Gå til innhold

Å takle skikkelige tilbakefall etter lang tids "suksess"


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du ingen oppfølging av kommunen. Psykiatrisk sykepleier i hjemmesykepleien f.eks, noen som kommer innom som du kan prate med, eller er du helt overlatt til deg selv?

Anonymkode: abe7c...39f

I det siste har jeg vært mest overlatt til meg selv. Har vært endel avlysninger samt flere ukers ferie. Har toppen hatt én avtale i uka i flere uker. Egentlig har jeg vedtak på to timer fra psykiatrisk hjemmetjeneste og én time i uka fra en ruskonsulent. Så tre timer i uka. Akkurat nå skulle jeg egentlig hatt hver dag. Etter min mening. 

Fastlegen tror jeg blir bedre av antipsykotisk, men jeg er ikke så sikker på det dessverre. I mellomtiden er jeg 99% av tiden alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

I det siste har jeg vært mest overlatt til meg selv. Har vært endel avlysninger samt flere ukers ferie. Har toppen hatt én avtale i uka i flere uker. Egentlig har jeg vedtak på to timer fra psykiatrisk hjemmetjeneste og én time i uka fra en ruskonsulent. Så tre timer i uka. Akkurat nå skulle jeg egentlig hatt hver dag. Etter min mening. 

Fastlegen tror jeg blir bedre av antipsykotisk, men jeg er ikke så sikker på det dessverre. I mellomtiden er jeg 99% av tiden alene. 

Vondt å høre at du strever. Jeg er deprimert og har lært at jeg må gjøre mer av de tingene som gav meg glede før. Det frister lite, men jeg må tvinge meg. Har du noen aktivitet du kan finne mening i?

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vondt å høre at du strever. Jeg er deprimert og har lært at jeg må gjøre mer av de tingene som gav meg glede før. Det frister lite, men jeg må tvinge meg. Har du noen aktivitet du kan finne mening i?

Anonymkode: da6f0...d00

Jeg har jo hund så jeg tvinges til å styre med henne. Men det gir meg null glede. Bortsett fra da hun tryna i trappen i dag og hylte av redsel. Da kom hun løpende rett opp i fanget mitt og der ble hun værende for å få trøst. Da kjente jeg hvor glad jeg er i henne. Men det depressive har drept mine følelser for henne i det daglige...

Jeg har ellers sluttet helt å gå tur, sluttet helt å lage god mat osv. 

Nå skulle dere hørt hva jeg hørte på TV akkurat da jeg skrev dette. Det er sånn her eneste dag. Får noia av det. Men det mener legen blir bra av antipsykotisk. 

Men ja. Det verste er bare at jeg har mistet min fungering. Og jeg ønsker egentlig å ta livet mitt, men jeg vet at jeg ikke tørr det så det er ingen fare sånn sett. Og det er jo framgang i forhold til før for da hadde jeg begynt å planlegge og kanskje prøvd. Men jeg lever med store skader i etterkant og det har vel hjulpet på å ikke handle på slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (10 minutter siden):

Jeg har jo hund så jeg tvinges til å styre med henne. Men det gir meg null glede. Bortsett fra da hun tryna i trappen i dag og hylte av redsel. Da kom hun løpende rett opp i fanget mitt og der ble hun værende for å få trøst. Da kjente jeg hvor glad jeg er i henne. Men det depressive har drept mine følelser for henne i det daglige...

Jeg har ellers sluttet helt å gå tur, sluttet helt å lage god mat osv. 

Nå skulle dere hørt hva jeg hørte på TV akkurat da jeg skrev dette. Det er sånn her eneste dag. Får noia av det. Men det mener legen blir bra av antipsykotisk. 

Men ja. Det verste er bare at jeg har mistet min fungering. Og jeg ønsker egentlig å ta livet mitt, men jeg vet at jeg ikke tørr det så det er ingen fare sånn sett. Og det er jo framgang i forhold til før for da hadde jeg begynt å planlegge og kanskje prøvd. Men jeg lever med store skader i etterkant og det har vel hjulpet på å ikke handle på 

Hvorfor skriver du at du egentlig vil ta livet ditt? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skriver du at du egentlig vil ta livet ditt? 

 

Jeg sier jo at jeg ikke blir å gjøre det. Jeg prøver bare å beskrive hvordan jeg har det. Hadde du noe imot det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg sier jo at jeg ikke blir å gjøre det. Jeg prøver bare å beskrive hvordan jeg har det. Hadde du noe imot det? 

