Gå til innhold

Er dette typisk autisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
  • Relasjoner er vanskelig fordi jeg så gjerne vil bli likt og er redd for å ikke bli likt, holder tilbake og skal mye til før jeg blir ordentlig kjent med noen 
  • I forhold til å holde samtaler gående så syntes jeg det er vanskelig fordi jeg er redd for å si noe dumt og si noe feil 
  • Tar sjeldent initiativ til ting selv fordi jeg er redd for en negativ respons eller bli avvist 
  • Tom og nummen, lite kontakt med følelser 

Anonymkode: 20406...6fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg spurte de fra teamet i kommunen om hvorfor det sosiale er vanskelig for en med autisme men det kunne de ikke svare på, så spør her inne i stedet for. Lurer altså på om det jeg opplever er pga autisme diagnosen eller ikke.

Anonymkode: 20406...6fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres mer unnvikende pf ut. 

Anonymkode: 88ce8...2bf

psykedeliker
Skrevet

Det du beskriver er noe annet enn autisme, for autister vet ikke selv hvorfor "det sosiale" er vanskelig. Har du drøftet med fastlege om diagnosen kan være feil?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...