Gå til innhold

Dere som har voksne barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gir dere de noe støtte økonomisk? I hverdagen eller ellers til noe? 

Anonymkode: 9639c...365

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Datteren har trengt penger innimellom og da har hun fått det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ei på 16 og ei på 20. Hun eldste fikk nettopp 10.000 kr til hjelp for å betale restskatten. 

Anonymkode: 613fc...996

Skrevet

Gir ikke datteren økonomisk støtte, men vi har akkurat vært på en tur til Kiel hvor jeg betalte både tur og all mat. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Datteren har trengt penger innimellom og da har hun fått det. 

Så koselig da! Er det spontant og overraskende? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ei på 16 og ei på 20. Hun eldste fikk nettopp 10.000 kr til hjelp for å betale restskatten. 

Så koselig. Vil tro hun ble glad. Var det overraskelse?

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Gir ikke datteren økonomisk støtte, men vi har akkurat vært på en tur til Kiel hvor jeg betalte både tur og all mat. 

Så fint å få gratis tur! 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (47 minutter siden):

Ja, det gjør jeg. 

Så fint! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så fint å få gratis tur! 

Ja og også veldig hyggelig for meg at de ville være med.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg gir ikke økonomisk støtte til hun eldste som er kirurgisk overlege nei 😀 Hun tjener jo langt bedre enn meg og har en samboer som også tjener bedre enn meg. De to sammen har høy inntekt og  bruker jammen mye penger også. Det ser ikke ut til at de lider noen nød. Reiser og middager og fester i ett sett.

Han i midten vipser jeg bensinpenger til, hvis det er jeg som oppfordrer han til å komme hjem en tur. Jeg har kjøpt en del ting til leiligheten hans også. Ellers hadde det nok vært ganske stusselig der.

Hun yngste er student noen måneder til og hun vipser jeg til innimellom. 

Skrevet

Selvfølgelig, når det trengs og til viktige ting.

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (53 minutter siden):

Jeg gir ikke økonomisk støtte til hun eldste som er kirurgisk overlege nei 😀 Hun tjener jo langt bedre enn meg og har en samboer som også tjener bedre enn meg. De to sammen har høy inntekt og  bruker jammen mye penger også. Det ser ikke ut til at de lider noen nød. Reiser og middager og fester i ett sett.

Han i midten vipser jeg bensinpenger til, hvis det er jeg som oppfordrer han til å komme hjem en tur. Jeg har kjøpt en del ting til leiligheten hans også. Ellers hadde det nok vært ganske stusselig der.

Hun yngste er student noen måneder til og hun vipser jeg til innimellom. 

Skjønner. Høres ut som eldste har ordnet seg bra. Fint at mellomste og yngste får litt. 

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (1 time siden):

Ja og også veldig hyggelig for meg at de ville være med.

Ja, det er fint. Tid sammen er verdifullt. 

Skrevet

Det gjør jeg. Studenten får noe hjelp i hverdagen ja, om hun får en litt høyere sum så får eldstemann det samme, selv om han er i fast jobb.. 😀 Og begge ungene vil gjerne henge med sin mor og det elsker jeg! 🥰

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så koselig da! Er det spontant og overraskende? 

Hun har spurt etter penger og fått. 

Skrevet

Det er lenge siden jeg ga tilskudd til generelle leveomkostninger, men i år går det med en del penger på det ekstraordinære feltet: Bidrag til bryllup! 

Utover det, er det jo alltid mor som spanderer når vi er på restaurant sammen. Kan ikke se for meg at jeg vil slutte med det – det er liksom gullstandarden mellom foreldre og barn det. (Forutsatt at man har råd til det, så klart.)

Jeg har også nylig sponset reisekostnader knyttet til deltakelse i begravelser i annen landsdel, selv om de hadde hatt råd selv. Det er meg som har tilbudt dette, og ikke blitt spurt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hjelper til med å få betalt regninger de månedene pengene ikke strekker til. 

Anonymkode: 4fd3b...2c9

Skrevet

Jeg får masse hjelp til kjøp av leilighet nå for tiden. Ellers får jeg ikke så mye hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg får masse hjelp til kjøp av leilighet nå for tiden. Ellers får jeg ikke så mye hjelp. 

Ville pappaen din hjelpe eller sa han nei?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...