Gå til innhold

At brukere slutter her.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (Akkurat nå):

La dette bli mello. "Frosken" og meg? 🙂

Beklager dere diskuterer på åpent forum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (1 minutt siden):

La dette bli mello. "Frosken" og meg? 🙂

Hmmm - kan ikke se at du har sagt tilsvarende til vedkommende som mener jeg mobber deg...

Jaja, nå tror jeg faktisk at jeg ikke gidder mer. Klokka er over elleve. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 minutt siden):

Hmmm - kan ikke se at du har sagt tilsvarende til vedkommende som mener jeg mobber deg...

Jaja, nå tror jeg faktisk at jeg ikke gidder mer. Klokka er over elleve. God natt!

Akkurat. Sov godt. Er det noen som er her etter 23, så er det deg. Men for all del.

Alt det tråden her har bevist er at jeg tar ikke feil av mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God natt alle sammen Sov godt @Kashmir du har virkelig fått kjørt deg ikveld 😴

Anonymkode: ef065...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

God natt alle sammen Sov godt @Kashmir du har virkelig fått kjørt deg ikveld 😴

Anonymkode: ef065...cf9

Det er jo verdt det. Uansett svette og hjertebank 😅 Sov godt!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (37 minutter siden):

🤣

Sa at jeg skulle hente popkorn…

Jeg ELSKER våre poengløse men likevel verdifulle diskusjoner her❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (10 timer siden):

Nei. Det handler ikke om uenighet. Du VISER  null respekt for mine meninger her, og derfor bruker du hersketeknikk og gaslighting ( som jeg har påpekt i tråden og du ikke kan svare for ) for å undervurdere meg. For å si at mine meninger er svada og ingenting å ta seriøst. Selv om de tydeligvis provoserer da. Det er tråden her bevis på. For å si det mildt. 

Du har så langt jeg har sett aldri sagt noe om deg selv og eventuelle utfirdringer her ( husk jeg er "ny" )  Til gjengjeld snskker du til andre med kritisk tone og lite oppløftende som jeg erfarer. Det er ekstemt mye "påpekning" og lite oppmuntring i mitt syn. 

Jeg har kritisert deg. Da fikk du full støtte fra Kupton med der til kritikk av meg på en av det jeg oppfattet som nedlatende og også manipulerende. Dere var et tospann mot meg, og greit nok. Men likevel feil mtp rolle han hadde og din rolle jeg vet nada om. 

Så jeg " spekulerer " av den grunn. At du er redd for å miste din støttespiller her. 

 

 

 

Tror svært mange har hatt nytte av Froskens direkte og usminkede råd om ulike temaer knyttet til helse. Det er ikke bestandig oppløftende råd og heiing man har mest behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Ekstra skrev (13 minutter siden):

Tror svært mange har hatt nytte av Froskens direkte og usminkede råd om ulike temaer knyttet til helse. Det er ikke bestandig oppløftende råd og heiing man har mest behov for.

Ja, og det er fullt mulig at du tror helt riktig også. Jeg er også 100% enig i at det ikke alltid er mest behov for heiing. Det bør man heller ikke alltid forvente 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig ikke at det må modereres så strengt. Når det gjelder medisiner og behandlinger, må jo det uansett gå gjennom en profesjonell lege. De fleste er samtidig oppegående, kunnskapssøkende som tar fornuftige valg. Jeg er lei av at flertallet må lide for å beskytte noen få, som uansett må vurderes av en lege. Vet vi ikke hva som ligger på nettet? Hva vi i dag kan finne ut av, påvirkes av osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (27 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke at det må modereres så strengt. Når det gjelder medisiner og behandlinger, må jo det uansett gå gjennom en profesjonell lege. De fleste er samtidig oppegående, kunnskapssøkende som tar fornuftige valg. Jeg er lei av at flertallet må lide for å beskytte noen få, som uansett må vurderes av en lege. Vet vi ikke hva som ligger på nettet? Hva vi i dag kan finne ut av, påvirkes av osv? 

Hei Mummi :)

Jeg er litt enig og litt uenig.

Noe som er lov i dag (her, men ikke på Kvinneguiden) er å si at for den tilstanden trådstarter har, så kan (som et eksempel) Fluanxol fungere bra. Dette er et ufarlig råd, fordi en lege uansett må gå god for dette og skrive ut Fluanxol. Sånne råd har jeg gitt mange ganger selv, og det har alltid fått lov å bli stående.

Det som ikke er lov, er å gjøre dosejusteringer for en medisin en person allerede har fått skrevet ut. F.eks. hvis serumkonsentrasjonen var 0,3 og vedkommende ble anbefalt å doble dosen. Jeg kan også se at dette kan være problematisk på flere plan, eksempelvis:

- Det kan være en grunn til at vedkommendes lege ga seg der i dosering (annet enn inkompetanse)

- (Viktigst) andre kan lese rådet f.eks. via Google og tenke at "jeg har dårlig effekt av Litium, så jeg dobler dosen"

Litium er et livsfarlig stoff i overdose. Iblant føler jeg også at Kupton tar litt sjanser. Det er mulig han er både faglig kompetent nok og risikovillig nok til å gjøre det. Men Egmont er ikke det. Som sagt kan jeg delvis forstå det.

