Gå til innhold

Medisiner på fly - kan de pakkes i innsjekket bagasje?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan medisiner medbringes i innsjekket bagasje, eller MÅ de pakkes i håndbagasjen? 

Noen her som vet noe sikkert om dette? 

Anonymkode: 798aa...b40

De kan sjekkes inn, men for å være sikker på at man ikke mister medisinene sine hvis bagasjen forsvinner anbefales det å ha de i håndbagasjen.

AnonymBruker
Lady HM skrev (11 minutter siden):

De kan sjekkes inn, men for å være sikker på at man ikke mister medisinene sine hvis bagasjen forsvinner anbefales det å ha de i håndbagasjen.

Ok, så da er det ingen regler om at de MÅ være i håndbagasjen. 
Tusen takk for svar :) 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kan medisiner medbringes i innsjekket bagasje, eller MÅ de pakkes i håndbagasjen? 

Pakk dem for all del i håndbagasjen! Om bagasjen din forsvinner - og det skjer - så sitter du der uten medisiner og det er ikke alltid like lett å få tak i nye, særlig ikke om du er i utlandet.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg pleier å pakke ned nesten alt av medisinsk utstyr i en pappeske, merke den som medisinsk utstyr og sende den som spesialbagasje.  Men det viktigste av medisiner tar jeg i håndbagasjen.  Den ekstra håndbagasjen man får med seg inn på fly kan ikke overskrive normal håndbagasje-størrelse og ikke veie mer enn 10kg.

Hvis medisinene er livsviktige ville jeg ikke puttet dem i innsjekket bagasje fordi det hender at kofferter kommer på avveie og forsvinner. 

Ta med medisiners originalemballasje som er merket med info som knytter dem til deg og gjør det lettere å identifisere pillene i en eventuell kontroll. Jeg tar også bare med så mye medisin jeg trenger for turen slik at jeg ikke har med meg mistenkelig mye. Det finnes maksgrenser. Sjekk dem ut hvis du ikke vil gå for eksakt forbruk på turen. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...