Gå til innhold

Rybelsus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at Rybelsus er det samme som Wegovy mot overvekt? Bare at det er tabletter og ikke sprøyte. Er det noen som har prøvd dem? Vil ha tabletter og ikke sprøyte.

Anonymkode: 12441...0b2

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2026 den 19.55):

Vet at Rybelsus er det samme som Wegovy mot overvekt? Bare at det er tabletter og ikke sprøyte. Er det noen som har prøvd dem? Vil ha tabletter og ikke sprøyte.

Anonymkode: 12441...0b2

Nei skulle prøve men så sa legen jeg måtte kjøpe meg apparat for å følge med på blodsukkeret, det ble lavt da sa han og da turte jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lavt langtidsblodsukker over lang tid. Har til og med vært under normalt. Legen sier det er bra, men kan jeg begynne på slankemedisin? Har du diabetes @stjernestøv? Siden legen sa du måtte ta målinger hvis du skulle begynne? Eller gjelder dette bare rybelsus?

Jeg så på dagsrevyens sending i går at disse medisinene potensielt kan være svært bra for schizofreni pasienter både psykisk og fysisk. 

Anonymkode: 02222...294

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har lavt langtidsblodsukker over lang tid. Har til og med vært under normalt. Legen sier det er bra, men kan jeg begynne på slankemedisin? Har du diabetes @stjernestøv? Siden legen sa du måtte ta målinger hvis du skulle begynne? Eller gjelder dette bare rybelsus?

Jeg så på dagsrevyens sending i går at disse medisinene potensielt kan være svært bra for schizofreni pasienter både psykisk og fysisk. 

Anonymkode: 02222...294

Jeg har ikke diabetes og har ikke hørt om andre som tar blodsukkeret, den legen er litt spesiell tror jeg. 

Det så jeg også og det er jo positivt. 

Skrevet

Rybelsus har en del svakheter for vektkontroll.

Kort sagt, så er GLP-1-agonister (som semaglutid, tirzepatid m.flere) såpass store molekyler at de i dårlig (men varierende) grad tas opp i fordøyelsen. Så jobber legemiddelselskapene med å lage formuleringer med bedre (og mer stabil) biotilgjengelighet, som i større grad egner seg for oralt inntak, men fortsatt er sprøyteform den klart foretrukne, billigste og mest stabile formen for inntak.

En slik sprøyte er ganske enkelt håndterbar. Nålen er tynn og kort, og gir så godt som ingen smerte. Med litt opplæring burde dette kunne gå veldig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...