Gå til innhold

Å takle skikkelige tilbakefall etter lang tids "suksess"


Glitter

Anbefalte innlegg

Kashmir-
Glitter skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal jeg stole på henne? Det er en grunn til at jeg ikke stoler på henne.

Nå har jeg både familie og mange erfarne helsemennesker som synes det virker psykotisk. Og hun på den andre avdelingen sa ikke at det IKKE var psykose, men hun bagatelliserte det hele. 

Det er helt søkt av deg å fortelle meg hvem JEG skal stole på. Min tidligere behandler sa også at jeg hørtes psykotisk ut, men tenkte da psykotisk depresjon. 

Jeg har skjønt at det er veldig vanskelig for deg å akseptere at jeg blir oppfattet som ganske syk nå, men en ting sier jeg nå ifra om og det er at jeg kommer ikke til å gå inn i noen kverulerende diskusjon med deg om hvorvidt jeg har psykose eller ikke. Jeg forholder meg til helsepersonell og de som faktisk er spesialist innenfor psykose framfor en ung psykolog som ikke har spesialisert seg innenfor det.

Jeg tror ikke selv jeg har psykose, samtidig har jeg begynt å lurte når legene sier det de gjør og setter i gang de tiltakene de gjør. Og alt jeg vil er å bli kvitt alle disse plagene som du bare vet en brøkdel om. Så jeg håper faktisk det er noe som kan behandles. Hvis ikke er det jeg tror og mener sannheten og da er jeg fortapt.

Kommer ikke til å diskutere videre på akkurat dette. Jeg har virkelig ikke nerver til det nå. Kanskje DU kan stole på at de som kjenner meg gjør rett vurdering. Enten det er psykose eller ikke. Og hun damen henviste meg til utredning for å finne ut av ting hun også. Det bare var en dårlig skrevet henvisning til feil avdeling på DPS. 

Nå er det flere du har mistillit til, og som du ikke stoler på. Det er jo flere eksempler på det.

Jeg har ikke sagt mot noen fagfolk her Glitter. Jeg stiller jo deg spørsmål. Det jeg tenker er at de vi ikke alltid er enige med, de som utfordrer og tilmed provoserer, kan være dem som vi egentlig bør lytte til. Det trenger ikke alltid ende med enighet, men ved å vurdere ytringene deres mer nøye, så kan det være noe viktig å ta mrd seg. Det gjelder alle uavhengig av diagnoser. 

Og så tenker jeg... At når du velger å skrive her inne, så må du akseptere respons som kommer. Jeg er ikke ufin eller angripende i det hele tatt. Jeg kommer som vanlig med noe kritisk blikk på ting og kritiske spørsmål. Jeg er ikke "slem" for det. Jeg er ikke her bare for å skrive mer og mindre random innlegg, men jeg lærer også veldig mye her. Hvis du ikke "har nerver" til å svare på kritiske spørsmål, hva vil du med innlegg her da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)
Kashmir skrev (38 minutter siden):

Nå er det flere du har mistillit til, og som du ikke stoler på. Det er jo flere eksempler på det.

Jeg har ikke sagt mot noen fagfolk her Glitter. Jeg stiller jo deg spørsmål. Det jeg tenker er at de vi ikke alltid er enige med, de som utfordrer og tilmed provoserer, kan være dem som vi egentlig bør lytte til. Det trenger ikke alltid ende med enighet, men ved å vurdere ytringene deres mer nøye, så kan det være noe viktig å ta mrd seg. Det gjelder alle uavhengig av diagnoser. 

Og så tenker jeg... At når du velger å skrive her inne, så må du akseptere respons som kommer. Jeg er ikke ufin eller angripende i det hele tatt. Jeg kommer som vanlig med noe kritisk blikk på ting og kritiske spørsmål. Jeg er ikke "slem" for det. Jeg er ikke her bare for å skrive mer og mindre random innlegg, men jeg lærer også veldig mye her. Hvis du ikke "har nerver" til å svare på kritiske spørsmål, hva vil du med innlegg her da? 