Jeg kan relatere til den manglede livsgleden og meningsløsheten. Jeg hører at du har det veldig vanskelig. Du skulle absolutt hatt noen å prate med /terapi. 

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg sier jo at jeg ikke blir å gjøre det. Jeg prøver bare å beskrive hvordan jeg har det. Hadde du noe imot det? 

Hm. Jeg tenker at det er noe meningsløst å si at du vil "egentlig" ta livet ditt når det ikke er det du vil.

Jeg tror de fleste skjønner hvordan du har det nå. Ihvertfall alle som har barn. Jeg hadde faktisk ikke taklet det såpass som deg om det samme hadde skjedd meg. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort eller hva som hadde skjedd. Men jeg hadde IKKE tatt livet mitt. Tanken kunne muligens ha dukket opp da. Men nei, det ville ikke skjedd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Hm. Jeg tenker at det er noe meningsløst å si at du vil "egentlig" ta livet ditt når det ikke er det du vil.

Jeg tror de fleste skjønner hvordan du har det nå. Ihvertfall alle som har barn. Jeg hadde faktisk ikke taklet det såpass som deg om det samme hadde skjedd meg. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort eller hva som hadde skjedd. Men jeg hadde IKKE tatt livet mitt. Tanken kunne muligens ha dukket opp da. Men nei, det ville ikke skjedd. 

 

Jeg synes at det beskriver smerten hun bærer på.

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan relatere til den manglede livsgleden og meningsløsheten. Jeg hører at du har det veldig vanskelig. Du skulle absolutt hatt noen å prate med /terapi. 

Anonymkode: da6f0...d00

Ja. Håper jeg får det. 

Kashmir skrev (6 minutter siden):

Hm. Jeg tenker at det er noe meningsløst å si at du vil "egentlig" ta livet ditt når det ikke er det du vil.

Jeg tror de fleste skjønner hvordan du har det nå. Ihvertfall alle som har barn. Jeg hadde faktisk ikke taklet det såpass som deg om det samme hadde skjedd meg. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort eller hva som hadde skjedd. Men jeg hadde IKKE tatt livet mitt. Tanken kunne muligens ha dukket opp da. Men nei, det ville ikke skjedd. 

 

Jeg kan forklare det med at jeg ønsker å slippe, men jeg tørr ikke. Ikke at jeg egentlig vil, men ikke vil. Hvis det gav mening. Det er bare tunge tanker å ha. 

Hm ja. Jeg prøver veldig hardt å takle det. Men det har jo blitt litt alkohol dessverre og jeg sitter fast i tanker som betyr noe stort. Jeg slites mellom at jeg på alvor straffes, og at det er mer at jeg har det så vondt så hjernen min har funnet svar på alt for å beskytte meg. Jeg prøver å rasjonalisere det hele, men det er så påfallende. Og det bare øker i intensitet. 

Jo også takk for at du mener jeg takler det. Synes ikke det selv da, men var hyggelig å høre. Barna er det viktigste jeg har. Samtidig har jeg nå en destruktiv trang til å rasere alt..

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes at det beskriver smerten hun bærer på.

Anonymkode: da6f0...d00

Takk. Var bare det jeg prøvde å beskrive. Jeg liker DOL med at det ikke er tabu å fortelle om slikt. Forutsatt at man forsikrer om at man ikke skal gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (40 minutter siden):

Takk. Var bare det jeg prøvde å beskrive. Jeg liker DOL med at det ikke er tabu å fortelle om slikt. Forutsatt at man forsikrer om at man ikke skal gjøre det. 

Det er jeg helt enig i. Her kan man snakke om de vondeste tankene.

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jeg helt enig i. Her kan man snakke om de vondeste tankene.

Anonymkode: da6f0...d00

Blir du mye liggende i seng/sofa eller orker du å gjøre noe aktivt?

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jeg helt enig i. Her kan man snakke om de vondeste tankene.

Anonymkode: da6f0...d00

Ja det tenker jeg også. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir du mye liggende i seng/sofa eller orker du å gjøre noe aktivt?

Anonymkode: da6f0...d00

Jeg ligger i sofa ved enhver anledning. Dvs all tid jeg ikke må være der for hunden. Og jeg er ikke der nok for henne. Trener henne bare 5 min to ganger om dagen og lufter henne så hun får gå på do. Ofte sover jeg når hun sover. Og vi er begge vant til at det er natt 2015. 

Ja pluss at jeg børster henne, klipper klør og pusser tenner. Og dråper øynene med saltvann. 

