Gå til innhold

Mannen min sier jeg bedriver psykisk terror.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært ganske sint på han opp gjennom årene, men det  kom til et punkt for 1 år siden da jeg bare fikk nok av alt , og rett og slett ikke ville godta mer.

Nr 1. Han er uhygienisk. Har tykk og gul hud underr begge fotsålene og neglene er revet så langt det er mulig. Det stiiinker av han , blanding av tåfis og sikker sopp. Til og med legen på sykehuset (han hadde en operasjon) påpekte dette og sa at han måtte gjøre noe med det! Han er helt uvillig til å gå til behandling eller generelt bare prøve å gjøre noe med det selvom vi hjemme sier at det stinker av han. Han sitter uten sokker i sofaen og sitter og preller av huden på beina. Huden hans ligger i sofa og over alt han har vært. 

Han har fedme, har fått dekket slankesprøyter av staten i et par år , likevel gomler han på chips og alt annet søtt og salt. Han unngår med vilje flere ganger å ta disse sprøytene slik at han får mer matlyst og kan gomle mer. Han er avhengig av brus, og drikker dette til alle måltider. 

Han tar ingen initiativ i huset, og rydder kun når jeg er sint. 

Dette var noen få eksempler, men det er selvsagt mange fler. 

Jeg har irritert meg så mye over dette, at han ikke vil innse eller gjøre noe med noe. Derfor har jeg nok gått rundt å vært sint og frustrert. Jeg kan da si at jeg synes han er en latsabb og at han er vemmelig. Det kan altså komme flere stikk fra meg fordi jeg klarer ikke å holde det inni meg. Jeg kan nok også gå rundt å bare se sur ut. 

Han sa nå at jeg har bedrevet psykisk terror av han og at han går på eggeskall. Jeg blir selvfølgelig veldig lei meg for dette da jeg virkelig ikke vil være slik. Men jeg blir rett og slett et dårlig menneske rundt han. 

Jeg har holdt ut fordi jeg er glad i han og vi har vært sammen over 20 år. Jeg vet ikke ikke lenger hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: e27d1...259

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lady HM skrev (6 minutter siden):

Du driver ikke med psykisk terror ut fra det du skriver her, men det kan jo være noe annerledes å leve sammen med deg. 

Det jeg lurer på da, er hvorfor i all verden du er sammen med denne ekle mannen? 

Fordi hun er glad i han? Det sa hun jo....

Anonymkode: fd7f1...ae9

AnonymBruker

Jeg synes bare det er så trist at det skal ødelegge forholdet. Jeg synes det er respektløst overfor meg og barna at han ikke vil gjøre en skikkelig innsats for at vi skal ha det bedre.

Nei jeg kan nok ikke leve med dette lenger, jeg vil ikke være en person som bedriver psykisk terror. Det er nok derfor jeg kom hit for å få andre sine synspunkter 

Takk for svar😊

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han sa nå at jeg har bedrevet psykisk terror av han og at han går på eggeskall. Jeg blir selvfølgelig veldig lei meg for dette da jeg virkelig ikke vil være slik. Men jeg blir rett og slett et dårlig menneske rundt han. 

Jeg har holdt ut fordi jeg er glad i han og vi har vært sammen over 20 år. Jeg vet ikke ikke lenger hva jeg skal gjøre. 

Med en slik oppførsel er det vel heller han som driver terror mot deg og barna?! Kan det ligge noe mer bak at han rett og slett gir blaffen i egen hygiene og vekt?

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Med en slik oppførsel er det vel heller han som driver terror mot deg og barna?! Kan det ligge noe mer bak at han rett og slett gir blaffen i egen hygiene og vekt?

Takk for støtten<3

Jeg kan ikke tenke meg det. Men jeg tror han generelt skammer seg lite. Det er et mønster jeg har sett gjennom årene vi har vært sammen. Men han er også en veldig god person noe som har gjort at jeg har blitt glad i han. Men det holder ikke lenger. Dette med hygienen har blitt verre og det holder jeg ikke ut. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for støtten<3

Jeg kan ikke tenke meg det. Men jeg tror han generelt skammer seg lite. Det er et mønster jeg har sett gjennom årene vi har vært sammen. Men han er også en veldig god person noe som har gjort at jeg har blitt glad i han. Men det holder ikke lenger. Dette med hygienen har blitt verre og det holder jeg ikke ut. 