Kupton sier at å arbeide innenfor dette reglementet er som å være snekker som ikke får lov å bruke hammer og sag. Jeg aksepterer uttalelsen, men selv tenker jeg at psykiatri/psykologi er så mye mer enn medisinanbefalinger. Jeg hadde gjerne sett at Kupton ble her innenfor de rammene nettstedet har. Men det er hans valg, og jeg respekterer hans ståsted. Selv om det er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
cilie skrev (41 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke at det må modereres så strengt. Når det gjelder medisiner og behandlinger, må jo det uansett gå gjennom en profesjonell lege. De fleste er samtidig oppegående, kunnskapssøkende som tar fornuftige valg. Jeg er lei av at flertallet må lide for å beskytte noen få, som uansett må vurderes av en lege. Vet vi ikke hva som ligger på nettet? Hva vi i dag kan finne ut av, påvirkes av osv? 

Nå sitter det noen leger rundt om som er noe oppgitt over råd pasienter har fått og lest på nett. Snakket med en senest onsdag som var frustrert over dette. Jeg ser godt den problemstillingen. Som du sier- de må uansett til lege, så la vedkommende gjøre jobben sin uten kverulerende pasienter som først har gått via nett og fått råd. At det er leger på nett man kan stille ulike spørsmål til er helt ok! Men de skal jo ikke erstatte leger og behandlere man går til. Eller overkjøre dem ( sier IKKE at Kupton har gjort det!! )  Det er veldig mange spørsmål om medisiner og doser her, og det er nyttig å få en GENERELL  informasjon fra fagfolk.

Jeg syns det er helt naturlig at man først og fremst tar hensyn til de som har problemer med medisiner og som noen ganger tar netttopp ufornuftige valg. De oppegående, kunnskapssøkende og fornuftige klarer seg! Noen må taes større hensyn til, og det kan kun handle om ulike diagnoser og ikke at de er mindre oppegående. 

Jeg ser nytten av fagfolk innen helse på nett. Jeg ser også at det er ulemper på enkelte områder. Derfor et regelverk. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 minutter siden):

så la vedkommende gjøre jobben sin uten kverilerende pasienter som først har gått via nett og fått råd.

Her mener jeg det i stor grad er snakk om den autoritære "doktoren" på 65 år som leser Felleskatalogen i papirform og ikke liker innblanding.

Yngre, mer moderne leger er etter min erfaring mye oftere ydmyke for at pasienter gjør vurderinger selv og er involvert i behandlingen. Det gjør jo også at man blir mer "compliant" med behandlingen og følger den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80
ISW skrev (26 minutter siden):

Her mener jeg det i stor grad er snakk om den autoritære "doktoren" på 65 år som leser Felleskatalogen i papirform og ikke liker innblanding.

Yngre, mer moderne leger er etter min erfaring mye oftere ydmyke for at pasienter gjør vurderinger selv og er involvert i behandlingen. Det gjør jo også at man blir mer "compliant" med behandlingen og følger den bedre.

Jeg skal ta serumspeil snart (har fått rekv.), og siden fastlegen min ikke aaaante hva dette var så kommer jeg hit for å få råd om resultatet. Fastlegen lo da jeg sa det😆😆

Men det er realiteten. De yngre legene bære som regel på mindre ego. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
ISW skrev (35 minutter siden):

Her mener jeg det i stor grad er snakk om den autoritære "doktoren" på 65 år som leser Felleskatalogen i papirform og ikke liker innblanding.

Yngre, mer moderne leger er etter min erfaring mye oftere ydmyke for at pasienter gjør vurderinger selv og er involvert i behandlingen. Det gjør jo også at man blir mer "compliant" med behandlingen og følger den bedre.

Hadde du likt at kunder kverulerte med deg om jobben din fordi de hadde lest på nett? 

( alderen på vedkommende er 49, og ikke særlig autoritær, men det er jo kun en av dem ) 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alltid stusset på hvor mange som spør fremmede på nett om medisinvalg. I mitt hode er det slikt man spør helsepersonell om, det er jo de som sitter på fagkunnskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg har også alltid stusset på hvor mange som spør fremmede på nett om medisinvalg. I mitt hode er det slikt man spør helsepersonell om, det er jo de som sitter på fagkunnskapen.

Nå er det vel slik at en allmennpraktiserende fastlege ikke har voldsomt kunnskap om alle sykdommer og skader.  De kan litt om alt og har man en sykdom som ikke er av de helt vanlige og man har hatt den i mange år så kan man ofte mer enn fastlegen.  Et godt eksempel på det er vel stoffskifteproblemer hvor leger har hatt to timer om dette under studiet.  Dessuten så fungerer vi alle forskjellig på samme type behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter

For meg har det vært veldig verdifullt å kunne spørre om medisiner eller annet medisinsk på nett. Jeg har også spurt om å prøve ut tre av alle de medisinene jeg har prøvd. Men det var jo likevel en lege som så meg i person som tok avgjørelsen. 

Ser ikke noe galt i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil heller ha medisinske råd fra vanlige folk som faktisk har gått på de samme medisinene selv før enn av en lege som er arrogant så til de grader og tror hen vet alt om meidisnen selvom hen aldri gått på den selv. 

Anonymkode: ec06d...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Nå sitter det noen leger rundt om som er noe oppgitt over råd pasienter har fått og lest på nett.

Det forstår jeg at noen er. Samtidig er legene godt klar over at kunnskap er tilgjengelig på en helt annen måte en tidligere. Medisin er dessuten ikke en profesjon det kan settes to streker under svaret. Det er derfor naturlig at det søkes etter informasjon flere steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...