Gå til innhold

Så dere programmet om Lottomillionærene i går?


flisa

Anbefalte innlegg

Man kan velge selv om man vil stille seg ut på tv, de har vel ikke blitt tvunget til å være med i dette programmet heller. Man må bare regne med at man får reaksjoner når man bretter ut hele privatlivet sitt på tv.

Ja det er sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    22

  • Zirine

    14

  • kie

    10

  • Snipp Snapp Snute

    10

Mest aktive i denne tråden

Gjest Våril

Hvorfor er det synd på barna? Fordi de har foreldre som klarer å vise følelser? Eller fordi de var på tv? Eller fordi de endelig har kommet seg vekk fra fattigdommen? Eller fordi enkelte som er rundt dem ler av dem?

....jeg tror vel helst det siste.

Nå ønsker jeg ikke å være stygg flisa. Men hvis ikke du forstår hvorfor jeg synes synd på barna, da tror jeg rett og slett du ikke har forutsetninger for å forstå det... Jeg tror ikke det er nødvendig å forklare hvorfor jeg synes synd på barna..!

Jeg synes det var flott at de vant de pengene, nettopp så barna kunne få noe av det alle andre barn har. Jeg unner ingen barn å vokse opp i fattigdom..!

Du snakker om å vise følelser. Helt greit at mannen gråt av glede på TV, herregud det forstår vel alle. Men du og jeg har nok veldig forskjellig tanker om ting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg ikke å være stygg flisa. Men hvis ikke du forstår hvorfor jeg synes synd på barna, da tror jeg rett og slett du ikke har forutsetninger for å forstå det... Jeg tror ikke det er nødvendig å forklare hvorfor jeg synes synd på barna..!

Jeg synes det var flott at de vant de pengene, nettopp så barna kunne få noe av det alle andre barn har. Jeg unner ingen barn å vokse opp i fattigdom..!

Du snakker om å vise følelser. Helt greit at mannen gråt av glede på TV, herregud det forstår vel alle. Men du og jeg har nok veldig forskjellig tanker om ting.....

Jo forutsetningene har jeg nok, og jeg regner med at det er fordi dette er to foreldre som ikke har funnet opp kruttet, de skjønner heller ikke at røyking inne er skadelig, de er plumpe, litt enkle og forferdelig rotete og alt det der.... men jeg VET at barn kan vokse opp i en slik familie likevel om de får kjærlighet og omsorg, og akkurat det syns jeg ikke det manglet så mye på hos dem. Og ja, -det var utrolig teit å stille opp i et slikt program, men det må være opp til oss som ser på å se litt "bak fasaden", nemlig Knuts mening med å være med. Til og med eksen hans var irritert på hvordan omgivelsen var mot disse menneskene.

Jeg gleder meg over at de har fått sjansen jeg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg ikke å være stygg flisa. Men hvis ikke du forstår hvorfor jeg synes synd på barna, da tror jeg rett og slett du ikke har forutsetninger for å forstå det... Jeg tror ikke det er nødvendig å forklare hvorfor jeg synes synd på barna..!

Jeg synes det var flott at de vant de pengene, nettopp så barna kunne få noe av det alle andre barn har. Jeg unner ingen barn å vokse opp i fattigdom..!

Du snakker om å vise følelser. Helt greit at mannen gråt av glede på TV, herregud det forstår vel alle. Men du og jeg har nok veldig forskjellig tanker om ting.....

Jeg er litt enig med flisa her, men..

Det jeg ikke forstår (eller "mangler forutsetninger til å forstå") er hvordan du klarer å sitte og synes synd på barna og samtidig sitte og le så tårene triller.

Jeg ønsker ikke å være stygg, altså..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ønsker jeg ikke å være stygg flisa. Men hvis ikke du forstår hvorfor jeg synes synd på barna, da tror jeg rett og slett du ikke har forutsetninger for å forstå det... Jeg tror ikke det er nødvendig å forklare hvorfor jeg synes synd på barna..!

Jeg synes det var flott at de vant de pengene, nettopp så barna kunne få noe av det alle andre barn har. Jeg unner ingen barn å vokse opp i fattigdom..!

