Gå til innhold

Å takle skikkelige tilbakefall etter lang tids "suksess"


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vanskelig å vite hva som skjer i hjernen din. Du er overbelastet? Ja, den ulvehungeren er intens. Zyprexa er en versting sies det. Mpt økt vekt/apetitt. Hvor lenge blir du på akuttposten? Mulig du ikke vet det nå. Masse god bedring❤️

Anonymkode: da6f0...d00

Jeg vet ikke sikkert, men tror fredag. 

Takk. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det håp i hvert fall. Jeg blir henvist til utredning for psykose enten poliklinisk eller sengepost. 

Også har jeg blitt satt fast på zyprexa istedenfor abilify. Men jeg slutter på den hvis sulten blir for ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Nå er det håp i hvert fall. Jeg blir henvist til utredning for psykose enten poliklinisk eller sengepost. 

Også har jeg blitt satt fast på zyprexa istedenfor abilify. Men jeg slutter på den hvis sulten blir for ille. 

så bra. jeg er glad på dine vegne at du endelig får god hjelp❤️

Anonymkode: f449c...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

så bra. jeg er glad på dine vegne at du endelig får god hjelp❤️

Anonymkode: f449c...af7

Takk. Det føles godt. Jeg har prøvd å hinte om disse plagene i flere år, men ingen har skjønt noe og jeg har ikke vært like ille som nå. Men nå skjønte de det. Og det er flere leger og psykologer som hsr snskjeh med meg og som er enig. 

Jeg kjenner på både frykt og lettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Takk. Det føles godt. Jeg har prøvd å hinte om disse plagene i flere år, men ingen har skjønt noe og jeg har ikke vært like ille som nå. Men nå skjønte de det. Og det er flere leger og psykologer som hsr snskjeh med meg og som er enig. 

Jeg kjenner på både frykt og lettelse.

Det er ikke så mye hjelp man får ved psykose da dessverre. Først og fremst så er det antipsykotika. Så er det samtaler og det har du jo hatt i årevis. Så alt i alt så utgjør det sjeldent noen stor forskjell. Og man er ikke nødvendigvis noe sykere for det om det står psykose som en diagnose. Men man kan kanskje føle seg sykere selv og for noen så er det kanskje noe de ønsker. Men alt i alt så dreier ikke hvor syk man er om diagnose, men om funksjon. 

Anonymkode: 9128a...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så mye hjelp man får ved psykose da dessverre. Først og fremst så er det antipsykotika. Så er det samtaler og det har du jo hatt i årevis. Så alt i alt så utgjør det sjeldent noen stor forskjell. Og man er ikke nødvendigvis noe sykere for det om det står psykose som en diagnose. Men man kan kanskje føle seg sykere selv og for noen så er det kanskje noe de ønsker. Men alt i alt så dreier ikke hvor syk man er om diagnose, men om funksjon. 

Anonymkode: 9128a...ff2

Hvor vil du hen med dette? 

Jeg har fått beskjed om at man får oppfølging i 2-5 år ved påvist diagnose. Det sa de i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Hvor vil du hen med dette? 

Jeg har fått beskjed om at man får oppfølging i 2-5 år ved påvist diagnose. Det sa de i dag. 

Vet du hva slags diagnose de eventuelt tenker du skal utredes for utover psykose? Du er sterk. Dette er en nøkkel til et bedre liv, det tror jeg på dine vegne. At du får hjelp for plagene du har altså, som har vært oversett 

Anonymkode: 18e8f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men man kan kanskje føle seg sykere selv og for noen så er det kanskje noe de ønsker.

Hva? Ingen ønsker å være psykotisk og å føle seg syk. Det er det verste jeg har hørt, det er et Helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva slags diagnose de eventuelt tenker du skal utredes for utover psykose? Du er sterk. Dette er en nøkkel til et bedre liv, det tror jeg på dine vegne. At du får hjelp for plagene du har altså, som har vært oversett 

Anonymkode: 18e8f...715

Nei det vet jeg ikke. Jeg er så surrete om dagen at jeg glemmer alle spørsmål jeg har. 

