Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Etter å ha gjort mitt første fornødne i dagtidlig, oppdaget jeg at papiret jeg tørket meg med var blodig, og det samme var det i do. Det så ut som helt friskt blod. Nå hører det til historien at jeg prøvde å holde meg ganske lenge. Kan noe ha fått en rift eller noe sånt ? Er gutt på 17 år, trenger svar. Kan det være hemorider? 0 Siter
Gjest Wiggolo Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Hei! Er ingen lege, men kjenner litt til problemet av egen erfaring... Hvis du har gått lenge uten å ha avføring, kan denne ha blitt hard og kanskje også pakket seg ekstra til nederst i endetarmen. Når du nå kom deg på do, kan størrelsen og hardheteen ha gjort at du har fått en liten rift i endetarmsåpningen som gjør at du blødde litt. Sånn har i allefall jeg selv opplevd flere ganger. Følg bare med fremover og hvis det fortsetter kan du heller undersøke nærmere med en lege. Et lite tips til deg kan likevel være å gå på apoteket og kjøpe deg litt forebyggende middel! For eksempel flytende Laktulose som du skal ta en gitt mengde av daglig i en periode og som virker lokalt i tarmen ved å tilføre fuktighet og mykgjøre. Funker fint!! Tar noen dagers bruk før det virker, da!! Men da kan du kanskje unngå dette i fremtiden, vettu!! ;O) Lykke til, da!! Hilsen 0 Siter
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 Skrevet 23. april 2002 Hei! Er ingen lege, men kjenner litt til problemet av egen erfaring... Hvis du har gått lenge uten å ha avføring, kan denne ha blitt hard og kanskje også pakket seg ekstra til nederst i endetarmen. Når du nå kom deg på do, kan størrelsen og hardheteen ha gjort at du har fått en liten rift i endetarmsåpningen som gjør at du blødde litt. Sånn har i allefall jeg selv opplevd flere ganger. Følg bare med fremover og hvis det fortsetter kan du heller undersøke nærmere med en lege. Et lite tips til deg kan likevel være å gå på apoteket og kjøpe deg litt forebyggende middel! For eksempel flytende Laktulose som du skal ta en gitt mengde av daglig i en periode og som virker lokalt i tarmen ved å tilføre fuktighet og mykgjøre. Funker fint!! Tar noen dagers bruk før det virker, da!! Men da kan du kanskje unngå dette i fremtiden, vettu!! ;O) Lykke til, da!! Hilsen Takker så mye for svar... Hjalp litt på skrekken det... *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.