Det handler ikke om å høre på andres meninger og synspunkt. Det handler faktisk om risikoen for alvorlig feilbehandling. 

Nå kom nettopp sykepleieren inn til meg og sa hun hadde snakket med legen som tok meg imot da jeg kom hit. Hun fortalte hvordan jeg har blitt behandlet av psykolog på den andre avdelingen. Den samme som nektet meg rusbehandling. Han reagerte sterkt på dette mtp min forfatning da jeg kom inn. At jeg må ha riktig hjelp så snart som mulig. Han satte meg også opp på ekstra zyprexa fordi jeg har vært så dårlig slik at jeg kan ta en til i døgnet. 

Jeg får mange tilbakemeldinger og teorier om hva som er galt og jeg har mine grunner til å ikke stole på denne psykologen. 

Du tror ikke jeg har noe med psykose å gjøre. Greit da vet jeg det. Jeg går med på utredning for å utelukke eller bekrefte psykose og mer er det jo ikke å si om det. 

Dessuten synes jeg du skal være forsiktig med å komme med dine meninger i forhold til å diagnostisere meg. Jeg dårlig, sårbar og forvirret. Vær så snill og respekter at jeg har ikke spurt noen hva de tror feiler meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (10 minutter siden):

Det handler ikke om å høre på andres meninger og synspunkt. Det handler faktisk om risikoen for alvorlig feilbehandling. 

Nå kom nettopp sykepleieren inn til meg og sa hun hadde snakket med legen som tok meg imot da jeg kom hit. Hun fortalte hvordan jeg har blitt behandlet av psykolog på den andre avdelingen. Den samme som nektet meg rusbehandling. Han reagerte sterkt på dette mtp min forfatning da jeg kom inn. At jeg må ha riktig hjelp så snart som mulig. Han satte meg også opp på ekstra zyprexa fordi jeg har vært så dårlig slik at jeg kan ta en til i døgnet. 

Jeg får mange tilbakemeldinger og teorier om hva som er galt og jeg har mine grunner til å ikke stole på denne psykologen. 

Du tror ikke jeg har noe med psykose å gjøre. Greit da vet jeg det. Jeg går med på utredning for å utelukke eller bekrefte psykose og mer er det jo ikke å si om det. 

Ja. Den som nektet deg rusbehandling hadde faktisk et godt poeng, siden du tenker å fortsette og drikke. Du atgumenterer for det ganske ofte, og når man er på rehab så bør målet være en rusfri tilværelse. Det har du ingen planer om skriver du gang på gang.

Jeg har ikke uttrykt hva jeg tenker feiler deg nå. Jeg tror du har hatt det veldig tøft og veldig vanskelig. Å miste omsorg for barna sine må være noe av det jævligste, så jeg ser absolutt at du har hatt det mørkt nå. Jeg har sympati for det, så absolutt! Det har jeg også skrevet Glitter.

Når du drar inn hva jeg tror og ikke, så kan jeg jo like godt kommentere det, og nei, jeg tror ikke at du er psykotisk. Men husk at jeg ikke er fagperson da.

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja. Den som nektet deg rusbehandling hadde faktisk et godt poeng, siden du tenker å fortsette og drikke. Du atgumenterer for det ganske ofte, og når man er på rehab så bør målet være en rusfri tilværelse. Det har du ingen planer om skriver du ofte. 

Jeg har ikke uttrykt hva jeg tenker feiler deg nå. Jeg tror du har hatt det veldig tøft og veldig vanskelig. Å miste omsorg for barna sine må være noe av det jævligste, så jeg ser absolutt at du har hatt det mørkt nå. Jeg har sympati for det, så absolutt! Det har jeg også skrevet Glitter.

