe tregere selv uten noen sprekker. Jeg regner med å være i mål til påske. 

Nå i dag fikk jeg lånt meg ski, skisko og staver av yngstedatteren som jeg skal ha hos meg i vinter, da mine ski er på fjellet. Hun trenger dem ikke, da hun reiser utenlands igjen i morgen. 

Det ser ut som jeg kanskje må belage meg på aleneskiturer denne vinteren. Samboeren har vært på kontroll med beinet sitt og bruddet har grodd 80 % fikk han vite.  Det var noe skikkelig drit for å si det rett ut. Dette tok lenger tid enn vi tenkte, så er spent på om han rekker å bli bra til vinterferien.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Så flink du har vært da :) Det går riktige veien her også, men noe tregere selv uten noen sprekker. Jeg regner med å være i mål til påske. 

Nå i dag fikk jeg lånt meg ski, skisko og staver av yngstedatteren som jeg skal ha hos meg i vinter, da mine ski er på fjellet. Hun trenger dem ikke, da hun reiser utenlands igjen i morgen. 

Det ser ut som jeg kanskje må belage meg på aleneskiturer denne vinteren. Samboeren har vært på kontroll med beinet sitt og bruddet har grodd 80 % fikk han vite.  Det var noe skikkelig drit for å si det rett ut. Dette tok lenger tid enn vi tenkte, så er spent på om han rekker å bli bra til vinterferien.  

 

Så kjedelig at det drøyer med å få grodd bruddet helt. Skjønner det er kjedelig for dere begge. Men han må vel bare vente da, slik at det gror så bra som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (Akkurat nå):

Så kjedelig at det drøyer med å få grodd bruddet helt. Skjønner det er kjedelig for dere begge. Men han må vel bare vente da, slik at det gror så bra som mulig!

Ja, det er jo bare en bagatell sånn egentlig :) Jeg må bare forberede meg på at det kanskje ikke blir noen skiturer sammen i år. Jeg får heller ta noen turer alene. Nå har jeg i hvert fall ski her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 23.53):

Så bra jobba! Det er motiverende når man ser at vekta går nedover. Ellers så hørte de mandlene med lakris veldig gode ut, jeg forsøkte å google for å finne ut hvordan pakningen så ut men fant ikke. Har du tilfeldigvis bilde av dem eller? Kunne såååå tenke meg å smake hehe.

Anonymkode: 36384...e0a

Disse var det! Vidunderlig gode! Første gang jeg laster opp et bilde her 😄

20240119_143232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Disse var det! Vidunderlig gode! Første gang jeg laster opp et bilde her 😄

20240119_143232.jpg

Takk! Da skal jeg se etter de neste gang jeg er på butikken 😊

Anonymkode: 36384...e0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Da skal jeg se etter de neste gang jeg er på butikken 😊

Anonymkode: 36384...e0a

Gjør det! Jeg kjøpte den på en Bunnpris-butikk. Godt mulig de finnes andre steder og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står bare og vipper 1 kg ned/opp. Selv om jeg er «flink»(vel, ikke vært så flink med treningen). Frustrerende!!😖 Må nok satse på mer intensiv trening, men har lite ork om dagen😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
chickpea skrev (44 minutter siden):

Jeg står bare og vipper 1 kg ned/opp. Selv om jeg er «flink»(vel, ikke vært så flink med treningen). Frustrerende!!😖 Må nok satse på mer intensiv trening, men har lite ork om dagen😐

Ikke gi opp! Noen ganger tar det litt tid før det gir resultater. Hvilke endringer har du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (På 21.1.2024 den 17.02):

Ikke gi opp! Noen ganger tar det litt tid før det gir resultater. Hvilke endringer har du gjort?

Takk, nei kan ikke gi opp, for da fyker vekta oppover😐 Legger ekstremt lett på meg, og selv om jeg ligger på 1500-1600 kcal om dagen, vil ikke vekten ned. Spiser ikke noe søtt/snacks(tyr til en proteinbar med 200 kcal i ny og ne), mye grønnsaker og rene magre proteinkilder, og begrenset med karbo(og kun fullkorn når jeg spiser f.eks. brød). Ser ikke at jeg har noe særlig forbedringspotensial når det gjelder kostholdet. Hvis jeg ikke skal direkte sulte meg…🙁 Så må nok satse på mer trening, er bare så vanskelig å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
chickpea skrev (1 time siden):

Takk, nei kan ikke gi opp, for da fyker vekta oppover😐 Legger ekstremt lett på meg, og selv om jeg ligger på 1500-1600 kcal om dagen, vil ikke vekten ned. Spiser ikke noe søtt/snacks(tyr til en proteinbar med 200 kcal i ny og ne), mye grønnsaker og rene magre proteinkilder, og begrenset med karbo(og kun fullkorn når jeg spiser f.eks. brød). Ser ikke at jeg har noe særlig forbedringspotensial når det gjelder kostholdet. Hvis jeg ikke skal direkte sulte meg…🙁 Så må nok satse på mer trening, er bare så vanskelig å få til!

Du fikk meg faktisk opp av sofaen og ut i ufseværet og til treningssenteret nå! Det var såååå tungt å komme seg ut av huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (2 timer siden):

Du fikk meg faktisk opp av sofaen og ut i ufseværet og til treningssenteret nå! Det var såååå tungt å komme seg ut av huset!

