Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sykkel og har problemer med å gå. Jeg skal ikke til Trondheim.

Ærlig talt, hva skal jeg gjøre med kontanter hvis alt faller sammen.

Jeg har heller ikke kontanter, men ellers har vi alt de anbefaler i huset. :) Skulle skaffet et par vannkanner, sist dette var oppe i mediene sjekket jeg, men det var utsolgt over alt rundt her - må vel ta en ny runde nå.

Fortsetter under...

Savannah skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke sykkel og har problemer med å gå. Jeg skal ikke til Trondheim.

Ærlig talt, hva skal jeg gjøre med kontanter hvis alt faller sammen.

Det er ikke nødvendigvis alt som faller sammen. Det er nok noe som holder åpent, som muligens legevakt, medisinutsalg osv. Det er greit at vi kan betale selv i slike situasjoner, og det er også kjøretøy vi kan trenge. Jeg syns vi må kunne betale de som må jobbe med div. Jeg skal vedde på at du ikke vet hvor mye vann osv vi trenger på en uke. Du har jo reist verden rundt, så jeg ble overrasket over at akkurat du som også var i Gaza ved et tilfelle ikke vet dette. 

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Jeg har heller ikke kontanter, men ellers har vi alt de anbefaler i huset. :) Skulle skaffet et par vannkanner, sist dette var oppe i mediene sjekket jeg, men det var utsolgt over alt rundt her - må vel ta en ny runde nå.

Jeg tenkte å bruke vannbeholder jeg vanligvis bruker på tur, bestilte til søster og moren min også. Noe liknende denne:

https://www.fjellsport.no/merker/gsi-outdoors/gsi-20-l-water-cube-20-l-1?channable=01384b69640036383239333089&variantId=682930&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_tuuBhAUEiwAvxkgTiRXDYqWzyzSdYIEiIDv3mp18aCfVLTGYoe03x7xKhRbTw0kQ35XThoCoDQQAvD_BwE

Den tar ikke mye plass i boden når den er klappet sammen heller. Man finner helt sikkert noe bedre og rimeligere altså, ville bare vise. 

Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte å bruke vannbeholder jeg vanligvis bruker på tur, bestilte til søster og moren min også. Noe liknende denne:

https://www.fjellsport.no/merker/gsi-outdoors/gsi-20-l-water-cube-20-l-1?channable=01384b69640036383239333089&variantId=682930&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA_tuuBhAUEiwAvxkgTiRXDYqWzyzSdYIEiIDv3mp18aCfVLTGYoe03x7xKhRbTw0kQ35XThoCoDQQAvD_BwE

Den tar ikke mye plass i boden når den er klappet sammen heller. Man finner helt sikkert noe bedre og rimeligere altså, ville bare vise. 

20 l blir for tungt å håndtere for meg når den er full, ja, jeg ser den har kran, men jeg kommer til å gå for to 10-liters kanner slike som vi har på hytta. :)  Rusta har også noen sammenleggbare med tut, på 10 liter ser jeg.

Lillemus skrev (4 minutter siden):

20 l blir for tungt å håndtere for meg når den er full, ja, jeg ser den har kran, men jeg kommer til å gå for to 10-liters kanner slike som vi har på hytta. :)  Rusta har også noen sammenleggbare med tut, på 10 liter ser jeg.

Viktigste er å ha litt vann på lager, Biltema har dunk med vann på 5 liter til 30,-. Hyttefolket kan jo oppbevaring av mat og drikke på profesjonelt nivå ☺️

Med kun vann klarer man seg ganske lenge faktisk. 

Kashmir skrev (48 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis alt som faller sammen. Det er nok noe som holder åpent, som muligens legevakt, medisinutsalg osv. Det er greit at vi kan betale selv i slike situasjoner, og det er også kjøretøy vi kan trenge. Jeg syns vi må kunne betale de som må jobbe med div. Jeg skal vedde på at du ikke vet hvor mye vann osv vi trenger på en uke. Du har jo reist verden rundt, så jeg ble overrasket over at akkurat du som også var i Gaza ved et tilfelle ikke vet dette. 

