Gå til innhold

Hva synes dere om at Trump er USAs neste president?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
ISW skrev (17 minutter siden):

Det er Senatet i USA som bestemmer NATO-medlemskap, ikke Trump. Selv om man ofte stemmer langs partilinjene, så framstår det ganske usannsynlig at et slikt forslag får flertall. Det vil føre til en kjempeboost for Demokratene, fordi NATO står sterkt blant folk i USA. NATO står for den del også sterkt hos ganske mange republikanske senatorer. Husk at eneste gang artikkel 5 er utløst, var det USA som gjorde det.

Jeg tolker Trumps uttalelser som forhandlingsutspill. USA ønsker at Europa bruker mer penger på forsvar. Det gjorde Joe Biden også, selv om han uttalte seg mer diplomatisk. Også for at Europa i større grad skal kunne støtte USA om det trengs. Trump ønsker nok også sikkerhetspolitikk som et forhandlingskort hva gjelder handel med USA og kjøp av amerikanske varer. 

Til det siste avsnittet. Det var vel det Jens Stoltenberg også sa ang Nato. Trøster meg med det. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Til det siste avsnittet. Det var vel det Jens Stoltenberg også sa ang Nato. Trøster meg med det. 

Får håpe at USA ikke går ut av pakten. Mye å si for vår sikkerhet. Vi må sloss mot tyrraniet. Putin og Orban og lignende figurer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...