Gå til innhold

Kan man kle seg med hettegenser når man er 36?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det er ytterst betenkelig at en som fremstiller seg som fagperson gir så tydelig uttrykk for fordommer mot sårbare mennesker. Vitner om dårlig dømmekraft og arroganse. Særlig skummelt fordi det er en del sårbare mennesker på dette nettstedet. 

Anonymkode: e2067...1c4

Ja helt enig med deg

Anonymkode: d0733...9fc

Fortsetter under...

Nevn meg et eksempel på der rusmisbruk assosieres med noe positivt.

Hva synes du om personer som sier til meg at de ønsker hjelp fordi de ikke ønsker å være en rusmisbruker?

Hvorfor bruker vi hundrevis av millioner for å hjelpe folk bort fra rusmisbruk?

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Nå overreagerer dere mtp nachnoo. Kupton kom med noen slaivspark han og. Ikke mobb bort en som er bra for forumet.

Hilsen en som kan finne på å gå ut å handle i joggebukse og hettegenser.

Hadde du godtatt de samme meningene hvis de hadde kommet fra noen andre?

Anonymkode: 7a160...bd2

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vil ikke gå med hettegensere (!) fordi du er bekymret for å bli assosiert med folk med ruslidelser?

og du jobber med rusavhengige? 

Fy faen for noen jævla holdninger du har. 

Anonymkode: e718e...a0a

Du det går nok helt fint. Vi får alle våre yrkesskader, de er egentlig ganske uskyldige. 

AnonymBruker
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Nevn meg et eksempel på der rusmisbruk assosieres med noe positivt.

Hva synes du om personer som sier til meg at de ønsker hjelp fordi de ikke ønsker å være en rusmisbruker?

Hvorfor bruker vi hundrevis av millioner for å hjelpe folk bort fra rusmisbruk?

Jeg synes de er kjempetøffe, og de skal bli møtt med respekt

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er ytterst betenkelig at en som fremstiller seg som fagperson gir så tydelig uttrykk for fordommer mot sårbare mennesker. Vitner om dårlig dømmekraft og arroganse. Særlig skummelt fordi det er en del sårbare mennesker på dette nettstedet. 

Dette må vi tåle, tenker jeg?

Anonymkode: 684e3...bec

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette må vi tåle, tenker jeg?

Anonymkode: 684e3...bec

Vi tåle!! Du kan ikke snakke for noen andre enn deg selv.
Som du ser av innleggene i tråden så er det mange som reagerer negativt på ordvalget.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du vil ikke gå med hettegensere (!) fordi du er bekymret for å bli assosiert med folk med ruslidelser?

og du jobber med rusavhengige? 

Fy faen for noen jævla holdninger du har. 

Anonymkode: e718e...a0a

Akkurat nå tenker jeg at du - og en del andre - også trenger å jobbe med holdningene sine. Hvis man ønsker at andre skal være tolerante, så passer det seg vel dårlig å komme med veldig intolerante uttalelser om andres oppfatninger? Jeg synes ikke det er noe feil i at man har et bevisst forhold til hvordan man ønsker å fremtre - og hva man ønsker og ikke ønsker å bli assosiert med. Det må vel nesten gjelde enten man jobber som psykiater, renholder, forsker, butikkansatt eller økonom? 

Jeg har nok en litt i overkant avslappet klesstil (inklusive en og annen hettegenser), - men der jeg jobber er folk ganske blinde for sånt. Hos oss vekker det derimot fort litt negative reaksjoner om noen kler seg slik man må hvis man f.eks. jobber i et større konsulentbyrå. Tror de fleste tilpasser seg de omgivelsene de er i, og disse omgivelsene kan jo variere fra dag til dag (selv jeg er ikke bevisstløs mht at det kan være nødvendig å justere klesbruken litt på dager jeg deltar i mer formelle sammenhenger). 

Nicklusheletida skrev (28 minutter siden):

Hettegenser og joggebukse er mitt faste hytteantrekk. For meg er slike klær noe man slapper av i. Ikke noe jeg bruker ute blant andre folk. Har aldri tenkt på det som rusantrekk da. 

