AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august Relasjoner er vanskelig fordi jeg så gjerne vil bli likt og er redd for å ikke bli likt, holder tilbake og skal mye til før jeg blir ordentlig kjent med noen I forhold til å holde samtaler gående så syntes jeg det er vanskelig fordi jeg er redd for å si noe dumt og si noe feil Tar sjeldent initiativ til ting selv fordi jeg er redd for en negativ respons eller bli avvist Tom og nummen, lite kontakt med følelser Anonymkode: 20406...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august Grunnen til at jeg spør er at jeg spurte de fra teamet i kommunen om hvorfor det sosiale er vanskelig for en med autisme men det kunne de ikke svare på, så spør her inne i stedet for. Lurer altså på om det jeg opplever er pga autisme diagnosen eller ikke. Anonymkode: 20406...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august Jeg synes det høres mer unnvikende pf ut. Anonymkode: 88ce8...2bf 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. august Skrevet 29. august Det du beskriver er noe annet enn autisme, for autister vet ikke selv hvorfor "det sosiale" er vanskelig. Har du drøftet med fastlege om diagnosen kan være feil? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august psykedeliker skrev (4 timer siden): Det du beskriver er noe annet enn autisme, for autister vet ikke selv hvorfor "det sosiale" er vanskelig. Har du drøftet med fastlege om diagnosen kan være feil? Det ene utelukker ikke det andre dessverre. Som autist kan man bli redd for sånt på grunn av mye erfaring med å "dumme seg ut" sosialt, og derfor bli avvist og få negativ respons. Anonymkode: e246b...467 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august 6 hours ago, AnonymBruker said: Relasjoner er vanskelig fordi jeg så gjerne vil bli likt og er redd for å ikke bli likt, holder tilbake og skal mye til før jeg blir ordentlig kjent med noen I forhold til å holde samtaler gående så syntes jeg det er vanskelig fordi jeg er redd for å si noe dumt og si noe feil Tar sjeldent initiativ til ting selv fordi jeg er redd for en negativ respons eller bli avvist Tom og nummen, lite kontakt med følelser Anonymkode: 20406...6fa Kan være både de ene og det andre. Anonymkode: 343a9...2c8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg synes det høres mer unnvikende pf ut. Anonymkode: 88ce8...2bf Ja? Kanskje det er det i stedet? psykedeliker skrev (6 timer siden): Det du beskriver er noe annet enn autisme, for autister vet ikke selv hvorfor "det sosiale" er vanskelig. Har du drøftet med fastlege om diagnosen kan være feil? Jeg burde kanskje gjort det? Er bare at jeg har inntrykk av at fastlegen har lite kunnskap om psykiatri. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan være både de ene og det andre. Anonymkode: 343a9...2c8 Er kanskje ikke så lett å si hva det er kanskje? Anonymkode: 20406...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja? Kanskje det er det i stedet? Anonymkode: 20406...6fa Det kan tyde på det. Du kan be om en utredning. Anonymkode: 88ce8...2bf 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg burde kanskje gjort det? Er bare at jeg har inntrykk av at fastlegen har lite kunnskap om psykiatri. Det du beskriver trenger ikke en gang ha med psykiatri å gjøre. Men det får du aldri vite hvis du ikke tar det opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august psykedeliker skrev (2 minutter siden): Det du beskriver trenger ikke en gang ha med psykiatri å gjøre. Men det får du aldri vite hvis du ikke tar det opp. Ja, der sa du noe. Det kan jo faktisk bare være normalt og sånn jeg er? Anonymkode: 20406...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, der sa du noe. Det kan jo faktisk bare være normalt og sånn jeg er? Anonymkode: 20406...6fa Det er ikke så viktig hva det er. Uansett trenger du hjelp for å få det bedre, få det litt enklere å leve. Anonymkode: 88ce8...2bf 0 Siter
psykedeliker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke så viktig hva det er. Riktig, men prosessen kan gå raskere hvis man forstår årsakene bak. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke så viktig hva det er. Uansett trenger du hjelp for å få det bedre, få det litt enklere å leve. Anonymkode: 88ce8...2bf Sant. Men hvis det er sånn jeg er så er det vel ikke så lett å endre? psykedeliker skrev (1 minutt siden): Riktig, men prosessen kan gå raskere hvis man forstår årsakene bak. Også sant. Anonymkode: 20406...6fa 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. august Skrevet 29. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sant. Men hvis det er sånn jeg er så er det vel ikke så lett å endre? Jeg orker ikke 15 runder med bekreftelser og oppmuntring. Ønsker du en endring - jobb mot det. Hva det innebærer for akkurat deg vet jeg ikke, men det meste starter hos fastlegen. Anonymkode: 88ce8...2bf 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 20. september Skrevet 20. september Skriv alt negativt ved deg og spør «er dette typisk autisme» og folk vil svare ja. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. september Skrevet 21. september UtakknemligDiva skrev (6 timer siden): Skriv alt negativt ved deg og spør «er dette typisk autisme» og folk vil svare ja. Nei. Anonymkode: 10433...4e7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.