Gå til innhold

Kjennes det som om du forstår deg på deg selv og dine følelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har undertrykt følelsene mine fra jeg var et barn. Har fått diagnosen unnvikende pf. Nå går jeg i terapi. Kjennes som om jeg må lese et leksikon eller noe for å forstå meg selv. Ganske frustrerende. Usikker på hva jeg føler når. Noen med samme utgangspunkt som meg?

Anonymkode: 24564...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det nok litt slik før. Jeg hadde EUPF. Men nå er jeg blitt mye flinkere til å håndtere følelser. 

Skrevet

Aner ikke hva jeg føler mesteparten av tida. Men tilsynelatende går det greit :) Følelser kommer til overflaten når jeg er fysisk sliten. Er frisk. Men med kjent fragil psykisk helse 😉

Ikke sikkert du noen gang kommer dit at du helt forstår deg selv - men det tror jeg ikke mennesker flest gjør. Hva er målet ditt for terapien? Du nevner unnvikende pf. Er det fokus på trekk og mønster som påvirker hvordan du får levd livet ditt?

Kanskje kan man jobbe med egne tanke- og handlingsmønstre, endre dem til det bedre for økt livskvalitet, uten å forstå hele oppskriften på seg selv. Ikke at det ikke ville vært ønskelig, men kanskje det er et litt hårete krav man aldri vil føle å komme i mål med uansett. Slår et slag for oppnåelige delmål 😊 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...