Gå til innhold

Musikk hva lytter du på nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

AnonymBruker

Ok det ble en til. Men nå er det nok :)

Anonymkode: b4484...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor mange her som husker Milli Vanilli-skandalen. Jeg husker den særdeles godt fordi dette var et band som hadde en stor betydning i mitt liv.

Jeg var tenåring akkurat da 80-tallet gikk over i 90-tallet og Milli Vanilli var det første bandet jeg hørte fra ei venninne, dvs første musikken jeg hørte på som ikke var fra mine foreldre eller mine brødre. Jeg hadde deres kassett kopiert over til meg og hørte på det hele tiden.

Skandalen ble stor da det kom frem at de som opptrer på forsiden av kassetten og musikkvideoene ikke var de som sang. De som fremstår som Milli Vanilli ble valgt fordi de var pene og kunne danse, de som synger er studiosangere. 

En av dem, Rob Pilatus, døde av overdose en del år senere. Det er antagelig mange faktorer som ligger bak akkurat dette, men denne skandalen er nok en stor del av den.

Jeg ser på denne historien helt annerledes nå som voksen enn hva jeg gjorde som ungdom. Og jeg elsker fortsatt sangene da de er en stor del av min tidlige tenåringsperiode.

 

 

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...