Gå til innhold

Flertall i undersøkelse: Det finnes bare to kjønn

Hvor mange kjønn finnes det?  

13 stemmer

1. 1. Hvor mange kjønn finnes det?

• To
      8
    • Tre
      2
    • Fire
      0
    • Flere enn fire
      0
    • Kjønn er uviktig for meg
      3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg går ikke i kirken. Jeg mener transer har eksistert i alle tider. Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke. Vil de skifte kjønn så er det opp til de selv. Noen blir vellykket andre blir nesten litt freak. Jeg tenker det er en del av det homofile spekteret. Da stereotyper av homser er at de er femi og lesber ofte, dog langt fra alltid er maskuline. Jeg tenker de som skifter kjønn er så langt ute på dette spekteret at det er naturlig å ikke føle seg som det kjønnet de er født som.

Men i en periode synes jeg det var ett veldig overdrevent fokus på dette, men at det har roet seg nå.

stjernestøv
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (8 minutter siden):

Jeg går ikke i kirken. Jeg mener transer har eksistert i alle tider. Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke. Vil de skifte kjønn så er det opp til de selv. Noen blir vellykket andre blir nesten litt freak. Jeg tenker det er en del av det homofile spekteret. Da stereotyper av homser er at de er femi og lesber ofte, dog langt fra alltid er maskuline. Jeg tenker de som skifter kjønn er så langt ute på dette spekteret at det er naturlig å ikke føle seg som det kjønnet de er født som.

Men i en periode synes jeg det var ett veldig overdrevent fokus på dette, men at det har roet seg nå.

Enig i dette og dess yngre transpersoner er når de skifter kjønn til mer vellykket blir det, det er fælt for de som kommer ut i godt voksen alder for de kommer ikke til å se ut som kvinner tror jeg. Men Espen Esther er jo fin som kvinne da, tror det er lettere for kvinner som går over til menn for de får jo skjegg og ser ut som menn. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er jo kun mann og kvinne som kan få barn sammen, ikke to menn eller to damer. Om en er transe eller shemale så har en enten kvinnelig eller mannlig kjønnsorgan. En mann som tar kjønnsoperasjon og får kvinnelig kjønnsorgan kan ikke bli gravid, pga han har livmor og eggstokker som kreves for å bli gravid. Og det samme er det jo om en kvinne skifter kjønn til mann. Kjønn har som hovedformål å drive arten sin videre ved avkom, og det skjer ikke genetisk med to like kjønn. Ja de kan adoptere men det er ikke det samme.

Anonymkode: 984c8...6da

AnonymBruker
Skrevet

Noe rart er det når en transkvinne blir kjæreste med en kvinne, og når en transmann blir kjæreste med en mann. De er ikke homofile da, men det beviser jo bare at de i bunn og grunn er heterofile siden transkvinner ikke er kvinner og transmann ikke er menn. 

Anonymkode: 1cc48...436

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noe rart er det når en transkvinne blir kjæreste med en kvinne, og når en transmann blir kjæreste med en mann. De er ikke homofile da, men det beviser jo bare at de i bunn og grunn er heterofile siden transkvinner ikke er kvinner og transmann ikke er menn. 

Anonymkode: 1cc48...436

Det kan diskuteres, min datter kaller seg lesbisk og er transvkvinne sammen med en kvinne. Mener folk må få definere seg som det de er, transkvinner er kvinner og transmenn er menn. De har loven på sin side. 

Skrevet

Jeg klarer ikke se at det skal være så utrolig mange kjønn og pronomen. Så jeg tenker at tre er nok. Kvinne, mann, eller at du ikke kjenner deg igjen i de to.

I nabokommunen her vedtok de å fjerne begrepene kvinne og mann fra alle dokumenter. Det skal nå være innbygger med vagina eller innbygger med penis. Det er så galt på så mange måter.

AnonymBruker
Skrevet

Men de tror på en usynlig far i himmelen🤣

Anonymkode: 498f7...507

AnonymBruker
Skrevet
29 minutes ago, stjernestøv said:

Det kan diskuteres, min datter kaller seg lesbisk og er transvkvinne sammen med en kvinne. Mener folk må få definere seg som det de er, transkvinner er kvinner og transmenn er menn. De har loven på sin side. 

Skal en transkvinne med penis bruke dame- eller herre-garderoben?

Spør for en venn.

Anonymkode: be549...6e0

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal en transkvinne med penis bruke dame- eller herre-garderoben?

Spør for en venn.

Anonymkode: be549...6e0

Jeg mener garderoben må være kjønnsnøytral for at det skal være korrekt men vet transkvinner vil bruke dame garderobe for de ser på seg som damer, det er jo det de kjenner på inni seg selv om de har penis. 

stjernestøv
Skrevet
Fru2020 skrev (22 minutter siden):

I nabokommunen her vedtok de å fjerne begrepene kvinne og mann fra alle dokumenter. Det skal nå være innbygger med vagina eller innbygger med penis. Det er så galt på så mange måter.

Oi det sjokkerte meg. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men de tror på en usynlig far i himmelen🤣

Anonymkode: 498f7...507

Ja de kristne kaller transpersoner syke og at de kommer fra Helvete og er besatt osv. Det er i grunn de som er mest syke, tenker på de på visjon norge spesielt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om en er transe eller shemale så har en enten kvinnelig eller mannlig kjønnsorgan. 

Anonymkode: 984c8...6da

Tvekjønnede har eksistert til alle tider. I Norge fødes mellom fem og femten med uavklart kjønn hvert hvert år i følge Helsenorge. 

https://www.helsenorge.no/sykdom/hormoner/uavklart-kjonn-ved-fodsel/

Anonymkode: cfa1f...e8c

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

De har loven på sin side. 

Hvilken lov?

Fru2020 skrev (56 minutter siden):

I nabokommunen her vedtok de å fjerne begrepene kvinne og mann fra alle dokumenter. Det skal nå være innbygger med vagina eller innbygger med penis.

Hvilken kommune er dette?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvilken lov?

Det vet jeg ikke men datteren fikk gjort seg om fra mann til kvinne i bankkort osv, fikk nytt personnummer. Hun anses som kvinne nå av Norges lover, det er en lov for det. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det vet jeg ikke men datteren fikk gjort seg om fra mann til kvinne i bankkort osv, fikk nytt personnummer. Hun anses som kvinne nå av Norges lover, det er en lov for det. 

Juridisk kjønn er ikke det samme som biologisk kjønn, og ingen kan straffes for å påpeke det.

stjernestøv
Skrevet

Juridisk kjønn er ikke det samme som biologisk kjønn, og ingen kan straffes for å påpeke det.

Nei det er jeg ikke sikker på men det kan sees på som hat kriminalitet. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei det er jeg ikke sikker på men det kan sees på som hat kriminalitet. 

Nå er du virkelig helt på bærtur...

stjernestøv
Skrevet

Nå er du virkelig helt på bærtur...

Politiet sa det til min datter da noen kalte henne "Dude" på byen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...