Du snakker om å vise følelser. Helt greit at mannen gråt av glede på TV, herregud det forstår vel alle. Men du og jeg har nok veldig forskjellig tanker om ting.....

Jeg skulle også likt å høre fra deg hvorfor det er synd på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp Snapp Snute

Jeg er litt enig med flisa her, men..

Det jeg ikke forstår (eller "mangler forutsetninger til å forstå") er hvordan du klarer å sitte og synes synd på barna og samtidig sitte og le så tårene triller.

Jeg ønsker ikke å være stygg, altså..!

Hvorfor i all verden er det synd på barna? Så nå ut som om barna hadde det veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden er det synd på barna? Så nå ut som om barna hadde det veldig bra.

Obs!

Det er ikke jeg som synes synd på disse barna, altså. Jeg stusset bare litt over det at Våril tydeligvis hadde det veldig morsomt mens hun betraktet disse barna hun syntes synd på :-)

Mulig jeg har gått glipp av noe, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp Snapp Snute

Obs!

Det er ikke jeg som synes synd på disse barna, altså. Jeg stusset bare litt over det at Våril tydeligvis hadde det veldig morsomt mens hun betraktet disse barna hun syntes synd på :-)

Mulig jeg har gått glipp av noe, men....

Jeg vet det kie den var egentlig til Våril.*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Men han har ikke fridd til deg heller, har han vel?

Jeg klarer bare ikke å latterliggjøre folk som ikke har fått med seg alt vi andre har. Når man ikke har råd til å gå til tannlegen, eller kjøpe seg busskort, - da er det vel ikke så rart at man "tar helt av" om man vinner en liten formue?

At folk er "harry" er kanskje det at man går i klær som er arvet, eller kanskje ikke har MULIGHET til å dille med å lese om moter, for det er viktigst at ungen får mat hver dag. Jeg har selv levd sånn, og kan ikke si at jegbrydde meg så veldig om moter den gangen, ikke har man råd til å vanke i kulturelle kretser heller, man er rett og slett satt helt ut på utsiden av resten av samfunnet. Man svelger stolt den skammen det er å ikke kunne smile, fordi man har mistet krona på ei tann man bare har skruen igjen av.

Å gud som jeg unner dem det, - ja om dem så brukte opp alt de fikk på grilldresser og slipperser i gull-lamé...det er deres penger, og deres valg og liv.

Det jeg bet meg merke i var denne Knuts omsorg og kjærlighet for sine, nei, -han var nok ikke noen direktørtype, ei heller noen verdensmann, men skulle jeg ha måttet være på en øde øy med det valget HAN, eller en fisfin direktør som ikke ante hvordan han skulle overleve på kokosnøtter, ja da vet jeg hva jeg hadde valgt.

PUH! :-)

*Bøyer meg ydmykt i støvet*

Du sier det så godt!!

Min første tanke ang. bruken av harry-begrepet var at "denne personen har ikke livserfaring nok til å skjønne!" Jeg satt med tårer i øyenene når jeg så programmet. Å gud som jeg unner dem pengene! Penger er ikke nøkkelen til lykke i livet, men fy søren hvor lite man kan gjøre med livet sitt uten!! Den som ikke sjøl har måttet vente 1-2 uker med å kjøpe mat - eller som må gå i de samme skoene og klærne som i fjor, fordi pengene ikke strekker til - har ganske enkelt ikke forutsetninger til å forstå.

Å kalle det harry fordi det ikke det tydeligvis ikke er "urbant" nok er en så stor skivebom som det går an!!!

Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!

Jeg ser også at flere "dømmer" _henne_ ut i fra hva de så i løpet av et halvtimes program. Jeg synes at så lenge man ikke vet hva som ligger bak hennes reaksjoner og oppførsel så skal man ta det litt rolig i svingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Hvorfor i all verden er det synd på barna? Så nå ut som om barna hadde det veldig bra.

Ja, vi lo så tårene trilla mange ganger under programmet. Det er ikke til hinder for at jeg kan synes synd på barna.

Jeg vil ikke gå inn på hvorfor jeg synes synd på barna. For meg er det opplagt. Hvis det ikke er det for dere ønsker jeg ikke å utbrodere det. Jeg ville heller ikke utbrodere hva jeg synes om foreldrene i mine tidligere innlegg. Det er ikke nødvendig her inne på DOL.

