Gå til innhold

Anbefalte innlegg

emilie321

Manglet totalt motivasjon til å trene i dag, men bestemte meg for å prøve utsagnet...Fake it till you make it.  Og det fungerte... kom meg igjennom hele økta uten noe tulletanker om at dette var en dårlig idé og føler meg så mye bedre.  Hvordan greier dere å komme dere på trening når motivasjonen mangler?

Fortsetter under...

emilie321
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ofte tenker jeg på den fantastiske følelsen jeg får når jeg er ferdig trent og nydusjet, den følelsen kan motivere meg! 

Anonymkode: 4f729...0ea

Ja, jeg prøver også å bruke den, men allikevel så må jeg innimellom rett og slett ta meg selv i nakken og sparke meg avgårde. Mens andre ganger går det helt greit å dra. Uansett hvordan jeg kommer meg avgårde, så er det alltid veldig godt etterpå. 

emilie321 skrev (1 time siden):

Manglet totalt motivasjon til å trene i dag, men bestemte meg for å prøve utsagnet...Fake it till you make it.  Og det fungerte... kom meg igjennom hele økta uten noe tulletanker om at dette var en dårlig idé og føler meg så mye bedre.  Hvordan greier dere å komme dere på trening når motivasjonen mangler?

Det er ganske sjelden jeg har veldig lyst til å trene, men jeg vet at det er alltid ok når jeg bare kommer i gang og bestandig veldig deilig etterpå.

Annonse

emilie321
Vhanja skrev (15 minutter siden):

Jeg tenker ikke, jeg bare gjør det. Jeg dveler ikke med tankene om at jeg ikke har lyst, og jeg bruker heller ikke energi på å argumentere mot disse tankene eller lete etter motivasjon eller selvdisiplin. Jeg bare gjør det, på autopilot.

Der er ikke jeg ennå, dessverre. 

emilie321 skrev (1 minutt siden):

Der er ikke jeg ennå, dessverre. 

Jeg er jo ikke der 100% enda selv, da. Men har gjort det de siste gangene. Jeg bare overså stemmen i hodet som forsøkte å fortelle meg at jeg var sliten, trøtt, orket ikke... også pakket jeg gymbagen, tok på meg treningsklær og gikk ned og trente. Uten å tenke og uten å bruke energi på å "overtale" meg selv til å gjøre det. 

Det er veldig befriende. :) 

AnonymBruker
Vhanja skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker ikke, jeg bare gjør det. Jeg dveler ikke med tankene om at jeg ikke har lyst, og jeg bruker heller ikke energi på å argumentere mot disse tankene eller lete etter motivasjon eller selvdisiplin. Jeg bare gjør det, på autopilot.

Jeg tror dette er en god strategi. Vet at det blir tungt å komme seg ut i november f.eks. 

Anonymkode: 4f729...0ea

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...