Men siden jeg har bipolar kan det være schizoaffektiv? 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Hva? Ingen ønsker å være psykotisk og å føle seg syk. Det er det verste jeg har hørt, det er et Helvete. 

Nei ingen ønsker det. Før jeg fikk zyprexa gikk jeg hvileløst i korridorene med hendene rundt hodet. Når plagene, dvs energiene som putter tanker i hodet mitt blir for ille. Nå er det mer som bakgrunnsstøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (5 minutter siden):

Nei ingen ønsker det. Før jeg fikk zyprexa gikk jeg hvileløst i korridorene med hendene rundt hodet. Når plagene, dvs energiene som putter tanker i hodet mitt blir for ille. Nå er det mer som bakgrunnsstøy. 

Ja det er jævlig det med energier, jeg har vel kjent på dem på en litt annen måte kanskje men det er ikke godt. AP stopper dem i å komme inn men de er jo der fordi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Nei det vet jeg ikke. Jeg er så surrete om dagen at jeg glemmer alle spørsmål jeg har. 

Men siden jeg har bipolar kan det være schizoaffektiv? 

Nei ingen ønsker det. Før jeg fikk zyprexa gikk jeg hvileløst i korridorene med hendene rundt hodet. Når plagene, dvs energiene som putter tanker i hodet mitt blir for ille. Nå er det mer som bakgrunnsstøy. 

Tipper schizoaffektiv ja, siden dine hypomanier og depresjoner er legeobservert og journalført så er det lite å tvile på. 

Anonymkode: 18e8f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ja det er jævlig det med energier, jeg har vel kjent på dem på en litt annen måte kanskje men det er ikke godt. AP stopper dem i å komme inn men de er jo der fordi. 

Det er jo ikke mange dager jeg har brukt zyprexa, men synes jeg kan kjenne det samme litt allerede. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tipper schizoaffektiv ja, siden dine hypomanier og depresjoner er legeobservert og journalført så er det lite å tvile på. 

Anonymkode: 18e8f...715

Ja. Eneste er at har kun observerte hypomanier og ikke manier. Kan man da ha schizoaffektiv? Har vært nesten manisk da. Da ble jeg med på å stjele en bil fra pizzabakeren. Men hadde tatt litt rus da også. Men var høy før jeg tok rusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke mange dager jeg har brukt zyprexa, men synes jeg kan kjenne det samme litt allerede. 

Ja. Eneste er at har kun observerte hypomanier og ikke manier. Kan man da ha schizoaffektiv? Har vært nesten manisk da. Da ble jeg med på å stjele en bil fra pizzabakeren. Men hadde tatt litt rus da også. Men var høy før jeg tok rusen. 

Jaja kan ha schizoaffektiv med hypomanier, mani er ikke et kriterie 

Anonymkode: 18e8f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke mange dager jeg har brukt zyprexa, men synes jeg kan kjenne det samme litt allerede. 

AP har alltid virket fort på meg tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan være bipolar og, om du er deprimert nå og psykosesymptomer er i samme heng med depresjon. Om du «bare» har vrangforestillinger og ikke er deprimert eller høy så tipper jeg schizoaffektiv er mest nærliggende å ta utgangspunkt i 

Anonymkode: 18e8f...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jaja kan ha schizoaffektiv med hypomanier, mani er ikke et kriterie 

Anonymkode: 18e8f...715

Åja okei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 17.3.2024 den 9.14):

Er faktisk ganske mye roligere merker jeg. Funker jo mye bedre enn vival. 

Hvorfor gir de ikke zyprexa til alle i stedetfot vivak? 

Noen får bivirkninger av den, bivirkninger som man ikke får av vival. Men det er jo flott at noen tåler å ta den. Jeg har ekstremt lett for å få bivirkninger, og tålte den ikke som eventuelt-medisin engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 time siden):

Noen får bivirkninger av den, bivirkninger som man ikke får av vival. Men det er jo flott at noen tåler å ta den. Jeg har ekstremt lett for å få bivirkninger, og tålte den ikke som eventuelt-medisin engang. 

Ja folk er nok forskjellige der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...