Vi mennesker ser veldig forskjellig på "ting" og tang". Det kommer tydelig frem her inne på DOL. Det er vel derfor det er "artig" å være her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes det var pinlig. På grensen til hva man kan vise på TV. Noen mennesker bør beskyttes mot seg selv.

Ja, det var rett ut pinlig. De ble utnyttet og latterliggjort av produksjonsselskapet uten at de skjønte det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Våril

*Bøyer meg ydmykt i støvet*

Du sier det så godt!!

Min første tanke ang. bruken av harry-begrepet var at "denne personen har ikke livserfaring nok til å skjønne!" Jeg satt med tårer i øyenene når jeg så programmet. Å gud som jeg unner dem pengene! Penger er ikke nøkkelen til lykke i livet, men fy søren hvor lite man kan gjøre med livet sitt uten!! Den som ikke sjøl har måttet vente 1-2 uker med å kjøpe mat - eller som må gå i de samme skoene og klærne som i fjor, fordi pengene ikke strekker til - har ganske enkelt ikke forutsetninger til å forstå.

Å kalle det harry fordi det ikke det tydeligvis ikke er "urbant" nok er en så stor skivebom som det går an!!!

Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!

Jeg ser også at flere "dømmer" _henne_ ut i fra hva de så i løpet av et halvtimes program. Jeg synes at så lenge man ikke vet hva som ligger bak hennes reaksjoner og oppførsel så skal man ta det litt rolig i svingene.

Jeg hadde heller tatt direktøren. Men alle har jo hver sin smak :-)

Oppførselen hennes, at hun virket litt tilbakeholden og "sur" aner vi ikke grunnen til. Det kan være 1000 grunner som ikke vi kjenner til - selfølgelig....

Men jeg hadde nok tenkt litt mer over min egen fremtoning på TV. Det gjelder både henne og han. Men vi er nok ikke enige der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi lo så tårene trilla mange ganger under programmet. Det er ikke til hinder for at jeg kan synes synd på barna.

Jeg vil ikke gå inn på hvorfor jeg synes synd på barna. For meg er det opplagt. Hvis det ikke er det for dere ønsker jeg ikke å utbrodere det. Jeg ville heller ikke utbrodere hva jeg synes om foreldrene i mine tidligere innlegg. Det er ikke nødvendig her inne på DOL.

Vi mennesker ser veldig forskjellig på "ting" og tang". Det kommer tydelig frem her inne på DOL. Det er vel derfor det er "artig" å være her :-)

Bare så det er sagt, jeg har ikke gjort meg opp noen mening om det er synd på barna eller ikke rett og slett fordi jeg syntes det programmet var et dårlig grunnlag å skulle si noe om det på.

Men jeg respekterer at du ikke vil si hvorfor du trakk dine "konklusjoner" :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - heller at de bør beskyttes mot enkelte seere.

Den eneste måten man kan få til det på, må vel være å ikke lage tv-programmer om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jøssenavnda

Røyking i svangerskapet, banning på tv, litt korte i hodet, matbudsjettet, stygt interiør for de eide ikke smak....oh yess....

Trenger jeg å si mer?

Klart de eide smak, selv om de kanskje ikke deler din smak.

Alle har sin egen smak, og det må være lov til å velge farger og interiør etter hva en selv liker, etter hva alle andre mener er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Obs!

Det er ikke jeg som synes synd på disse barna, altså. Jeg stusset bare litt over det at Våril tydeligvis hadde det veldig morsomt mens hun betraktet disse barna hun syntes synd på :-)

Mulig jeg har gått glipp av noe, men....

Det er fult mulig å le av forskjellige ting i en dokumentar - og samtidig synes synd på noen av dem som er med...

Litt lett blanding her som du skjønner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig å le av forskjellige ting i en dokumentar - og samtidig synes synd på noen av dem som er med...

Litt lett blanding her som du skjønner :-)

Skjønner :-)

Kom forresten på at det var en jeg syntes litt synd på allikevel. Det var babyen i magen da mamma'n røyka.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...