Måtte i begravelse på tirsdag så kom meg i dusjen. Men var 12 dager siden da...

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Ja det tenker jeg også. 

Jeg ligger i sofa ved enhver anledning. Dvs all tid jeg ikke må være der for hunden. Og jeg er ikke der nok for henne. Trener henne bare 5 min to ganger om dagen og lufter henne så hun får gå på do. Ofte sover jeg når hun sover. Og vi er begge vant til at det er natt 2015. 

Ja pluss at jeg børster henne, klipper klør og pusser tenner. Og dråper øynene med saltvann. 

Måtte i begravelse på tirsdag så kom meg i dusjen. Men var 12 dager siden da...

Jeg ligger også mye på sofaen. Jeg jobber halv stilling, da (og trener).Men etter jobb parkerer jeg stort sett der. Jeg har vært alvorlig deprimert og allikevel holdt meg ren og stelt. Der er alle ulike. Kanskje du kan sette opp feks 2 ting du skal gjøre i morgen. Dusje og lage et måltid (næringsrikt)?

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som du har anskaffet deg hund så er du nødt til å ivareta den med de behov den trenger. Det er altfor lite å trene henne 10 minutter hver dag og la henne gå på do når hun behøver det. Kanskje du må vurdere å omplassere henne? Det er et stort ansvar og ha dyr, jeg har selv 4. Du har også vært lenge i "systemet", noe må du ha lært deg der?Hva har tidligere hjulpet deg å komme ut av slike tunge perioder? Dessverre er det jo slik at man ofte er nødt til å finne den ekstra styrken som ligger skjult i seg og tvinge seg selv til å gjøre ting selv om man ikke føler for det. 

Endret av Fionys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (6 timer siden):

Nå som du har anskaffet deg hund så er du nødt til å ivareta den med de behov den trenger. Det er altfor lite å trene henne 10 minutter hver dag og la henne gå på do når hun behøver det. Kanskje du må vurdere å omplassere henne? Det er et stort ansvar og ha dyr, jeg har selv 4. Du har også vært lenge i "systemet", noe må du ha lært deg der?Hva har tidligere hjulpet deg å komme ut av slike tunge perioder? Dessverre er det jo slik at man ofte er nødt til å finne den ekstra styrken som ligger skjult i seg og tvinge seg selv til å gjøre ting selv om man ikke føler for det. 

Jeg tenker at dette er ting hun allerede vet og jobber med. Hun skriver tidligere i tekst at hun tenker på omplassering. 

Da jeg ringte AAT før ble jeg spurt om hva som har hjulpet før. Så det kan være klokt å gå tilbake til "start" og reflektere over dette.

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (8 timer siden):

Nå som du har anskaffet deg hund så er du nødt til å ivareta den med de behov den trenger. Det er altfor lite å trene henne 10 minutter hver dag og la henne gå på do når hun behøver det. Kanskje du må vurdere å omplassere henne? Det er et stort ansvar og ha dyr, jeg har selv 4. Du har også vært lenge i "systemet", noe må du ha lært deg der?Hva har tidligere hjulpet deg å komme ut av slike tunge perioder? Dessverre er det jo slik at man ofte er nødt til å finne den ekstra styrken som ligger skjult i seg og tvinge seg selv til å gjøre ting selv om man ikke føler for det. 

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Jeg er dårlig på en måte jeg ikke vet hvordan håndtere. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at dette er ting hun allerede vet og jobber med. Hun skriver tidligere i tekst at hun tenker på omplassering. 

Da jeg ringte AAT før ble jeg spurt om hva som har hjulpet før. Så det kan være klokt å gå tilbake til "start" og reflektere over dette.

Anonymkode: da6f0...d00

Vet ikke helt hvor start er. Altså jeg vet plutselig ikke hva som hjelper. 

frisomfuglen skrev (16 minutter siden):

God bedring! ❤️ 

Takk. 

Jeg er innlagt igjen og overlegen sa at det var noe som var suspekt i forhold til psykose. Og at det var rett av fastlegen å sette meg på antipsykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Kanskje du kan spørre noen om hjelp med valpen inn til videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Jeg er dårlig på en måte jeg ikke vet hvordan håndtere. 

Vet ikke helt hvor start er. Altså jeg vet plutselig ikke hva som hjelper. 

Takk. 

Jeg er innlagt igjen og overlegen sa at det var noe som var suspekt i forhold til psykose. Og at det var rett av fastlegen å sette meg på antipsykotisk. 

Masse god bedring! Glad for at du er innlagt💗

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...