Godt jobba! 👏👏👏 Jeg har bare gått en 45 min tur i dag, men det er nå bedre enn ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
påskelilje

Oppdatering på mitt nye og mer sunne liv:

Nå er jeg inne i min 6.uke med strengere regime på kosthold. Det gikk så det suste de første ukene, og jeg hadde gått ned 3,9 kilo 27.1. Så var det helg, vi hadde besøk og det var god mat og mye vin, og vips - opp 1,3 kilo!  Og det var jammen meg seigt å komme i rute vektmessig igjen! Men nå er jeg omtrent på plass igjen, har gått ned 3,7 kilo siden 2.januar.

Det går stort sett veldig greit mtp ingen godteri, chips, brus eller alkohol i uka. Gir meg lov til å ta et kakestykke hvis det er noe spesielt på jobb eller kor. Passer på å spise proteinrik mat og holder meg mett lenge. Drikker mye vann, litt te og kaffe. Som regel skummet melk til frokost, evt et glass juice. Teller kalorier og har et mål å sikte mot i hverdagen. I helga er det mer frislipp, men jeg passer litt på hva jeg spiser da og.

Merker på buksene at de er blitt romsligere, så jeg tenkte at når jeg har klart 5 kilo ned, skal jeg kjøpe meg ei ny bukse 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 4.1.2024 den 17.16):

Jeg har et mål om å gå ned 10 kg i løpet av 2024. Det er mulig jeg vil fortsette ned etter det, men jeg ligger vel på sånn 21 i BMI hvis jeg går ned 10 kg. Så det får være første målet. Kanskje jeg ikke skal bli så tynn som jeg var. Det er litt slitsomt å opprettholde. 

Jeg teller ikke kcal, men jeg har et godt underskudd. Jeg har gått ned 500 g siden mandag. La på meg minimalt i jula og det var borte på søndag eller mandag. Husker ikke helt. Men jeg begynte å spise mindre og sunnere 3 juledag. 

Jeg synes det er litt hardt. Har ofte lyst på noe godt. Har lyst på øl også. Men må jo bare holde ut da. På lørdager er planen å slippe litt opp. 

Jeg har forøvrig tatt meg en sukkerfri iskaffe hver dag hele uken. Men vet jeg burde kutte den ut da det jo er sånn 750 kcal i uken jeg isåfall sparer. 

Det bare er litt hardt å nekte seg absolutt alt som er. Nå er jeg feks veldig fristet til å dra på butikken. Huff. Må holde ut i tre timer så kan jeg spise kveldsmat og gå ned på rommet. Da slipper alltid suget taket. 

Jeg ligger på 20,7 i bmi. For to år siden hadde jeg bmi på 15. jeg er så stolt av meg selv og har jobbet så hardt med å få normalvekt. Hvilken bmi ønsker du og ha hvis du skal gå ned 10 kg???? Er du på vei inn i spiseforstyrrelser igjen? 

Anonymkode: 5ceed...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ligger på 20,7 i bmi. For to år siden hadde jeg bmi på 15. jeg er så stolt av meg selv og har jobbet så hardt med å få normalvekt. Hvilken bmi ønsker du og ha hvis du skal gå ned 10 kg???? Er du på vei inn i spiseforstyrrelser igjen? 

Anonymkode: 5ceed...29c

Vil ned til 20-21. 

 Altså vil jeg ned ca 15 kg. 

Nei. Prøver å unngå å bli spiseforstyrret. 

Godt jobbet. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Vil ned til 20-21. 

 Altså vil jeg ned ca 15 kg. 

Nei. Prøver å unngå å bli spiseforstyrret. 

Godt jobbet. :)

Ok da leste jeg feil. Så bra du ikke skulle ned fra 21, ble litt bekymret for deg nå. Vet du foresten hvem jeg er? Om du gjør bare si ja eller nei ikke evt nick. 

Anonymkode: 5ceed...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok da leste jeg feil. Så bra du ikke skulle ned fra 21, ble litt bekymret for deg nå. Vet du foresten hvem jeg er? Om du gjør bare si ja eller nei ikke evt nick. 

Anonymkode: 5ceed...29c

Ja jeg er relativt sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (På 8.2.2024 den 8.57):

Oppdatering på mitt nye og mer sunne liv:

Nå er jeg inne i min 6.uke med strengere regime på kosthold. Det gikk så det suste de første ukene, og jeg hadde gått ned 3,9 kilo 27.1. Så var det helg, vi hadde besøk og det var god mat og mye vin, og vips - opp 1,3 kilo!  Og det var jammen meg seigt å komme i rute vektmessig igjen! Men nå er jeg omtrent på plass igjen, har gått ned 3,7 kilo siden 2.januar.

Det går stort sett veldig greit mtp ingen godteri, chips, brus eller alkohol i uka. Gir meg lov til å ta et kakestykke hvis det er noe spesielt på jobb eller kor. Passer på å spise proteinrik mat og holder meg mett lenge. Drikker mye vann, litt te og kaffe. Som regel skummet melk til frokost, evt et glass juice. Teller kalorier og har et mål å sikte mot i hverdagen. I helga er det mer frislipp, men jeg passer litt på hva jeg spiser da og.

Merker på buksene at de er blitt romsligere, så jeg tenkte at når jeg har klart 5 kilo ned, skal jeg kjøpe meg ei ny bukse 🤩

Jeg startet omlegging en uke etter deg og skal nå starte på min 6. uke. Gått ned 7 kg, men regner ikke med enn mer enn halv kg i uka fremover. Viktigste for meg er en ganske firkanta måltidsrytme med 3 måltider om dagen og ingen spising mellom måltidene (unntatt hvis jeg ikke rekker neste måltid og trenger noe for å ikke bli slapp før middag). Krysser fingrene for de kommende månedene! 

Anonymkode: b855a...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...