Hva tror du vil skje dersom du setter deg ned sammen med ham og rolig forklarer at du er glad i ham, men at du ikke orker å leve sammen med ham når han har så dårlig hygiene og at om han ikke endrer seg i løpet av de neste 2 ukene så kommer du og ungene til å vurdere å flytte? Vil han tro at du bare tuller? Om du skal si noe slikt må du også være i stand til å gjennomføre, ellers har det jo ikke noe for seg.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes bare det er så trist at det skal ødelegge forholdet. Jeg synes det er respektløst overfor meg og barna at han ikke vil gjøre en skikkelig innsats for at vi skal ha det bedre.

Nei jeg kan nok ikke leve med dette lenger, jeg vil ikke være en person som bedriver psykisk terror. Det er nok derfor jeg kom hit for å få andre sine synspunkter 

Takk for svar😊

Det tror jeg ikke jeg hadde holdt ut.  Kan du ikke ta kontakt med familierådgivning og spørre om hjelp?  Noen ganger kan det hjelpe å få en tredjepart tilstede nå man diskuterer ting.

Det er litt drøyt å si til noen at du er vemmelig, selv om jeg forstår at du føler det.

Du kunne kanske sagt at det er vemmelig med hud i sofaen og ubehandlet soppinfeksjon. Du trenger ikke akseptere at han ikke gjør noe.

Er det mulig å bli enig om en fordeling av jobb i huset?

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (2 minutter siden):

Det er litt drøyt å si til noen at du er vemmelig, selv om jeg forstår at du føler det.

Du kunne kanske sagt at det er vemmelig med hud i sofaen og ubehandlet soppinfeksjon. Du trenger ikke akseptere at han ikke gjør noe.

Er det mulig å bli enig om en fordeling av jobb i huset?

Jeg er helt enig i dette. Jeg har også sagt det på en fin måte ganske mange ganger, men han blir sur uansett. Jeg har sagt at han må behandle beina for sopp eller uansett fotbehandling , men han gjør ingenting med det. Så har jeg desverre blitt mer og mer sint og  nedlatende. Det er derfor jeg nå har kommet til et veikryss. Jeg vet at jeg ikke kan bli mild igjen nå. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er helt enig i dette. Jeg har også sagt det på en fin måte ganske mange ganger, men han blir sur uansett. Jeg har sagt at han må behandle beina for sopp eller uansett fotbehandling , men han gjør ingenting med det. Så har jeg desverre blitt mer og mer sint og  nedlatende. Det er derfor jeg nå har kommet til et veikryss. Jeg vet at jeg ikke kan bli mild igjen nå. 

Jeg er generelt skeptisk til begrepet "psykisk vold" eller "psykisk terror" fordi det er så utflytende. Hvis man tar definisjonen helt bokstavelig er det ikke lov å bli sint i et forhold.

Du har en normal reaksjon på en partner som nærmest bryter ned seg selv. Du har kanskje ikke en optimal reaksjon, men alle er ikke psykologer 24/7.

Selv om begrepet "psykisk terror" er ute av bildet for min del, så bør du kanskje gå hvis du er sint og frustrert mesteparten av tiden. Det er ikke bra for ham heller.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men altså.. fotsopp er jo også smittsomt. Det er jo ikke riktig at han skal utsette dere for smittsom sykdom fordi han er giddalaus og ikke vil ta tak i ting??

Anonymkode: 607c5...843

Jeg vet ikke med sikkert om det er fotsopp, men det lukter og ser skikkelig ille ut. 

Screenshot_2024-08-29-21-29-38-271_com.android.chrome-edit.jpg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke med sikkert om det er fotsopp, men det lukter og ser skikkelig ille ut. 

Screenshot_2024-08-29-21-29-38-271_com.android.chrome-edit.jpg

Det er ikke så lett å diagnostisere han med fotsopp så lenge han ikke vil gå til legen med det eller ønsker å gjøre hjemmebehandling. Men det ser ut som på bildet og det er ikke et hyggelig syn. Etter jeg klaget på huden i sofaen og rundt fant jeg plutselig død hud i skjortelommene, så nå må han vaske klærne sine selv(kun med sine klær).

Dette ble et voldsomt stort  tema nå, kanskje for dumt også. 

🙉

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke så lett å diagnostisere han med fotsopp så lenge han ikke vil gå til legen med det eller ønsker å gjøre hjemmebehandling. Men det ser ut som på bildet og det er ikke et hyggelig syn. Etter jeg klaget på huden i sofaen og rundt fant jeg plutselig død hud i skjortelommene, så nå må han vaske klærne sine selv(kun med sine klær).

Dette ble et voldsomt stort  tema nå, kanskje for dumt også. 

🙉

Ser jo ut som en hudsykdom han ikke kan noe for...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser jo ut som en hudsykdom han ikke kan noe for...

Kanskje det. Det hadde nok vært behandling for det...  Jeg setter punktum nå, for meg selv iallfall 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...