emilie321 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden morsan skrev (16 minutter siden): Det er lenge siden jeg ga tilskudd til generelle leveomkostninger, men i år går det med en del penger på det ekstraordinære feltet: Bidrag til bryllup! Utover det, er det jo alltid mor som spanderer når vi er på restaurant sammen. Kan ikke se for meg at jeg vil slutte med det – det er liksom gullstandarden mellom foreldre og barn det. (Forutsatt at man har råd til det, så klart.) Jeg har også nylig sponset reisekostnader knyttet til deltakelse i begravelser i annen landsdel, selv om de hadde hatt råd selv. Det er meg som har tilbudt dette, og ikke blitt spurt. Jeg har ikke råd til å gi tilskudd til generelle levekostnader, men de gangene vi er på restaurant så spanderer jeg. Nå er ikke det så ofte da. Men jeg har en konto som datteren også disponerer, så hvis hun trenger å låne penger, kan hun bare ta ut fra den. Så putter hun de inn igjen når det passer for henne. Var akkurat på 2 døgns cruise til Kiel og det var så hyggelig å kunne spandere den turen på datteren og barnebarnet. Ellers hadde det ikke blitt noe tur. 1 Siter
laban Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ja, men ikke fast. Mine to er i ganske forskjellig situasjon, f.eks. har den ene hatt fast jobb i flere år. Så den yngste har oftere behov for tilskudd til spesielle formål, til gjengjeld får den eldste rausere gaver til jul og bursdag. Noe mer enn det har jeg ikke tenkt å utdype her. Begge har fått mye penger for å fylle opp BSU-kontoen i årenes løp, det avtalte vi da de avsto fra konfirmasjon. Den eldste har eid boligen sin i flere år. 0 Siter
Glitter Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ville pappaen din hjelpe eller sa han nei? Anonymkode: 613fc...996 Han kunne ikke da han holder på å flytte selv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Glitter skrev (1 minutt siden): Han kunne ikke da han holder på å flytte selv. Fair enough. Flytter du til et dyrere område? Anonymkode: 613fc...996 0 Siter
Glitter Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Fair enough. Flytter du til et dyrere område? Anonymkode: 613fc...996 Ja litt. 0 Siter
morsan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden emilie321 skrev (3 timer siden): Var akkurat på 2 døgns cruise til Kiel og det var så hyggelig å kunne spandere den turen på datteren og barnebarnet. Ellers hadde det ikke blitt noe tur. Ellers hadde det ikke blitt tur, ja! Det tror jeg nok er ganske gjengs for besteforeldre Jeg har ikke barnebarn ennå, men vet venninner sponser turopplevelser ol med barn og barnebarn. Regner med jeg vil gjøre det samme. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skjønner. Høres ut som eldste har ordnet seg bra. Fint at mellomste og yngste får litt. Anonymkode: 9639c...365 Men i sum tror jeg den eldste har fått mest. Hun har alltid vært slik at hun aldri kun gå glipp av noe og har stor venneflokk. Hun var den dyreste av alle. Men nå har hun blitt raus mot sine søsken. Reiser til lillesøster som studerer utenlands. Tar henne med ut på shopping , kjøper klær til henne, spanderer på restaurant osv. Endret 10 timer siden av Nicklusheletida 0 Siter
emilie321 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden morsan skrev (10 minutter siden): Ellers hadde det ikke blitt tur, ja! Det tror jeg nok er ganske gjengs for besteforeldre Jeg har ikke barnebarn ennå, men vet venninner sponser turopplevelser ol med barn og barnebarn. Regner med jeg vil gjøre det samme. Ja og på båten var det mange besteforeldre med barn og barnebarn🤭 Vi satt nemlig på lekerommet å passet på barna mens foreldrene shoppet🤭 1 Siter
Grendel Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Begge studerer. De får ikke noe direkte pengehjelp. Vi dekker en del reiser (hjem), klær sko og konkrete ting de trenger. Det kan bli aktuelt å gi forskudd på arv når de skal skaffe bolig. 0 Siter
