Gå til innhold

Hvor viktig tror du gud er for den psykiske helsa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer ikke hundre prosent å tro på gud. Er det derfor han ikke hører meg? Sjelen min er borte for meg, jeg har ingen tanker eller følelser lenger. Full av angst, døgnet rundt ( venter på dps men det kan ta flere måneder). Jeg lurer på hvorfor ikke gud hører meg. 

Jeg går ut og prøver å ha det bra, men føler meg truet hvor en jeg går. Jeg er alltid redd jeg har ingen ro og ingen trygghet

Anonymkode: b6aff...aff

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis din tvil på gud fører til økt angst og bekymring, så vil jeg si at gudstro ikke er bra for den psykiske helsa.

For de som er trygg i at de ikke tror, så har gud ingenting å si.

For de som er trygg i at de tror, så kan gud kanskje være en hjelp.

Anonymkode: fd8fe...87a

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg klarer ikke hundre prosent å tro på gud. Er det derfor han ikke hører meg? Sjelen min er borte for meg, jeg har ingen tanker eller følelser lenger. Full av angst, døgnet rundt ( venter på dps men det kan ta flere måneder). Jeg lurer på hvorfor ikke gud hører meg. 

Jeg går ut og prøver å ha det bra, men føler meg truet hvor en jeg går. Jeg er alltid redd jeg har ingen ro og ingen trygghet

Hvorfor skal du tro på ham da? Personlig tror jeg ikke på noen gud - hvem har bestemt at kristendommens gud er den rette? Og ikke Allah? Jødedommen som fremdeles venter på Kristus? Hinduistene som har 30 millioner (!) guder? Spaghettimonsteret?

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 timer siden):

Hvorfor skal du tro på ham da? Personlig tror jeg ikke på noen gud - hvem har bestemt at kristendommens gud er den rette? Og ikke Allah? Jødedommen som fremdeles venter på Kristus? Hinduistene som har 30 millioner (!) guder? Spaghettimonsteret?

Jo, men jeg blir ikke hørt. Jeg skjønner ingenting.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, men jeg blir ikke hørt. Jeg skjønner ingenting.

Hvem er det som skal høre på deg? Gud? Du får bedre respons om du oppsøker psykisk helse-drop in tilbud i kommunen din.

Anonymkode: 35829...875

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvem er det som skal høre på deg? Gud? Du får bedre respons om du oppsøker psykisk helse-drop in tilbud i kommunen din.

Anonymkode: 35829...875

Jeg tror ikke på mennesker , jeg tror kanskje på gud.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke på mennesker , jeg tror kanskje på gud.

Da har du et problem, hvis det fører til at du dropper hjelp fra helsevesenet for å vente på svar fra en gud du kanskje tror på.

Anonymkode: fd8fe...87a

Gud er sentral i tvangstankene og (de mentale) tvangshandlinger mine de gangene det dukker opp. Det er også ganske problematisk at Gud kan lese tankene mine, så da må jo de være gode også. Og det er de slettes ikke alltid. Så Gud er ikke bare positivt for den psykiske helsen.

Det er neppe slik at du bare ber om noe også hører Gud det og gir deg det du ber om med en gang. Det er ikke så rett frem. Da hadde det ikke fantes fattige eller syke eller utstøtte da. Da hadde all lidelse vært eliminert på et blunk.

Hvis du skulle oppleve at du snakker direkte med Gud bør du ta det opp med legen som henviste deg, så tipper jeg at det blir ganske kort ventetid på DPS. 

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Gud er sentral i tvangstankene og (de mentale) tvangshandlinger mine de gangene det dukker opp. Det er også ganske problematisk at Gud kan lese tankene mine, så da må jo de være gode også. Og det er de slettes ikke alltid. Så Gud er ikke bare positivt for den psykiske helsen.

Det er neppe slik at du bare ber om noe også hører Gud det og gir deg det du ber om med en gang. Det er ikke så rett frem. Da hadde det ikke fantes fattige eller syke eller utstøtte da. Da hadde all lidelse vært eliminert på et blunk.

Hvis du skulle oppleve at du snakker direkte med Gud bør du ta det opp med legen som henviste deg, så tipper jeg at det blir ganske kort ventetid på DPS. 

Det er lenge siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...