Gå til innhold

Du som har slitt psykisk og blitt bedre/bra hva har hjulpet deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk spørsmålet i en annen tråd: "Hva føler du har hjulpet slik at du nå har det bedre?" og jeg ville gjerne spørre dere andre her inne med samme erfaring hva som har hjulpet dere? Tenker det kan bli en fin og viktig tråd! 

Jeg har slitt mye med depresjoner og selvmordstanker tidligere. Hadde ganske tett oppfølging tidligere med ulike instanser og hyppig behov for innleggelser, men nå føler jeg at det går bra og det har også gått bra en stund. Har ikke vært innlagt på over 1 år.

Jeg tror rett medisinering har hatt mye å si samtidig som jeg tror jeg kanskje bare har modnet en del og vokst meg litt ut av det? Om det gir mening? Jeg har også i større grad klart å ha fokus på hva som er bra i livet jeg har nå og hvilke ting jeg selv kan gjøre for å skape meg ett liv verdt å leve. Blant de tingene tenker jeg jobb har spilt en viktig rolle samt Fontenehuset og hobbyer. 

Anonymkode: 23b9f...984

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det viktigste er kanskje tiden, at når man får behandling og det går tid blir det lettere

men hvordan i helvete skal det gå når man ikke kommer inn på utredning en gang. Dere som skal på utredning, dere er heldige. Oss andre? ikke så farlig med oss

Anonymkode: 64e57...dda

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det viktigste er kanskje tiden, at når man får behandling og det går tid blir det lettere

men hvordan i helvete skal det gå når man ikke kommer inn på utredning en gang. Dere som skal på utredning, dere er heldige. Oss andre? ikke så farlig med oss

Leit å høre at du ikke får den hjelpen du føler du trenger. Får du ikke noe oppfølging i det hele tatt? Ikke fra fastlege eller kommunen heller?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Leit å høre at du ikke får den hjelpen du føler du trenger. Får du ikke noe oppfølging i det hele tatt? Ikke fra fastlege eller kommunen heller?

Nei, men sånn er det når man sliter psykisk. Da kan man plutselig aldri få "Ny" hjelp hvis man skulle trenge det. Hadde det vært noe fysisk derimot...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men sånn er det når man sliter psykisk. Da kan man plutselig aldri få "Ny" hjelp hvis man skulle trenge det. Hadde det vært noe fysisk derimot...

Du må nå gjerne tro at alt er så bra i somatikken. 

Anonymkode: 00f1e...d5f

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...