Gå til innhold

Hvordan si fra at jeg ikke ønsker møtes så ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har siste halve året møtt veilederen min i NAV hver uke. Ikke nødvendigvis fordi jeg har så mye å snakke om, tror mest det er fordi han synes det er koselig å møte meg (har han sagt). Jeg prøvde en gang å si at vi sikkert bare kunne møtes annenhver uke siden han sikkert hadde mye å gjøre, men da sa han bare at det hadde han absolutt ikke. Så da lurer jeg på hvilken unnskyldning jeg heller kan bruke? Jeg trener på treningsstudio onsdager sammen med kompiser samme dag som jeg bruker møte han da, kan jeg f.eks prøve å si at jeg har så mye annet på timeplanen at det passer bedre å møtes sjeldnere eller er det noe annet jeg heller burde si?

Anonymkode: d2e2c...326

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg har større tro på å si ting som de er enn å  forvente at andre klarer å lese mellom linjene. Still f.eks. spørsmål ved nødvendigheten av å treffes så ofte, hva han tenker er hensikten med det. Vær ærlig på at du ikke føler du har så stort utbytte av det. En i et slikt yrke må tåle sånne spørsmål. Hvordan han disponerer tiden er ikke ditt ansvar. 

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (Akkurat nå):

Jeg har større tro på å si ting som de er enn å  forvente at andre klarer å lese mellom linjene. Still f.eks. spørsmål ved nødvendigheten av å treffes så ofte, hva han tenker er hensikten med det. Vær ærlig på at du ikke føler du har så stort utbytte av det. En i et slikt yrke må tåle sånne spørsmål. Hvordan han disponerer tiden er ikke ditt ansvar. 

Jeg er redd han blir såret om jeg rett ut sier at jeg ikke tenker det er nødvendig å møtes så ofte? For han er veldig hyggelig og det er hyggelig å møte han også, det er bare at i det siste har jeg følt det er mer stress enn positivt (noe jeg selvfølgelig ikke ønsker si til han). Jeg føler jeg må kutte ned på aktiviteter på timeplanen... 

FjellOgDalar

Det er jo en ærlig sak at å føle at det kan bli mye å gape over. Jeg er sikker på at han ikke har noe interesse av å gjøre hverdagen din mer stressende. Sannsynligvis vil han heller sette pris på tilbakemeldinger som kan bidra til at han bruker en tilnærming som fungerer best mulig for den han skal hjelpe. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har siste halve året møtt veilederen min i NAV hver uke. Ikke nødvendigvis fordi jeg har så mye å snakke om, tror mest det er fordi han synes det er koselig å møte meg (har han sagt). Jeg prøvde en gang å si at vi sikkert bare kunne møtes annenhver uke siden han sikkert hadde mye å gjøre, men da sa han bare at det hadde han absolutt ikke. Så da lurer jeg på hvilken unnskyldning jeg heller kan bruke? Jeg trener på treningsstudio onsdager sammen med kompiser samme dag som jeg bruker møte han da, kan jeg f.eks prøve å si at jeg har så mye annet på timeplanen at det passer bedre å møtes sjeldnere eller er det noe annet jeg heller burde si?

Hva gjør en veileder på Nav ? 

Skal han hjelpe deg med å finne jobb, men du har ikke tid fordi du har mye på timeplanen bl annet trening ? Har du tid til å jobbe eller var det noe jeg misforsto i dette innlegget ?

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er redd han blir såret

Dette er en svært ufin antakelse om en annen person, spesielt en profesjonell. For det du egentlig sier her er at han ikke klarer å skille faglighet fra følelser. Hvilket resonnement ligger bak denne tenkemåten?

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (42 minutter siden):

Hva gjør en veileder på Nav ? 

Skal han hjelpe deg med å finne jobb, men du har ikke tid fordi du har mye på timeplanen bl annet trening ? Har du tid til å jobbe eller var det noe jeg misforsto i dette innlegget ?

Jeg er ufør, men jobber noen få prosent likevel. Så vi snakker om hvordan det har gått siden sist, og litt av hvert ellers.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er ufør, men jobber noen få prosent likevel. Så vi snakker om hvordan det har gått siden sist, og litt av hvert ellers.

Ok, da skjønner jeg :) Jeg trodde du var jobbsøker. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du sier at du er endel opptatt fremover men spør om du heller kan ta kontakt med vedkommende dersom det skulle dukke opp noe. Hans følelser har da ikke noe inne i dette å gjøre. At du går til ukentlige samtaler med en veileder på nav virker helt merklig.

Anonymkode: 66dd2...1b0

AnonymBruker
cilie skrev (2 minutter siden):

Da synes jeg det virker veldig unødvendig å møte vedkommende hver uke!!

Altså, det er alltid hyggelig. Men jeg har ikke hatt noe konkret å ta opp/spørre om eller snakke om på lenge nå, så sånn sett er det vel unødvendig å møtes. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier at du er endel opptatt fremover men spør om du heller kan ta kontakt med vedkommende dersom det skulle dukke opp noe. Hans følelser har da ikke noe inne i dette å gjøre. At du går til ukentlige samtaler med en veileder på nav virker helt merklig.

Ja? Det er kanskje litt merkelig? Har aldri hørt om andre med så hyppige møter, og tidligere veiledere har jeg bare møtt når det har vært helt nødvendig og vi har hatt noe konkret å ta opp. Ikke at jeg ikke setter pris på møtene altså for det gjør jeg, men setter litt spørsmål ved nødvendigheten ved det.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja? Det er kanskje litt merkelig? Har aldri hørt om andre med så hyppige møter, og tidligere veiledere har jeg bare møtt når det har vært helt nødvendig og vi har hatt noe konkret å ta opp. Ikke at jeg ikke setter pris på møtene altså for det gjør jeg, men setter litt spørsmål ved nødvendigheten ved det.

Jeg synes det er rart ja. En nav ansatt har jo ikke akkurat lite arbeid foran seg med andre brukere. Jeg ville bare avlyst og spurt om jeg kunne ta kontakt ved behov. Om det er vanskelig å si det muntlig kan du bare sende ham en melding (eller ringe kontaktnummeret til nav og be dem legge igjen en beskjed til ham). takk for "oppfølgingen" og si at du har en del på programmet fremover, og tar heller kontakt ved behov. Ikke utbroder for mye, vært kort og hyggelig.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, det er alltid hyggelig. Men jeg har ikke hatt noe konkret å ta opp/spørre om eller snakke om på lenge nå, så sånn sett er det vel unødvendig å møtes. 

Ja, jeg tenker at vedkommende burde bruke tiden sin på annet arbeid om ikke det er behov for å følge opp deg - som du jo sier at det ikke er. 

Om vedtaket er varig ufør, og du ikke trenger hjelp til ytterligere, ville jeg bare sagt at jeg kan ta kontakt ved behov for møte. 

AnonymBruker
cilie skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg tenker at vedkommende burde bruke tiden sin på annet arbeid om ikke det er behov for å følge opp deg - som du jo sier at det ikke er. 

Om vedtaket er varig ufør, og du ikke trenger hjelp til ytterligere, ville jeg bare sagt at jeg kan ta kontakt ved behov for møte. 

Ja, jeg burde kanskje bare sagt det men føler det blir litt brått å avslutte på den måten?

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke, for jeg er ikke i kategorien "vanlige folk". Men det er jo du som først og fremst burde være den kritiske her.

Skjønner ikke helt hva du mener med at du ikke er i kategorien vanlige folk, men ok?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...