Gå til innhold

Er det uhøflig å svare på tlf under terapi-timen (privat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svart på tlf i timen, men kom til å tenke på om det var frekt? Jeg betaler jo for timen uansett, men dog.

Anonymkode: d252f...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm....hadde jeg vært terapeut og du hadde svart på telefonen flere ganger i terapien hadde jeg avsluttet deg.

Skrevet
Fru2020 skrev (4 minutter siden):

Hm....hadde jeg vært terapeut og du hadde svart på telefonen flere ganger i terapien hadde jeg avsluttet deg.

😅må presisere at det har vært korte beskjeder i tlf, men det er jo en avbrytelser ja!

Skrevet
53 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har svart på tlf i timen, men kom til å tenke på om det var frekt? Jeg betaler jo for timen uansett, men dog.

JA!

Anonymkode: 7fcd4...d6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JA!

Anonymkode: 7fcd4...d6f

Jeg er så redd for at jeg får telefonen pga ulykke og død! Det er derfor jeg ikke klarer å la være å svare🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er så redd for at jeg får telefonen pga ulykke og død! Det er derfor jeg ikke klarer å la være å svare🥲

Da burde du fortelle behandleren din dette. Det vil jeg si er veldig viktig informasjon

Anonymkode: f19b2...fa1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da burde du fortelle behandleren din dette. Det vil jeg si er veldig viktig informasjon

Anonymkode: f19b2...fa1

Det var smart!

Skrevet
Fru2020 skrev (2 timer siden):

Min siste terapeut svarte på telefon og noen ganger på meldinger. Han fikk inn meldinger på klokka, så han kikket stadig ned på armen. Det var veldig forstyrrende. En gang var han midt i en budrunde på ett hus, så da konfererte han med kona en gang. Det var ikke noe særlig.

Skrevet

Jeg ble oppringt i går da jeg hadde samtale, men jeg sa sorry og satte den på lydløs. For meg er det en selvfølge at man ikke svarer på telefonen når man er i samtale. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (6 timer siden):

Min siste terapeut svarte på telefon og noen ganger på meldinger. Han fikk inn meldinger på klokka, så han kikket stadig ned på armen. Det var veldig forstyrrende. En gang var han midt i en budrunde på ett hus, så da konfererte han med kona en gang. Det var ikke noe særlig.

Det høres ikke bra ut. Jeg hadde likevel forstått veldig godt det med budrunden. Men hadde forventet at han gav beskjed på forhånd!

Skrevet

I utgangspunktet setter man mobilen i flightmode før man går inn til timen. Verken telefon eller mat/drikke skal forstyrre timen. Unntaket er en flaske vann.

Så skjer det et eller annet svært viktig en meget sjelden gang i både behandleres og pasienters liv, som f.eks. det med budrunden. Da tar man det opp helt i starten og forklarer hvorfor man må ta telefonen. Som behandler setter man da av mer tid enn vanlig til pasienten.

Tar med det samme det med terapeuten som stadig ser på klokka. Det gjør man bare ikke. i rommet skal det være en godt synlig klokke som begge ser. I første time får pasienten beskjed om hvor lang en konsultasjon varer og at det er begges ansvar å holde tiden. Det er også pasientens ansvar å ta opp det viktigste innen den tiden som er til rådighet.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (25 minutter siden):

I utgangspunktet setter man mobilen i flightmode før man går inn til timen. Verken telefon eller mat/drikke skal forstyrre timen. Unntaket er en flaske vann.

Så skjer det et eller annet svært viktig en meget sjelden gang i både behandleres og pasienters liv, som f.eks. det med budrunden. Da tar man det opp helt i starten og forklarer hvorfor man må ta telefonen. Som behandler setter man da av mer tid enn vanlig til pasienten.

Tar med det samme det med terapeuten som stadig ser på klokka. Det gjør man bare ikke. i rommet skal det være en godt synlig klokke som begge ser. I første time får pasienten beskjed om hvor lang en konsultasjon varer og at det er begges ansvar å holde tiden. Det er også pasientens ansvar å ta opp det viktigste innen den tiden som er til rådighet.

Forøvrig helt enig med deg. Tenker bittelitt på at det er en liten forskjell på om man går i terapi privat eller på DPS. Hos privat behandler "eier" man kanskje timen sin på en annen måte. I det offentlige er man mer "på nåde" og vil ikke gjøre behandler sur så den avslutter man.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker bittelitt på at det er en liten forskjell på om man går i terapi privat eller på DPS. Hos privat behandler "eier" man kanskje timen sin på en annen måte. I det offentlige er man mer "på nåde" og vil ikke gjøre behandler sur så den avslutter man.

Her er jeg helt uenig med deg. Psykoterapien har sine egne regler for oppførsel og gjennomføring uavhengig av privat eller offentlig.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Her er jeg helt uenig med deg. Psykoterapien har sine egne regler for oppførsel og gjennomføring uavhengig av privat eller offentlig.

Ok, da er det slik. Det er uansett nok sikkert forskjell på hva ulike behandlere tåler av uro-momenter sånn generelt. Jeg ser på klokka på veggen hele tiden. Fordi det er et sted å feste blikket når jeg synes hans blir for intenst. Håper han ikke blir fornærmet for det.

Skrevet (endret)

Da barna var i skolealder hadde jeg avtale med behandler om at jeg måtte ha telefonen på i tilfelle det skule være noe som gjaldt dem. 

Det skjedde aldri. 

Endret av Vendi
AnonymBruker
Skrevet
Vendi skrev (3 minutter siden):

Da barna var i skolealder hadde jeg avtale med behandler om at jeg måtte ha telefonen på i tilfelle det skule være noe som gjaldt dem. 

Høres klokt ut å lage en avtale angående temaet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har timer online, og telefonen til min behandler ringte en gang, han sa at det kanskje ikke var noe viktig, og så satte han oss på mute mens han snakket. 

Kunne han ikke i det minste latet som om det var viktig da? Det begynner å bli lenge siden, men jeg kjenner det stikker litt enda, jeg likte ikke å se at han snakket med noen (kanskje en annen pasient som var viktigere å snakke med?). Jeg tenkte at jeg må tåle det, det er mitt problem at jeg er så sensitiv. 

Anonymkode: e348f...107

psykedeliker
Skrevet
Fru2020 skrev (3 timer siden):

Da hadde en av konkurrentene dine fått en ny kunde.

Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Da hadde en av konkurrentene dine fått en ny kunde.

Det ville vært han/henne vel unt 🙂

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Ingen har snakket med meg om regler og gjennomføring i terapien. Hva gjelder?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...