Gå til innhold

At brukere slutter her.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

erik123

Reglene er klokkeklare, så folk vet hvordan de skal oppføre seg. Men noen må bryte reglene. Mod må noen ganger slette innlegg som er langt over streken. Dette bør folk skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (3 timer siden):

Hei Mummi :)

Hallo Mummi;)

Jeg er fortsatt uenig. Om jeg leser her at noen bruker sånn eller sånn eller får en anbefaling, må likevel lege gå god for resepten. Vi kan ikke pakke alt inn i bobleplast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (15 minutter siden):

Reglene er klokkeklare, så folk vet hvordan de skal oppføre seg. Men noen må bryte reglene. Mod må noen ganger slette innlegg som er langt over streken. Dette bør folk skjønne. 

Ja, å følge reglene, som russere og kinesere i dag, (og tyskere tidligere) gjør, er mye bedre. Vesten har et stort problem med folk som nekter å følge regler, heldigvis har vi innført cancel culture for å prøve å få slutt på det, og det virker virke ganske så bra. Folk må jo skjønne at regler skal følges! 

Anonymkode: 8d376...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
cilie skrev (26 minutter siden):

Det forstår jeg at noen er. Samtidig er legene godt klar over at kunnskap er tilgjengelig på en helt annen måte en tidligere. Medisin er dessuten ikke en profesjon det kan settes to streker under svaret. Det er derfor naturlig at det søkes etter informasjon flere steder. 

Ja, men noen pasienter er ikke så lydhøre. Og jeg har som sagt ikke mot at fagfolk kommer med opplysninger, generell info og noe personlig rettet ( på et forum som dette hvor brukere blir ganske synlige og flere ikke tør eller vil si alt irl, men er åpne her )  Det må jo likevel være et regelverk siden det er et stort ansvar, mildt sagt.

Jeg syns jo at Kupton bidro med mer enn råd om medisiner. Han undervurderer den hjelpen han ga på andre måter( i mitt syn gjør han det ), men at han vil mer, ja det er forståelig. Han kunne vært litt rundere i kantene her likevel ( min mening )

Han ville jo ha gitt seg en eller gang uansett. Greit at mange syns det er utrolig kjipt, men man trenger ikke gå helt amok. Og så har forumet flere som bidrar. Akkurat det syns jeg flere må se, og ikke bare være en gretten eldre bruker som "er her kun for å ha med andre i en etablert gjeng her, inn i stua" 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (42 minutter siden):

Reglene er klokkeklare, så folk vet hvordan de skal oppføre seg. Men noen må bryte reglene. Mod må noen ganger slette innlegg som er langt over streken. Dette bør folk skjønne. 

Reglene er alt for strenge. Forumet er i ferd med å ødelegges!

Jeg gjetter på at om et år eller to er DOL er ødeland.

Anonymkode: 48259...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erik123
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Reglene er alt for strenge. Forumet er i ferd med å ødelegges!

Jeg gjetter på at om et år eller to er DOL er ødeland.

Anonymkode: 48259...4c6

Når vi ser hva anonyme lirer av seg, må reglene være så strenge. Vil du tillate hets og sjikane? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (8 timer siden):

Han ville jo ha gitt seg en eller gang uansett. Greit at mange syns det er utrolig kjipt, men man trenger ikke gå helt amok. Og så har forumet flere som bidrar. Akkurat det syns jeg flere må se, og ikke bare være en gretten eldre bruker som "er her kun for å ha med andre i en etablert gjeng her, inn i stua" 

Ja, men det er altfor tidlig å pensjonere seg fra DOL. En gang doler alltid doler! 

At så mange reagerer, dreier seg om totalopplevelsen av hva han bidrar med på forumet. Og det er ikke rent lite. Mange har fått svar, lært mye, diskutert osv m han. Eller bare satt pris på å bevitne hans faglige tyngde. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
cilie skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er altfor tidlig å pensjonere seg fra DOL. En gang doler alltid doler! 

At så mange reagerer, dreier seg om totalopplevelsen av hva han bidrar med på forumet. Og det er ikke rent lite. Mange har fått svar, lært mye, diskutert osv m han. Eller bare satt pris på å bevitne hans faglige tyngde. 
 

 

Han får høre på "Wild horses"da.

Det bandet bør ikke være ukjent for ham

Eller så får "vi andre"høre på den og få det ut 😊

Jeg har ikke annet råd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Han får høre på "Wild horses"da.

Fin sang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
erik123 skrev (7 timer siden):

Når vi ser hva anonyme lirer av seg, må reglene være så strenge. Vil du tillate hets og sjikane? 

