Gå til innhold

Å takle skikkelige tilbakefall etter lang tids "suksess"


Glitter

Anbefalte innlegg

påskelilje
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Jeg er dårlig på en måte jeg ikke vet hvordan håndtere. 

Vet ikke helt hvor start er. Altså jeg vet plutselig ikke hva som hjelper. 

Takk. 

Jeg er innlagt igjen og overlegen sa at det var noe som var suspekt i forhold til psykose. Og at det var rett av fastlegen å sette meg på antipsykotisk. 

God bedring, Glitter ❤️ Håper du får hjelp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Jeg er dårlig på en måte jeg ikke vet hvordan håndtere. 

Vet ikke helt hvor start er. Altså jeg vet plutselig ikke hva som hjelper. 

Takk. 

Jeg er innlagt igjen og overlegen sa at det var noe som var suspekt i forhold til psykose. Og at det var rett av fastlegen å sette meg på antipsykotisk. 

Veldig bra at du er innlagt tror jeg. Du har virket ganske forvirret i det siste, og selv om jeg ikke kan bekymre meg for ukjente sånn sett, så har jeg tenkt at du ikke burde være alene nå. Så håper du får hvilt ut, samlet deg og får noen å snakke med. God bedring! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (3 timer siden):

Kanskje du kan spørre noen om hjelp med valpen inn til videre? 

Har ingen som kan det. Har "nødpass" nå, men det funker for mer enn en liten periode.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Masse god bedring! Glad for at du er innlagt💗

Anonymkode: da6f0...d00

Takk. :)

påskelilje skrev (2 timer siden):

God bedring, Glitter ❤️ Håper du får hjelp nå!

Takk. :)

Kashmir skrev (2 timer siden):

Veldig bra at du er innlagt tror jeg. Du har virket ganske forvirret i det siste, og selv om jeg ikke kan bekymre meg for ukjente sånn sett, så har jeg tenkt at du ikke burde være alene nå. Så håper du får hvilt ut, samlet deg og får noen å snakke med. God bedring! 🙂

Takk for det. Jo jeg er litt forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Har ingen som kan det. Har "nødpass" nå, men det funker for mer enn en liten periode.

Takk. :)

Takk. :)

Takk for det. Jo jeg er litt forvirret. 

Hvordan har dagen din vært?

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan har dagen din vært?

Anonymkode: da6f0...d00

Takk som spør. Så ikke dette før nå. 

Jeg hadde en ganske tung dag. Mange påtrengende tanker. Men jeg fikk vival også gikk vi en tur. Så jeg fikk pratet litt ut om alle tankene. Sov ellers mye. 

I dag er jeg egentlig ganske lik som i går. Men har fått meg en kjøretur så det var fint. Han sa også vi kan gå tur i løpet av dagen hvis jeg vil. Vet ikke helt om jeg vil, men jeg liker å snakke med han så kanskje jeg vil det likevel. Er litt ambivalent om dagen. 

Håper det skal virke med medisin. Men jeg vet ikke om jeg skal være på denne dosen eller om den skal økes. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (På 15.3.2024 den 10.31):

Jeg er klar over at det er for lite. Men jeg har ikke greid mer i det siste. 

Da er du for syk til å ha hund. 
vet du er innlagt nå og du har ordnet nødpass, men det høres ikke ut som du kan påta deg ansvar for en hund de neste 10-14 årene. Hva skjer neste gang du blir innlagt? Hvem tar vare på henne da? Valpetiden frem til 6 måneder er den viktigste tiden i hundens liv og er med på å forme hunden videre. Når du ikke klarer å ta vare på henne nå er det mest riktige å levere henne tilbake til oppdretter så snart som overhodet mulig.

Anonymkode: 301f9...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (På 13.3.2024 den 19.00):

Hvordan takler dere det? 

Etter å ha hatt mine mest friske 6 måneder på 7-8 år så har jeg bare blitt ganske dårlig igjen. Selv om jeg gjorde alt rett. Etter jeg ble dårlig igjen har jeg gjort dårlige ting igjen. Og vært veldig destruktiv i hodet mitt. 

Hele verden raser sammen og jeg lever i en annen virkelighet enn de rundt meg. 

Hvordan takle det? Jeg har ikke like mye hjelp nå som før så det gjør det ekstra vanskelig. 

Hva er grunnen til at du er innlagt nå? Mtp at du har netopp fått deg en valp trengte du virkelig denne innleggelsen nå? Er du så suicidal at du faktisk ville tatt livet ditt hvis du ikke ble innlagt?

Anonymkode: 9128a...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da er du for syk til å ha hund. 
vet du er innlagt nå og du har ordnet nødpass, men det høres ikke ut som du kan påta deg ansvar for en hund de neste 10-14 årene. Hva skjer neste gang du blir innlagt? Hvem tar vare på henne da? Valpetiden frem til 6 måneder er den viktigste tiden i hundens liv og er med på å forme hunden videre. Når du ikke klarer å ta vare på henne nå er det mest riktige å levere henne tilbake til oppdretter så snart som overhodet mulig.