Innimellom er det veldig deilig å slappe av også ute blant folk;-)  

Denne typen diskusjoner er alltid ganske interessante, for det som er opplagt for noen er det motsatte for andre. 

Everybody skrev (4 timer siden):

Wow, @nachnoo jobber med rusavhengige og ser ned på dem i tillegg, og vil ikke bli assosiert med dem. Det var noe nytt, er det vanlig at helsepersonell ser ned på pasientene?

Ja, det er helt vanlig at helsepersonell foretrekker å fremstå som friske. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke man skal undervurdere sårbare mennesker. De har ofte sunn fornuft. 

Annonse

frosken skrev (15 minutter siden):

Akkurat nå tenker jeg at du - og en del andre - også trenger å jobbe med holdningene sine. Hvis man ønsker at andre skal være tolerante, så passer det seg vel dårlig å komme med veldig intolerante uttalelser om andres oppfatninger? Jeg synes ikke det er noe feil i at man har et bevisst forhold til hvordan man ønsker å fremtre - og hva man ønsker og ikke ønsker å bli assosiert med. Det må vel nesten gjelde enten man jobber som psykiater, renholder, forsker, butikkansatt eller økonom? 

Jeg har nok en litt i overkant avslappet klesstil (inklusive en og annen hettegenser), - men der jeg jobber er folk ganske blinde for sånt. Hos oss vekker det derimot fort litt negative reaksjoner om noen kler seg slik man må hvis man f.eks. jobber i et større konsulentbyrå. Tror de fleste tilpasser seg de omgivelsene de er i, og disse omgivelsene kan jo variere fra dag til dag (selv jeg er ikke bevisstløs mht at det kan være nødvendig å justere klesbruken litt på dager jeg deltar i mer formelle sammenhenger). 

frosken skrev (12 minutter siden):

Ja, det er helt vanlig at helsepersonell foretrekker å fremstå som friske. 

frosken skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke man skal undervurdere sårbare mennesker. De har ofte sunn fornuft. 

Noen ganger lurer jeg på hvor langt du er villig til å gå for å være enig med en «kollega»

Men hvorfor bruker dere hettegenser og ikke vanlig college genser? Bruker dere hetta, eller synes dere den er dekorativ? Lun? Fin? Lurer oppriktig. Har ikke fordommer mot hettegensere, men skjønner ikke helt greia. Er det ikke irriterende med den hetta som klumper seg når man ligger på sofaen og slapper av? 

Anonymkode: ab457...c5f

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du godtatt de samme meningene hvis de hadde kommet fra noen andre?

Jeg ‘godtar’ ikke meningen, jeg synes den er snobberi. Men det er flust av andre tidlig i tråden som mener det samme, ingen hopper på dem. 

Man kan svare at det er snobberi, men man trenger ikke blande inn hva folk jobber med. Eller angripe en som hjelper andre her gratis. Kupton hadde slippet unne med samme kommentar.

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor bruker dere hettegenser og ikke vanlig college genser? Bruker dere hetta, eller synes dere den er dekorativ? Lun? Fin? Lurer oppriktig. Har ikke fordommer mot hettegensere, men skjønner ikke helt greia. Er det ikke irriterende med den hetta som klumper seg når man ligger på sofaen og slapper av? 

Anonymkode: ab457...c5f

College gensere er vanskelig å få tak i. I hvertfall de som er litt tykke. Jeg elsker college gensere, men det er lettere å få tak i hettegensere. Jeg liker de også. Begge deler tåler ganske mange vask og varer lengre enn tynnere gensere som varer bare noen måneder.

Worriesome Plenty 2 skrev (10 minutter siden):

Jeg ‘godtar’ ikke meningen, jeg synes den er snobberi. Men det er flust av andre tidlig i tråden som mener det samme, ingen hopper på dem. 

Man kan svare at det er snobberi, men man trenger ikke blande inn hva folk jobber med. Eller angripe en som hjelper andre her gratis. Kupton hadde slippet unne med samme kommentar.

Da er vi enig det er snobberi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...