Når du drar inn hva jeg tror og ikke, så kan jeg jo like godt kimmentere det, og nei, jeg tror ikke at du er psykotisk. Men husk at jeg ikke er fagperson da.

Ærlig talt hun hadde IKKE et poeng! Det var IKKE for at man kan sprekke. Det var HELT andre grunner. Jeg har heller IKKE sagt jeg skal forsette å drikke. Nå er der faen meg nok kashmir. Du virkelig tråkker meg ned. Ser du virkelig ikke det? 

Du kritiserer meg ven enhver anledning du kan. Har du tenkt over hvordan det påvirker meg over lang tid? 

Jeg har slitt med tingene jeg sliter med i lang tid. Lenge før jeg mistet ungene. 

Vel. Din mening om det betyr ingenting for meg. Jeg lar fagfolk avgjøre hva som er tilfellet. 

Trekker meg nå ut av tråden for nå er jeg helt utrolig provosert og lei. Jeg har aldri aldri kritisert deg slik du stadig får behov for å gjøre med meg. De gangene jeg tenker noe så holder jeg det for meg selv. 

Jeg tror heller ikke jeg har psykose, men jeg har ting jeg sliter med og da må jeg utredes for å få hjelp. 

Helt utrolig at du insinuerer at rusbehandlingen og alt jeg har jobbet for er bortkastet. Jeg har drukket noen få ganger og jeg har IKKE sagt jeg skal fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (14 minutter siden):

Ærlig talt hun hadde IKKE et poeng! Det var IKKE for at man kan sprekke. Det var HELT andre grunner. Jeg har heller IKKE sagt jeg skal forsette å drikke. Nå er der faen meg nok kashmir. Du virkelig tråkker meg ned. Ser du virkelig ikke det? 

Du kritiserer meg ven enhver anledning du kan. Har du tenkt over hvordan det påvirker meg over lang tid? 

Jeg har slitt med tingene jeg sliter med i lang tid. Lenge før jeg mistet ungene. 

Vel. Din mening om det betyr ingenting for meg. Jeg lar fagfolk avgjøre hva som er tilfellet. 

Trekker meg nå ut av tråden for nå er jeg helt utrolig provosert og lei. Jeg har aldri aldri kritisert deg slik du stadig får behov for å gjøre med meg. De gangene jeg tenker noe så holder jeg det for meg selv. 

Jeg tror heller ikke jeg har psykose, men jeg har ting jeg sliter med og da må jeg utredes for å få hjelp. 

Helt utrolig at du insinuerer at rusbehandlingen og alt jeg har jobbet for er bortkastet. Jeg har drukket noen få ganger og jeg har IKKE sagt jeg skal fortsette. 

Du har sagt at målet ditt er å drikke "kontrollert" og at ingen har "pålagt" deg å ikke drikke. Det skriver du når du blir konfrontert med uttalelser om at du vil drikke "iblant"

Jeg skriver også støttende ting til deg. Syns det har vært ganske mye positivt fra meg også på ulike ting? 

Nå stiller jeg spørsmål, og jeg syns jeg kan det på forumet. Om de er kritiske eller ikke. For å si det sånn, så er jeg langt fra den mest kritiske her... Og jeg syns det er ok at andre også er i forskjellige tråder.

Nei, jeg vet ikke hva det gjør med deg i det lange løp når jeg kritiserer noe du skriver. 

Det ville vært interessant å vite, så fortell meg gjerne hva det gjør med deg? Du bør egentlig det siden du insuinerer at jeg skader deg på noen måte? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Du har sagt at målet ditt er å drikke "kontrollert" og at ingen har "pålagt" deg å ikke drikke. Det skriver du når du blir konfrontert med uttalelser om at du vil drikke "iblant"

Jeg skriver også stlttende ting til deg. Syns det har vært ganske mye positivt fra meg også på ulike ting? 

