Gå til innhold

Når man sliter ned å huske vanlige ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det sånn at jeg er firespråklig. Det vil si flytende alle fire. 

Etter å ha vært utbrent har jeg slitt en del med å finne de riktige ordene. 

Noen ganger husker jeg ordet i feil språk. Andre ganger husker jeg et tilsvarende ord, men ikke det jeg tenkte på og jeg vet det er ikke ordet jeg tenker på, men virker til å være et skikkelig tomrom der ordet var. 

Føles nesten som jeg må lære meg å snakke igjen. Altså det er ikke så kjempehemmende, men fører av og til til litt pinlige situasjoner. 

Jeg er ganske sikker dette begynner å bli bedre igjen men jeg kan stå lenger midt i en setning og lete i hodefilene og det virker bare tomt overalt. 

Kan dette være også overgansalder? Skader fra insomni, eventuelt bivirkning/skade fra noen typer medisiner? 

Anonymkode: 7f145...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dysnomi er en normal tilstand som vanligvis inntrer ved ca 50 års alder, men med stor individuell variasjon.

Siden du nevner overgangsalder, passer det godt med starten på dysnomi, som også kan forverres av sterkt stress.

Trøsten er at det ikke er farlig. Det er helt normalt og rammer de fleste. Det triste er at det vanligvis blir verre med årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...