Kontanter løser ikke problemene i Gaza.  Jeg kommer ikke til å diskutere hvor mye jeg vet om vann eller hva jeg ikke vet.  Jeg kommer ikke til å ha liggende kontanter hjemme hvis det blir krig 

Annonse

Savannah skrev (Akkurat nå):

Kontanter løser ikke problemene i Gaza.  Jeg kommer ikke til å diskutere hvor mye jeg vet om vann eller hva jeg ikke vet.  Jeg kommer ikke til å ha liggende kontanter hjemme hvis det blir krig 

Jeg snakker om å være forberedt på krisetider. Og de tankene skyver du fra deg. Det er faktisk ganske reelt at det vil oppstå noe der vi trenger å være forberedt. Vi har blitt advart flere ganger nå. Men det ser ut til at flere stikker hodet i samden. Jeg syns bare at det er rart. Og enda litt mer uforståelig når man jo er bereist og har sett ganske mye annet enn hvor godt vi tross alt har det her.

Men for all del. Noen vil nok plukke opp at du vil trenge bistand i så fall. 

Lillemus skrev (1 time siden):

REMA hadde 5-literskanner til 18 kroner så jeg i dag. 

Nicklusheletida
Kayia skrev (6 timer siden):

Dette tror jeg du deler med mange, men jeg syns det er rart å snu ryggen til et så viktig råd. Jeg skjønner rett og slett ikke at det skal være sååå vanskelig å skaffe til veie det som står i feks denne oversikten og oppbevare lageret et sted i huset.

Andres valg har jeg imidlertid ikke noe med, vi har vel bare alle ulikt syn på hva som er eget og andres ansvar kanskje?

Nei, det er jo ikke vanskelig og når jeg ser på denne lista, så finner jeg ut at vi har jo alt dette på hytta. Får sette oss i bilen å kjøre dit da :) Jeg har ikke fylt opp vannflasker, men har en bekk i nærheten. 

Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg snakker om å være forberedt på krisetider. Og de tankene skyver du fra deg. Det er faktisk ganske reelt at det vil oppstå noe der vi trenger å være forberedt. Vi har blitt advart flere ganger nå. Men det ser ut til at flere stikker hodet i samden. Jeg syns bare at det er rart. Og enda litt mer uforståelig når man jo er bereist og har sett ganske mye annet enn hvor godt vi tross alt har det her.

Men for all del. Noen vil nok plukke opp at du vil trenge bistand i så fall. 

Handler ikke denne tråden om kontanter?  Jeg skyver fra meg katastrofetanker nettopp fordi jeg har sett mye.  Jeg kan ikke leve i angst hver eneste dag.

Savannah skrev (4 minutter siden):

Handler ikke denne tråden om kontanter?  Jeg skyver fra meg katastrofetanker nettopp fordi jeg har sett mye.  Jeg kan ikke leve i angst hver eneste dag.

Det finnes noe mellom 0-100? Man trenger ikke å angste selv om man er forberedt, og klarer å forholde seg til råd og anbefaling?

Jeg klarer helt fint å nyte og leve i nuet selv om jeg følger litt med og prosesserer informasjon. Det virker for meg som at det er flere som evner her. 

Endret av Trinity80
Savannah skrev (25 minutter siden):

Jeg lever ikke i amgst jeg heller. Det handler bare om å ha det en trenger, og det er jo mye mer betryggende enn angstfylt. Boken var veldig nyttig, for det er flere ting jeg ikke har tenkt over. Blant annet hvor viktig samarbeid er, og at vi må alle bidra så godt vi kan. 

Ved naturkatastrofer blant annet, så var det bemerkelsesverdig hvor godt mindre samfunn klarte seg- nettopp fordi alle kjente mange og visste hvem som kunne hjelpe med forskjellige ting. 

Alt vann vi faktisk trenger, og hvilke rom i huset som er varmest, hvor viktig det er å få informasjon osv. 

Og hvor lurt det er å ha kontanter 😀

Det gjør meg jo trygg å vite. 

Endret av Kashmir

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...