Nå stiller jeg spørsmål, og jeg syns jeg kan det på forumet. Om de er kritiske eller ikke. For å si det sånn, så er jeg langt fra den mest kritiske her... Og jeg syns det er ok at andre også er i forskjellige tråder.

Nei, jeg vet ikke hva det gjør med deg i det lange løp når jeg kritiserer noe du skriver. 

Det ville vært interessant å vite, så fortell meg gjerne hva det gjør med deg? Du bør egentlig det siden du insuinerer at jeg skader deg på noen måte? 

Det var det jeg sa FØR ja. FØR jeg drakk noen ganger nå. Hvis jeg husker riktig spurte frosken meg nylig om jeg har tenkt å fortsette å drikke og da svarte jeg noe om at ikke per nå. 

Ja, du skriver fine ting også, men det er ikke sånn at man kan skyte ut kritiseing og negativ analysering ukentlig, bare man avslutter med å si noe fint også. 

Jeg har ikke insinuert at du skader meg, men at du påvirker meg. Jeg blir ofte nervøs når jeg ser du har sitert meg, jeg får en følelse av angst og ja, ubehagelige følelser. Jeg føler jeg må passe på hva jeg skriver så du ikke skal ta meg på noe, og jeg føler meg urettferdig behandlet slik du analyserer meg på verst mulig måte. Det er så utrolig mye negativt du anklager meg for å være, men som jeg ikke er. 

Jeg liker deg altså. Vi har hatt mange gode diskusjoner, men for min del har det blitt vanskelig. For det er ikke sånn at det er en gang i blant. Det er ofte. Tror ikke du hadde satt så pris på det hvis situasjonen var omvendt. 

Nå føler jeg at jeg blir dratt inn i en situasjon som bare er opprørernede og jeg har virkelig andre ting å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Glitter skrev (13 minutter siden):

Det var det jeg sa FØR ja. FØR jeg drakk noen ganger nå. Hvis jeg husker riktig spurte frosken meg nylig om jeg har tenkt å fortsette å drikke og da svarte jeg noe om at ikke per nå. 

Ja, du skriver fine ting også, men det er ikke sånn at man kan skyte ut kritiseing og negativ analysering ukentlig, bare man avslutter med å si noe fint også. 

Jeg har ikke insinuert at du skader meg, men at du påvirker meg. Jeg blir ofte nervøs når jeg ser du har sitert meg, jeg får en følelse av angst og ja, ubehagelige følelser. Jeg føler jeg må passe på hva jeg skriver så du ikke skal ta meg på noe, og jeg føler meg urettferdig behandlet slik du analyserer meg på verst mulig måte. Det er så utrolig mye negativt du anklager meg for å være, men som jeg ikke er. 

Jeg liker deg altså. Vi har hatt mange gode diskusjoner, men for min del har det blitt vanskelig. For det er ikke sånn at det er en gang i blant. Det er ofte. Tror ikke du hadde satt så pris på det hvis situasjonen var omvendt. 

Nå føler jeg at jeg blir dratt inn i en situasjon som bare er opprørernede og jeg har virkelig andre ting å tenke på. 

Jaha. Hva for noe "utrolig mye negativt" har jeg anklaget deg for å være egentlig?  

Du kommer jo med beskyldninger du bør begrunne syns jeg? 

Jeg ville nok vært en dårlig psykolig. Det har jeg skrevet her før også. Det er vel heller ikke meningen vi skal gå inn i den rollen her? Så da kan vi/ jeg si ting og spørre mer direkte.

Nå er det ikke akkurat som at jeg ikke får kritikk her! Det var blant annet to tråder hvor jeg ble direkte skjelt ut her. Og jeg noterer meg også hvem som kritiserer meg frendeles, og på hvilken måte. Ja, det kan provosere iblant, men samtidig innser jeg at jeg legger hodet på blokka noen ganger også, så jeg har ingen lyst eller behov for å gå i noen offer- rolle her akkurat..

