AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:39 Skrevet tirsdag kl 11:39 Nå er det sånn at jeg er firespråklig. Det vil si flytende alle fire. Etter å ha vært utbrent har jeg slitt en del med å finne de riktige ordene. Noen ganger husker jeg ordet i feil språk. Andre ganger husker jeg et tilsvarende ord, men ikke det jeg tenkte på og jeg vet det er ikke ordet jeg tenker på, men virker til å være et skikkelig tomrom der ordet var. Føles nesten som jeg må lære meg å snakke igjen. Altså det er ikke så kjempehemmende, men fører av og til til litt pinlige situasjoner. Jeg er ganske sikker dette begynner å bli bedre igjen men jeg kan stå lenger midt i en setning og lete i hodefilene og det virker bare tomt overalt. Kan dette være også overgansalder? Skader fra insomni, eventuelt bivirkning/skade fra noen typer medisiner? Anonymkode: 7f145...c41 0 Siter
nachnoo Skrevet tirsdag kl 12:25 Skrevet tirsdag kl 12:25 Dysnomi er en normal tilstand som vanligvis inntrer ved ca 50 års alder, men med stor individuell variasjon. Siden du nevner overgangsalder, passer det godt med starten på dysnomi, som også kan forverres av sterkt stress. Trøsten er at det ikke er farlig. Det er helt normalt og rammer de fleste. Det triste er at det vanligvis blir verre med årene. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.