Frigg Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Barna mine er voksne i full jobb og får ikke støtte fra meg lenger. Det hender at jeg spanderer på restauranter, men de sist årene vil de noen ganger spandere på meg. Jeg gir alltid barnebarna penger i bursdagsgave, i tillegg til vanlig pakke, pengene går rett inn på konto som de skal spare til de er voksne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Frigg skrev (4 timer siden): Barna mine er voksne i full jobb og får ikke støtte fra meg lenger. Det hender at jeg spanderer på restauranter, men de sist årene vil de noen ganger spandere på meg. Jeg gir alltid barnebarna penger i bursdagsgave, i tillegg til vanlig pakke, pengene går rett inn på konto som de skal spare til de er voksne. Så koselig! Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Grendel skrev (6 timer siden): Begge studerer. De får ikke noe direkte pengehjelp. Vi dekker en del reiser (hjem), klær sko og konkrete ting de trenger. Det kan bli aktuelt å gi forskudd på arv når de skal skaffe bolig. Så kjekt å kunne bidra sånn! Og for dem å få. Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Nicklusheletida skrev (7 timer siden): Men i sum tror jeg den eldste har fått mest. Hun har alltid vært slik at hun aldri kun gå glipp av noe og har stor venneflokk. Hun var den dyreste av alle. Men nå har hun blitt raus mot sine søsken. Reiser til lillesøster som studerer utenlands. Tar henne med ut på shopping , kjøper klær til henne, spanderer på restaurant osv. Det er veldig kjekt og fint av henne. Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden laban skrev (10 timer siden): Ja, men ikke fast. Mine to er i ganske forskjellig situasjon, f.eks. har den ene hatt fast jobb i flere år. Så den yngste har oftere behov for tilskudd til spesielle formål, til gjengjeld får den eldste rausere gaver til jul og bursdag. Noe mer enn det har jeg ikke tenkt å utdype her. Begge har fått mye penger for å fylle opp BSU-kontoen i årenes løp, det avtalte vi da de avsto fra konfirmasjon. Den eldste har eid boligen sin i flere år. Skjønner at de er i forskjellige situasjoner. Fint for den å ha fått fylt opp bsu. Skjønner det! Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Lillemus skrev (12 timer siden): Det gjør jeg. Studenten får noe hjelp i hverdagen ja, om hun får en litt høyere sum så får eldstemann det samme, selv om han er i fast jobb.. 😀 Og begge ungene vil gjerne henge med sin mor og det elsker jeg! 🥰 Så fint å kunne bidra sånn! Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden morsan skrev (10 timer siden): Det er lenge siden jeg ga tilskudd til generelle leveomkostninger, men i år går det med en del penger på det ekstraordinære feltet: Bidrag til bryllup! Utover det, er det jo alltid mor som spanderer når vi er på restaurant sammen. Kan ikke se for meg at jeg vil slutte med det – det er liksom gullstandarden mellom foreldre og barn det. (Forutsatt at man har råd til det, så klart.) Jeg har også nylig sponset reisekostnader knyttet til deltakelse i begravelser i annen landsdel, selv om de hadde hatt råd selv. Det er meg som har tilbudt dette, og ikke blitt spurt. Så fint at de får et bidrag til sånt! Det setter de vel pris på. Anonymkode: 9639c...365 1 Siter
morsan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Så fint at de får et bidrag til sånt! Det setter de vel pris på. Anonymkode: 9639c...365 Absolutt! Kjenner absolutt på takknemlighet. Det er veldig hyggelig å kunne bidra. Men er jo glad for at det er min egen frie vilje og ikke uoppfordrede vippskrav i det vide og brede 😅 0 Siter
Lillemus Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så fint å kunne bidra sånn! Anonymkode: 9639c...365 Det er veldig fint. Ingen av ungene forventer å få noe og det er uhyre sjelden jeg blir spurt om penger. De vet at de får, men det sitter langt inne hos begge to å spørre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Lillemus skrev (18 minutter siden): Det er veldig fint. Ingen av ungene forventer å få noe og det er uhyre sjelden jeg blir spurt om penger. De vet at de får, men det sitter langt inne hos begge to å spørre. Greit at det er når du føler for og ikke spørsmål og forventer. Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden morsan skrev (23 minutter siden): Absolutt! Kjenner absolutt på takknemlighet. Det er veldig hyggelig å kunne bidra. Men er jo glad for at det er min egen frie vilje og ikke uoppfordrede vippskrav i det vide og brede 😅 Ja, kjekt når det er når du har lyst og ikke noen forventninger bak. Anonymkode: 9639c...365 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.