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jaha. Hva for noe "utrolig mye negativt" har jeg anklaget deg for å være egentlig?  

Du kommer jo med beskyldninger du bør begrunne syns jeg? 

Jeg ville nok vært en dårlig psykolig. Det har jeg skrevet her før også. Det er vel heller ikke meningen vi skal gå inn i den rollen her? Så da kan vi/ jeg si ting og spørre mer ditekte.

Nå er det ikke akkurat som at jeg ikke får kritikk her! Det var blant annet to tråder hvor jeg ble direkte skjelt ut her. Og jeg noterer meg også hvem som kritiserer meg frendeles, og på hvilken måte. Ja, det kan provosere iblant, men samtidig innser jeg at jeg legger litt hodet på blokka også, så jeg har ingen lyst eller behov for å gå i noen offer- rolle her akkurat..

Du har beslykdt meg for mye, blant annet mange ganger sagt at jeg manipulerer, at jeg sier ting for å få sympati eller noe i den retningen, du har vært veldig ivrig på å påstå at jeg har borderline selv om fagfolk nå har vurdert det annerledes. Gidder ikke begynne å søke videre for det har jeg faktisk ikke energi til. 

For tredje gang nå er det nok av dette. Jeg opprettet tråden for hvordan takle å bli dårlig igjen. Hjelper du meg med det? Nei? 

Ok. Da kan vi legge denne diskusjonen død så blir det vel nullstilt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (3 minutter siden):

Du har beslykdt meg for mye, blant annet mange ganger sagt at jeg manipulerer, at jeg sier ting for å få sympati eller noe i den retningen, du har vært veldig ivrig på å påstå at jeg har borderline selv om fagfolk nå har vurdert det annerledes. Gidder ikke begynne å søke videre for det har jeg faktisk ikke energi til. 

For tredje gang nå er det nok av dette. Jeg opprettet tråden for hvordan takle å bli dårlig igjen. Hjelper du meg med det? Nei? 

Ok. Da kan vi legge denne diskusjonen død så blir det vel nullstilt igjen. 

" Vet du hva det gjør med meg når du kritiserer meg så mye?"

"Jeg får angst mm når jeg ser at du har sitert meg" 

" Jeg har ikke nerver til dette" 

Det er slike utsagn jeg anser som manipulerende da hensikten er at jeg skal få dårlig samvittighet og bør få munnkurv. 

Og nei, jeg har ikke vært ivrig på å fortelle deg at du har Borderline! Jeg har skrevet EN gang at jeg tror du ( frendeles ) har det. Og ja, det står jeg ved også Glitter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er bare en «observatør» her i tråden. Og ellers rundt forbi på forumet. Relativt sjelden jeg har skrevet noe de siste månedene, og jeg har heller ingen råd eller kloke ting å si ift situasjonen din @Glitter Men jeg har lest det meste, inkl dagboken din.

Det eneste jeg ville si er at jeg forstår reaksjonen din på de siste innleggene her og det som har gått forut. Ønsker ikke å være del av en diskusjon, men bare for å si at det ikke bare er du 😊 

Anonymkode: 418b5...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Kashmir skrev (5 minutter siden):

" Vet du hva det gjør med meg når du kritiserer meg så mye?"

"Jeg får angst mm når jeg ser at du har sitert meg" 

" Jeg har ikke nerver til dette" 

Det er slike utsagn jeg anser som manipulerende da hensikten er at jeg skal få dårlig samvittighet og bør få munnkurv. 

Og nei, jeg har ikke vært ivrig på å fortelle deg at du har Borderline! Jeg har skrevet EN gang at jeg tror du ( frendeles ) har det. Og ja, det står jeg ved også Glitter. 

 

 

Det er ikke manipulasjon å si ifra hva man føler om noe. Kanskje kunne det få deg til å tenke litt over hvordan ting har utviklet seg. 