Jeg synes de med nick kan være ganske så drøye mot hverandre. 

Anonymkode: ef065...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes de med nick kan være ganske så drøye mot hverandre. 

Anonymkode: ef065...cf9

Det er langt mer realt å være drøy under nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (5 minutter siden):

Det er langt mer realt å være drøy under nick.

Ser den. Men begge parter må kunne vise vanlig høflighet. 

Anonymkode: ef065...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette
Kashmir skrev (8 timer siden):

 

 Og så har forumet flere som bidrar. Akkurat det syns jeg flere må se, og ikke bare være en gretten eldre bruker som "er her kun for å ha med andre i en etablert gjeng her, inn i stua" 

 

Når du bruker anførselstegn for å gjengi noe, forventer jeg at du siterer ordrett. Kan det være  innlegget jeg kopierer fra under her som du klarer å forvri så til de grader?  Helt utrolig. Det står også et smilefjes på slutten som ikke kom med da jeg kopierte, så hvordan du kan tolke dette som grettent, er meg en gåte:

"Det ante meg også. Forumet har tapt seg gradvis. Den eneste grunnen til at jeg fortsatt er her , er fordi jeg vil følge på dere som har hengt sammen med meg her i over 20 år . Dere er sammen med meg i stua mi hver dag. Nesten som samboere og jeg vil vite hvordan det går med dere i livet".

Dette er også en viktig del av DOLs funksjon på Åpent forum.  Her har man blitt kjent med andre gjennom mange år. Delt erfaringer, gleder og opplevelser. Barns oppvekst, matoppskrifter, treningstips, turer og mye mer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes de med nick kan være ganske så drøye mot hverandre. 

Anonymkode: ef065...cf9

Det kan virkelig ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Dorthe skrev (54 minutter siden):

Det kan virkelig ikke sammenlignes.

Jeg er enig..

Jeg har tenkt over det fordi jeg havner i konfrontasjoner (?) Og diskusjoner med brukere med nick. De er ikke unnvikende og redde, og vi legger det bak oss. Ferdig med det. Sånn stort sett-har ikke erfart noe annet såvidt jeg kan huske. 

 

Men de anonyme vil ikke diskutere. De vil angripe og stalke og bare lage støy. Fordi de har blitt krenket av noe en har sagt.  Unødvendig uro og brukeramgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig..

Jeg har tenkt over det fordi jeg havner i konfrontasjoner (?) Og diskusjoner med brukere med nick. De er ikke unnvikende og redde, og vi legger det bak oss. Ferdig med det. Sånn stort sett-har ikke erfart noe annet såvidt jeg kan huske. 

 

Men de anonyme vil ikke diskutere. De vil angripe og stalke og bare lage støy. Fordi de har blitt krenket av noe en har sagt.  Unødvendig uro og brukeramgrep. 

Men dere med nick har jo Åpent forum kun med brukernavn. Hvis dere bare oppretter tråder her slipper dere  jo de anonyme brukerne. En ting mindre å ergre seg over :) 

Anonymkode: ef065...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men dere med nick har jo Åpent forum kun med brukernavn. Hvis dere bare oppretter tråder her slipper dere  jo de anonyme brukerne. En ting mindre å ergre seg over :) 

Anonymkode: ef065...cf9

" hvis du bare går kledd sånn og slik, så slipper du å bli voldtatt. Og oppfører du deg på den måten eller sier noe på annen måte, så regn med juling" 

Slutt.  "Skriver du under annet forum, så slipper du stalkere"

Right? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

" hvis du bare går kledd sånn og slik, så slipper du å bli voldtatt. Og oppfører du deg på den måten eller sier noe på annen måte, så regn med juling" 

Slutt.  "Skriver du under annet forum, så slipper du stalkere"

Right? 

Wow. Nevnte bare at muligheten var der. 
Voldtekt er altfor alvorlig til å trekke inn i denne sammenhengen. 

Anonymkode: ef065...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow. Nevnte bare at muligheten var der. 
Voldtekt er altfor alvorlig til å trekke inn i denne sammenhengen. 

Anonymkode: ef065...cf9

Det som er alvorlig er at du ansvarligjør noen for andres bedritne oppførsel ( der og da ) . Ingenting annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Skrevet (endret)
Kashmir skrev (46 minutter siden):

Jeg er enig..Men de anonyme vil ikke diskutere. De vil angripe og stalke og bare lage støy. Fordi de har blitt krenket av noe en har sagt.  Unødvendig uro og brukeramgrep. 

Altså, du er den som lager støy her. Det holder nå.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...