Anonymkode: 301f9...c6d

Jeg ba ikke om synspunkter på dette. Jeg holder på og vurdere hva jeg skal gjøre med hunden. Har ikke bestemt meg ennå. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er grunnen til at du er innlagt nå? Mtp at du har netopp fått deg en valp trengte du virkelig denne innleggelsen nå? Er du så suicidal at du faktisk ville tatt livet ditt hvis du ikke ble innlagt?

Anonymkode: 9128a...ff2

Er innlagt pga mistanke om psykose og suicidalitet. Har blitt satt på antipsykotisk. Svarer ikke på spørsmål om jeg faktisk ville tatt livet mitt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Jeg ba ikke om synspunkter på dette. Jeg holder på og vurdere hva jeg skal gjøre med hunden. Har ikke bestemt meg ennå.

Nei, men noen må si ifra når du selv innrømmer at du ikke ivaretar hunden. Det er lettere å gi tilbake en valp enn å omplassere en voksen hund som har fått adferdsvansker pga oppveksten sin. Tenk dyrevelferd, ikke hva som er best for deg.

Anonymkode: 301f9...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men noen må si ifra når du selv innrømmer at du ikke ivaretar hunden. Det er lettere å gi tilbake en valp enn å omplassere en voksen hund som har fått adferdsvansker pga oppveksten sin. Tenk dyrevelferd, ikke hva som er best for deg.

Anonymkode: 301f9...c6d

Og når har jeg tenkt på hva som er best for meg? Når jeg sier hun ikke får nok så betyr det ikke at hun får så lite at det går imot dyrevelferd. Hun kjeder seg bare litt ekstra. Fortsatt får hun mat, litt lek og trening, tur og kos. 

Hvis jeg ikke kommer meg snart så omplasserer jeg henne. Men det er altså opp til meg å vurdere. Jeg spurte ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Og når har jeg tenkt på hva som er best for meg? Når jeg sier hun ikke får nok så betyr det ikke at hun får så lite at det går imot dyrevelferd. Hun kjeder seg bare litt ekstra. Fortsatt får hun mat, litt lek og trening, tur og kos. 

Hvis jeg ikke kommer meg snart så omplasserer jeg henne. Men det er altså opp til meg å vurdere. Jeg spurte ikke deg. 

Jeg håper du føler deg bedre snart. Du er sterk som står i tøffe tak! Glad for at du får hjelp!

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg håper du føler deg bedre snart. Du er sterk som står i tøffe tak! Glad for at du får hjelp!

Anonymkode: da6f0...d00

Takk for det. Det er tøft akkurat nå, men håper jeg kan bli bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

Takk for det. Det er tøft akkurat nå, men håper jeg kan bli bra. 

Du er god som har håpet! Det synes jeg er vanskelig ; ser litt mørkt og svart på ting. (Bp2-depresjon).

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er god som har håpet! Det synes jeg er vanskelig ; ser litt mørkt og svart på ting. (Bp2-depresjon).

Anonymkode: da6f0...d00

Ja det skjønner jeg. Jeg har hatt en svært dårlig dag i dag, men nå har jeg fått en cocktail av medisiner da jeg visst var satt opp på mer enn jeg har brukt før. Så håper på en god natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (15 minutter siden):

Ja det skjønner jeg. Jeg har hatt en svært dårlig dag i dag, men nå har jeg fått en cocktail av medisiner da jeg visst var satt opp på mer enn jeg har brukt før. Så håper på en god natt. 

Jeg håper også at du får en god natts søvn! Kjenner du deg trygg på avdelingen?

Anonymkode: da6f0...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg håper også at du får en god natts søvn! Kjenner du deg trygg på avdelingen?

Anonymkode: da6f0...d00

Våknet kl 0330 dessverre og fikk ikke sove mer. Jeg sover vanligvis godt så det var kjipt. 

Ja sånn passe. Men jeg er vanligvis på en annen avdeling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (6 minutter siden):

Våknet kl 0330 dessverre og fikk ikke sove mer. Jeg sover vanligvis godt så det var kjipt. 

Ja sånn passe. Men jeg er vanligvis på en annen avdeling. 

Får ikke sove jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (14 minutter siden):

Får ikke sove jeg heller. 

Kjipt. 😕 Hva finner du på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får prøve zyprexa nå, men vil helst ikke gå på den fast. Kan man ta den ved behov når man føler seg ekstra dårlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (Akkurat nå):

Får prøve zyprexa nå, men vil helst ikke gå på den fast. Kan man ta den ved behov når man føler seg ekstra dårlig? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...