Igjen så er det _fagfolk_ som bestemmer hvilken diagnose jeg har. Ikke du. 

Ferdig. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er bare en «observatør» her i tråden. Og ellers rundt forbi på forumet. Relativt sjelden jeg har skrevet noe de siste månedene, og jeg har heller ingen råd eller kloke ting å si ift situasjonen din @Glitter Men jeg har lest det meste, inkl dagboken din.

Det eneste jeg ville si er at jeg forstår reaksjonen din på de siste innleggene her og det som har gått forut. Ønsker ikke å være del av en diskusjon, men bare for å si at det ikke bare er du 😊 

Anonymkode: 418b5...c35

Takk for det. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 13.3.2024 den 19.00):

Hvordan takler dere det? 

Etter å ha hatt mine mest friske 6 måneder på 7-8 år så har jeg bare blitt ganske dårlig igjen. Selv om jeg gjorde alt rett. Etter jeg ble dårlig igjen har jeg gjort dårlige ting igjen. Og vært veldig destruktiv i hodet mitt. 

Hele verden raser sammen og jeg lever i en annen virkelighet enn de rundt meg. 

Hvordan takle det? Jeg har ikke like mye hjelp nå som før så det gjør det ekstra vanskelig. 

Tror du ikke det er normalt og vei til tilfriskning? Du må vel etterhvert begynne på livet ditt uten hjelp fra det offentlige. 

Anonymkode: 01442...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du ikke det er normalt og vei til tilfriskning? Du må vel etterhvert begynne på livet ditt uten hjelp fra det offentlige. 

Anonymkode: 01442...9f2

Hva da? 

Jeg er i en prosess med å søke utredning og kanskje behandling avhengig av hva utfallet på utredning blir. 

Men akkurat nå har jeg i underkant av hjelp på hjemmebane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KatarinaV
Glitter skrev (Akkurat nå):

Hva da? 

Jeg er i en prosess med å søke utredning og kanskje behandling avhengig av hva utfallet på utredning blir. 

Men akkurat nå har jeg i underkant av hjelp på hjemmebane. 

Du er rå! Stå på. 
 

For en tid tilbake var mange innlagt hele livet, nå skal alt være korte innleggelser og hjelp i hjemmet. Det gjør at de sykeste får en del innleggelser og hjelp, alle er ikke friske nok til å leve selvstendige liv uten hjelp. Du har hatt en voldsom fremgang og du jobber bra. Hang in there, lukk ørene for krasse og smålige kommentarer skrevet av kunnskapsløse og umodne brukere i dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KatarinaV skrev (Akkurat nå):

Du er rå! Stå på. 
 

For en tid tilbake var mange innlagt hele livet, nå skal alt være korte innleggelser og hjelp i hjemmet. Det gjør at de sykeste får en del innleggelser og hjelp, alle er ikke friske nok til å leve selvstendige liv uten hjelp. Du har hatt en voldsom fremgang og du jobber bra. Hang in there, lukk ørene for krasse og smålige kommentarer skrevet av kunnskapsløse og umodne brukere i dag 

Støtter denne. Ikke la noen andre trykke deg ned. 

Anonymkode: abe7c...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatarinaV skrev (Akkurat nå):

Du er rå! Stå på. 
 

For en tid tilbake var mange innlagt hele livet, nå skal alt være korte innleggelser og hjelp i hjemmet. Det gjør at de sykeste får en del innleggelser og hjelp, alle er ikke friske nok til å leve selvstendige liv uten hjelp. Du har hatt en voldsom fremgang og du jobber bra. Hang in there, lukk ørene for krasse og smålige kommentarer skrevet av kunnskapsløse og umodne brukere i dag 

Å omtale andre som "kunnskapsløse og umodne brukere" er ikke akkurat i stjerneklassen av kommentarer. Det er mye som sies i disse trådene som er langt fra kunnskapsløst og umodent, selv om ikke alt treffer hundre prosent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatarinaV skrev (7 minutter siden):

Du er rå! Stå på. 
 

