AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Glitter skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva jeg kan gjøre? De på sykehuset sier ingenting. Spør! Jeg tenker at det blir bedre med tiden. Ro og balanse. Anonymkode: 5ceef...fd5 0 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spør! Jeg tenker at det blir bedre med tiden. Ro og balanse. Anonymkode: 5ceef...fd5 Håper det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden frosken skrev (5 timer siden): Vil du fortelle hvordan du trente? Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. Anonymkode: d5e89...5a1 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. Anonymkode: d5e89...5a1 Og å lese bøker har hjulpet mye for konsentrasjonen, noen få avsnitt av gangen i begynnelsen. Anonymkode: d5e89...5a1 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og å lese bøker har hjulpet mye for konsentrasjonen, noen få avsnitt av gangen i begynnelsen. Anonymkode: d5e89...5a1 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke vært systematisk, men begynte med å ikke "jukse" i de situasjonene problemene naturlig oppsto, der det var mulig. F.eks. øve på å huske verifiseringkoder, lenge nok til at jeg fikk tastet de inn. Det tok tid før jeg klarte alle seks sifferene uten å måtte se en gang til. En annen ting var hvis jeg skulle gjenfortelle noe jeg hadde hørt, jeg ga meg ikke før jeg fikk fortalt historien fra start til slutt, selv om det ble nye rot og hull og ha lite mening. Jeg hadde heldigvis et tålmodig publikum å øve med. Men dette var ikke nok så klart, jeg har holdt på med alt fra kryssord til matteoppgaver, ganging var fint å terpe på, jeg har ofte ikke gitt meg før jeg har fått hodepine av anstrengelse, derfor skrev jeg tung. Jeg "avsluttet" med å ta et emne på universitetet i fjor høst, for å teste meg litt skikkelig. Anonymkode: d5e89...5a1 Og i terapi har jeg faktisk øvd en del på det samme i senere tid, ved å prøve å koble og feste sammenhenger og holde ubehagelige ting i bevisstheten, som jeg tidligere ikke har klart å forholde meg til. Anonymkode: d5e89...5a1 0 Siter
nachnoo Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Glitter skrev (4 timer siden): Ok. Men hva er definisjonen av frisk? Medisinering og ifølge helsevesenet fri for symptomer? Du har rett. Det var ikke særlig smart skrevet av meg. Det er vanskelig å være presis, men noe slikt som at du er utskrevet, bor hjemme og i hovedsak klarer dagliglivets oppgaver som å stelle deg selv, lage deg mat, handle osv. 0 Siter
Glitter Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden nachnoo skrev (Akkurat nå): Du har rett. Det var ikke særlig smart skrevet av meg. Det er vanskelig å være presis, men noe slikt som at du er utskrevet, bor hjemme og i hovedsak klarer dagliglivets oppgaver som å stelle deg selv, lage deg mat, handle osv. Ok. Takk for definisjon. 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Glitter skrev (6 timer siden): Kanskje jeg kan prøve å få mamma til å lære meg sudoko. Men jeg er amøbe på tall. Har bare IQ på 98, så er ikke den smarteste. Spesielt ikke med tall. Okei. Godt å høre. Jeg vet ikke om dette blir tullete, men hvis du ikke er så tall person kanskje du hadde likt bokstavkrøll? Jeg og familien digger disse på q melk kartongene: 0 Siter
Glitter Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Den forsvunne diamanten skrev (12 timer siden): Jeg vet ikke om dette blir tullete, men hvis du ikke er så tall person kanskje du hadde likt bokstavkrøll? Jeg og familien digger disse på q melk kartongene: Dette skjønte jeg ikke bærer av. 😅 0 Siter
Vendi Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Glitter skrev (53 minutter siden): Dette skjønte jeg ikke bærer av. 😅 Hehe, jeg ser speilegg, ringblomst, melkerute (?), frontrute (?) og skråsikker. De andre synes jeg var vanskeligere. Gidder ikke å tenke mer 😅 Endret 5 timer siden av Vendi 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Høytrykk. Jeg trodde melkeruta var helmelk. Står det hammer i den ene sorte ruta? Kan det være Lillehammer da? NRK.no har et spill som heter "tvers". Det er gøy. Anonymkode: d5e89...5a1 0 Siter
Glitter Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Vendi skrev (35 minutter siden): Hehe, jeg ser speilegg, ringblomst, melkerute (?), frontrute (?) og skråsikker. De andre synes jeg var vanskeligere. Gidder ikke å tenke mer 😅 Jøss, så flink du er! 0 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Vendi skrev (43 minutter siden): Hehe, jeg ser speilegg, ringblomst, melkerute (?), frontrute (?) og skråsikker. De andre synes jeg var vanskeligere. Gidder ikke å tenke mer 😅 Alle disse er riktig! Har sett på svarene hihi 2 Siter
Vendi Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (1 time siden): Jøss, så flink du er! Flink og flink. Jeg hadde ikke greid det hvis ikke jeg hadde "øvd" meg på sånne oppgaver tidligere. Og jeg greier jo ikke de andre. Der melder hjernen min pass. 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden Vendi skrev (2 minutter siden): Flink og flink. Jeg hadde ikke greid det hvis ikke jeg hadde "øvd" meg på sånne oppgaver tidligere. Og jeg greier jo ikke de andre. Der melder hjernen min pass. Jeg forstår ikke cluet med oppgavene. Hvordan man skal skjønne hva bildene er for noe. 0 Siter
laban Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ferie, streve, togstasjon Øverst til venstre kunne vært soverom, men da måtte det vært R i stedet for D. De andre rekker jeg ikke å gruble over nå. Er det 3+3+3+- bildet trestykker? 0 Siter
laban Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (8 minutter siden): Jeg forstår ikke cluet med oppgavene. Hvordan man skal skjønne hva bildene er for noe. Du må omforme det du ser, til ord. F.eks. der det står EGG både speilvendt og vanlig - det blir speilegg. Der det står MELK og FRONT i firkanten ("ruten"), er svaret melkerute og frontrute. 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden laban skrev (5 minutter siden): Du må omforme det du ser, til ord. F.eks. der det står EGG både speilvendt og vanlig - det blir speilegg. Der det står MELK og FRONT i firkanten ("ruten"), er svaret melkerute og frontrute. Jøss. Jeg føler meg dum som ikke forstår det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Glitter skrev (5 minutter siden): Jøss. Jeg føler meg dum som ikke forstår det. Jeg er ganske smart men helt noldus på sånne oppgaver. Tror det er fordi jeg har en konkret måte å tenke på, og ikke abstrakt. Så vi er flere smartinger i samme båt 👍 Anonymkode: 97dcb...995 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er ganske smart men helt noldus på sånne oppgaver. Tror det er fordi jeg har en konkret måte å tenke på, og ikke abstrakt. Så vi er flere smartinger i samme båt 👍 Anonymkode: 97dcb...995 Hehe det er nå ennå godt. 😅 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.