Gjest Curla Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg er i den heldige situasjon at jeg skal kjøpe meg ny bil. Jeg har bare ikke greie på biler og merker og alt dill og dall som er å få. Sikkert like mange meninger som merker og modeller, men likevel. Pris 200 -250' Modell 2000 eller nyere Skal stort sett kjøre en eller to personer Mest småkjøring Trenger av og til litt god bagasjeplass. Jeg kan ikke skru bil selv. Noen tips? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49873-bytte-bil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjøp deg en bil med grønne skilter - Audi, Opel, Saab eller Volvo. Da får du en meget bra varebil/stasjonsvogn (uten baksete) som passer ypperlig til behovet ditt, og du sparer ca 100 - 150 tusen sammenliknet med tilsvarende bil med hvite skilter og baksete. (sett i sammenheng med beløpsgrensen din og årsmodell). I tillegg reduseres ikke verdien av bilen like raskt som en bil med hvite skilter. Grunnen til det er at når bilen er 10 år, så kan du montere inn baksetene og omregistrere bilen til vanlig stasjonsvogn uten kostnader/avgifter. Og da har den samme verdi som tilsvarende bil med hvite skilter - som ny kostet 150 - 200 tusen mer..... Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49873-bytte-bil/#findComment-195163 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Curla Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjøp deg en bil med grønne skilter - Audi, Opel, Saab eller Volvo. Da får du en meget bra varebil/stasjonsvogn (uten baksete) som passer ypperlig til behovet ditt, og du sparer ca 100 - 150 tusen sammenliknet med tilsvarende bil med hvite skilter og baksete. (sett i sammenheng med beløpsgrensen din og årsmodell). I tillegg reduseres ikke verdien av bilen like raskt som en bil med hvite skilter. Grunnen til det er at når bilen er 10 år, så kan du montere inn baksetene og omregistrere bilen til vanlig stasjonsvogn uten kostnader/avgifter. Og da har den samme verdi som tilsvarende bil med hvite skilter - som ny kostet 150 - 200 tusen mer..... Mvh Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt. *må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da* Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49873-bytte-bil/#findComment-195387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt. *må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da* Mvh He-he....det var det med jenter og farge ja....det hadde jeg ikke tenkt på...:-) Det som er litt morsomt er å se hva slags bil du NÅ kan få for de pengene du har, sett i forhold til om du må ha et baksete. Du vil fort oppdage at du får en VESENTLIG finere og "dyrere" bil for den samme summen med penger. Desverre ble det innført endringer i avgiftspolitikken som gjør at dette ikke lenger er mulig på samme måte (eller for de samme blier) i år. Heldigvis gjelder ikke dette for biler som ble registrert her frem til og med i fjor. Så bruktbiler med grønne skilter finner du helt frem til og med 2001 modeller. Selv har jeg en Audi A6 Avant Varebil 2.6 - 1996 modell. Ny kostet den ca 540.000 med hvite skilter. Ny med grønne skilter var prisen ca 330.000,- . Nå er listeprisen for en 96-mod ca 230.000,- for en med hvite skilter, og 170.000,- for en med grønne skilter. Da kan du jo også se hvordan prisutviklingen er - hvilken bil (selv om det er samme bilen) faller raskest og mest i pris..... Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49873-bytte-bil/#findComment-195888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Takk for tipset, grønne skilter hadde jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Det var lurt. *må bare finne en lakk som passer til de grønne skiltene da* Mvh He-he....det var det med jenter og farge ja....det hadde jeg ikke tenkt på...:-) Det som er litt morsomt er å se hva slags bil du NÅ kan få for de pengene du har, sett i forhold til om du må ha et baksete. Du vil fort oppdage at du får en VESENTLIG finere og "dyrere" bil for den samme summen med penger. Desverre ble det innført endringer i avgiftspolitikken som gjør at dette ikke lenger er mulig på samme måte (eller for de samme blier) i år. Heldigvis gjelder ikke dette for biler som ble registrert her frem til og med i fjor. Så bruktbiler med grønne skilter finner du helt frem til og med 2001 modeller. Selv har jeg en Audi A6 Avant Varebil 2.6 - 1996 modell. Ny kostet den ca 540.000 med hvite skilter. Ny med grønne skilter var prisen ca 330.000,- . Nå er listeprisen for en 96-mod ca 230.000,- for en med hvite skilter, og 170.000,- for en med grønne skilter. Da kan du jo også se hvordan prisutviklingen er - hvilken bil (selv om det er samme bilen) faller raskest og mest i pris..... Lykke til! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49873-bytte-bil/#findComment-195890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.