For en tid tilbake var mange innlagt hele livet, nå skal alt være korte innleggelser og hjelp i hjemmet. Det gjør at de sykeste får en del innleggelser og hjelp, alle er ikke friske nok til å leve selvstendige liv uten hjelp. Du har hatt en voldsom fremgang og du jobber bra. Hang in there, lukk ørene for krasse og smålige kommentarer skrevet av kunnskapsløse og umodne brukere i dag 

Takk for hyggelige ord. :)

Jeg har trukket meg ut av diskusjonen, så direkte kommentar til det har jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Det var det jeg sa FØR ja. FØR jeg drakk noen ganger nå. Hvis jeg husker riktig spurte frosken meg nylig om jeg har tenkt å fortsette å drikke og da svarte jeg noe om at ikke per nå. 

Ja, du skriver fine ting også, men det er ikke sånn at man kan skyte ut kritiseing og negativ analysering ukentlig, bare man avslutter med å si noe fint også. 

Jeg har ikke insinuert at du skader meg, men at du påvirker meg. Jeg blir ofte nervøs når jeg ser du har sitert meg, jeg får en følelse av angst og ja, ubehagelige følelser. Jeg føler jeg må passe på hva jeg skriver så du ikke skal ta meg på noe, og jeg føler meg urettferdig behandlet slik du analyserer meg på verst mulig måte. Det er så utrolig mye negativt du anklager meg for å være, men som jeg ikke er. 

Jeg liker deg altså. Vi har hatt mange gode diskusjoner, men for min del har det blitt vanskelig. For det er ikke sånn at det er en gang i blant. Det er ofte. Tror ikke du hadde satt så pris på det hvis situasjonen var omvendt. 

Nå føler jeg at jeg blir dratt inn i en situasjon som bare er opprørernede og jeg har virkelig andre ting å tenke på. 

Ikke bry deg om henne- vi er jo flere som får dette med oss! 

Anonymkode: 01442...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (15 minutter siden):

Hva da? 

Jeg er i en prosess med å søke utredning og kanskje behandling avhengig av hva utfallet på utredning blir. 

Men akkurat nå har jeg i underkant av hjelp på hjemmebane. 

Livet går opp og ned. Kanskje du er i en ny dal nå- og det er forståelig at du er der nede nå som barna dine er borte. Det var i grunn det jeg lurte på om denne dalen kan gjøre deg sterkere til å klare et liv utenfor institusjone/e. Når det er sagt håper jeg at du finner ny styrke frem med rette fagfolk slik at du kommer deg over kanten. Jeg er noe bekymret for at de i systemet en dag sier nei til deg angående innleggelser - slik jeg kjenner systemet. 

Anonymkode: 01442...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Livet går opp og ned. Kanskje du er i en ny dal nå- og det er forståelig at du er der nede nå som barna dine er borte. Det var i grunn det jeg lurte på om denne dalen kan gjøre deg sterkere til å klare et liv utenfor institusjone/e. Når det er sagt håper jeg at du finner ny styrke frem med rette fagfolk slik at du kommer deg over kanten. Jeg er noe bekymret for at de i systemet en dag sier nei til deg angående innleggelser - slik jeg kjenner systemet. 

Anonymkode: 01442...9f2

Jeg har ikke vært akuttinnlagt på seks måneder bortsett fra nå og for to uker siden. Nå er problemstillingen uansett en annen. 

Men jeg håper jo dette bare er en dyp dal og at jeg skal komme meg opp fra det igjen. Jeg setter min lit til Zyprexa og Abilify nå. Jeg håper det funker. Dvs Zyprexa synes jeg virket, men virkningen gikk jo ut så jeg fikk en ny en i sta. Hadde egentlig bare en I døgnet, men de så hvor mye den hjalp meg så de fikk legen til å sette opp en til. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...