Gå til innhold

Ville du vært venner med noen som har sittet i fengsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer helt an på hva de har sittet i fengsel for.

Anonymkode: ce622...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, psykedeliker said:

Ifølge politiets definisjon, ja. Men politiet har ikke enerett på kriminalitetsbegrepet i et samfunn.

At alle straffbare lovbrudd er kriminelle handlinger er helt korrekt i vanlig juridisk og språklig forstand.

Anonymkode: 20051...9de

Skrevet

Det kunne jeg ha vært, men det kommer selvfølgelig ann på hvorfor de har fått fengselsstraff.

Skrevet

Jeg har vært veldig streng tidligere på hven jeg slipper inn i mitt liv. Snakket på kravene, for å utforske. Var sammen med en fenselsfugl. Innså at jeg hadde rett før med å ha strengere krav. 

Anonymkode: 26c5f...4e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har vært veldig streng tidligere på hven jeg slipper inn i mitt liv. Snakket på kravene, for å utforske. Var sammen med en fenselsfugl. Innså at jeg hadde rett før med å ha strengere krav. 

Anonymkode: 26c5f...4e9

Har litt samme erfaring som deg, jeg slapp alle type mennesker inn i livet, for jeg skulle være så tolerant og fordomsfri. Men oppdaget at det er lurere for egen del å være kresen. 

Jeg hadde også en gang en psykologilærer på vgs. som ønsket å hjelpe alle som hadde en problematisk fortid. Endte med at hun ble drept av en hun prøvde å hjelpe. 

Anonymkode: 8655b...b0c

Ikkeanonymnok
Skrevet

Så lenge personen ikke satt inne for svindel eller en sedelighetsforbrytelser så kunne jeg det ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At alle straffbare lovbrudd er kriminelle handlinger er helt korrekt i vanlig juridisk og språklig forstand.

Hva som er vanlig språkbruk forandrer ikke fakta. F.eks. er det ikke alle lovbrytere som har en kriminell identitet.

Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hva som er vanlig språkbruk forandrer ikke fakta. F.eks. er det ikke alle lovbrytere som har en kriminell identitet.

Nå i disse Pride - tider: Jeg har ranet en gullsmedbutikk, men jeg identifiserer meg som en ikke-kriminell

Anonymkode: e9836...40e

Skrevet

Jeg ville godt meg unna en notorisk kriminell.

Jeg tror ikke jeg ville kutter ut en venn om jeg fant ut har han hadde vært i fengsel for lenge siden. Spesielt ikke hvis det var et engangstilfelle og et tilbakelagt stadium av livet.

Skrevet

Hva med hvis personen hadde vært i fengsel for voldtekt?

AnonymBruker
Skrevet

Det droppes venner for ingen grunn så vil tro at det er en grunn til å ikke være venn. 

Anonymkode: 241a1...ef9

AnonymBruker
Skrevet

Vennskap har ingen betydning for mennesker. 

Anonymkode: 241a1...ef9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vennskap har ingen betydning for mennesker. 

Anonymkode: 241a1...ef9

Dette er jo bare tull. Vennskap har stor betydning for mange mennesker. Du høres bitter ut.

Anonymkode: ce622...d0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er jo bare tull. Vennskap har stor betydning for mange mennesker. Du høres bitter ut.

Anonymkode: ce622...d0c

Mener du det? Vennskap virker som bruk og kast. Og lite betydning. Vet ikke hva jeg er.

Anonymkode: 241a1...ef9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vennskap har ingen betydning for mennesker. 

Anonymkode: 241a1...ef9

Jeg tenker at uten venner hadde ikke livet vært verdt å leve.  De er de viktigste etter barn og ektefelle.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna de aller fleste som har vært i fengsel, men det kommer jo an på hvor alvorlig det var. Hadde holdt meg unna et engangstilfelle også om det var drap,  voldtekt, ran eller noe annet alvorlig. Har du det i deg, så har du det i deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Mener du det? Vennskap virker som bruk og kast. Og lite betydning. Vet ikke hva jeg er.

Anonymkode: 241a1...ef9

Det er fordi du leser innlegg og ser verden med de negative brillene på. Alle positive innlegg og erfaringer bagatelliserer eller overser du, også henger du deg på de negative og husker bare dem. 

 

Anonymkode: ce622...d0c

AnonymBruker
Skrevet
Dorthe skrev (3 timer siden):

Jeg tenker at uten venner hadde ikke livet vært verdt å leve.  De er de viktigste etter barn og ektefelle.

Så fint å høre. Sånt gir om ikke annet litt troen. Heldig som har sånne vennskap og ikke minst den tanken om vennskap. 

Anonymkode: 241a1...ef9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er fordi du leser innlegg og ser verden med de negative brillene på. Alle positive innlegg og erfaringer bagatelliserer eller overser du, også henger du deg på de negative og husker bare dem. 

 

Anonymkode: ce622...d0c

Jeg har vært uheldig og blitt merket og mistet troen på sånt. Skjønner ikke hvordan noen som er venner kan være sånn mot en venn. Fint at andre har gode vennskap og faktisk setter pris på dem. 

Anonymkode: 241a1...ef9

AnonymBruker
Skrevet
Dorthe skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at uten venner hadde ikke livet vært verdt å leve.  De er de viktigste etter barn og ektefelle.

Hadde samme troen på vennskap før til jeg så at det hadde ikke mine og at jeg ikke betydde noe. 

Anonymkode: 241a1...ef9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...