Gå til innhold

Hvor fort bruker fastleger å lese e-melding fra kommunepsykiatrien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommunepsykiatrien skulle sende en viktig e-melding til fastlegen min. Og jeg vet det er veldig vanskelig å si, men jeg lurer veldig på når han kommer til å lese/respondere på den. Har fastlegene noe frist på å lese e-meldinger? Jeg vet jo at om man som pasient sender e-konsultasjon på helsenorge skal man få svar innen 5 virkedager? Er der noe lignende ift e-melding fra andre offentlige instanser eller hva en skal kalle det?

Anonymkode: 6aeca...456

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Meldinger mellom aktører i helsetjenesten kan markeres med hastegrad. 

Å, okei. Men hva med tidsperspektiv da, når kan jeg forvente at fastlegen leser e-meldingen?

AnonymBruker
kupton skrev (2 minutter siden):

Jeg regner med at de leses hver arbeidsdag. 

Så de fleste fastleger leser alle e-meldinger de har fått i løpet av dagen samme dag på kvelden sånn ca?

Annonse

Når spørsmål blir så spesifikke vedr en stor gruppe personer, blir det umulig å gi et svar som favner alle.

Jeg antar at de fleste fastleger starter dagen med å lede innkomne meldinger av ulik art. Så ser de sikkert over listen igjen får de avslutter dagen for å se om det har kommet noe som virkelig haster.

Men regn med at det finnes ulike måter å gjøre det på.

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Når spørsmål blir så spesifikke vedr en stor gruppe personer, blir det umulig å gi et svar som favner alle.

Jeg antar at de fleste fastleger starter dagen med å lede innkomne meldinger av ulik art. Så ser de sikkert over listen igjen får de avslutter dagen for å se om det har kommet noe som virkelig haster.

Men regn med at det finnes ulike måter å gjøre det på.

Jaja, selvfølgelig individuelt hvordan det gjøres. Men du har nok gitt det beste svaret du kan gi på spørsmålet, takker for det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vanligvis ganske raskt. I løpet av en dag er vanlig. 

Anonymkode: f2d56...f1b

Oki. Fastlegen min er som oftest rask til å svare på e-konsultasjonene jeg sender, så vil da tippe på at han er omtrentlig like rask til å lese (og svare på) e-meldinger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...