Gå til innhold

Så dere programmet om Lottomillionærene i går?


flisa

Anbefalte innlegg

Den eneste måten man kan få til det på, må vel være å ikke lage tv-programmer om dem.

Enig, men da ville verden blitt litt fattigere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    22

  • Zirine

    14

  • kie

    10

  • Snipp Snapp Snute

    10

Mest aktive i denne tråden

Klart de eide smak, selv om de kanskje ikke deler din smak.

Alle har sin egen smak, og det må være lov til å velge farger og interiør etter hva en selv liker, etter hva alle andre mener er bra.

Det var NØYAKTIG det jeg ville frem til! Jeg var bare ikke like flink som Flisa til å ordlegge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var rett ut pinlig. De ble utnyttet og latterliggjort av produksjonsselskapet uten at de skjønte det selv.

På hvilken måte synes du de ble latterliggjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes det var pinlig. På grensen til hva man kan vise på TV. Noen mennesker bør beskyttes mot seg selv.

På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte?

Dette går på smak tror jeg, hva som er "korrekt" ang. klær, farger etc. etc. Der jeg er fra er det vi ser på tv det som er korrekt, - heklebrikker i melert garn, grønne vegger, røde vegger, fløyelsstoler etc. etc. Ikke alle trives med en minimalistisk stil med rustfritt og bjerk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går på smak tror jeg, hva som er "korrekt" ang. klær, farger etc. etc. Der jeg er fra er det vi ser på tv det som er korrekt, - heklebrikker i melert garn, grønne vegger, røde vegger, fløyelsstoler etc. etc. Ikke alle trives med en minimalistisk stil med rustfritt og bjerk :-)

Hun kom med utsagnet, hun får svare selv. Jeg vet hva jeg_tror_hun mener, men hun får sette det på trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kom med utsagnet, hun får svare selv. Jeg vet hva jeg_tror_hun mener, men hun får sette det på trykk.

omvent :) jeg tror jeg vet hva hun mener ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omvent :) jeg tror jeg vet hva hun mener ...

Jeg ser dere diskuterer meningene mine :-) Egentlig burde jeg ikke svare, for jeg har ikke tid til å formulere det ordentlig.

Men altså, kort: Mange av svarene her illustrerer det jeg mener. Dette programmet har eksponert noen mennesker for en masse latterliggjøring og forakt. Det virker ikke for meg som om de var oppegående nok til å forstå dette selv. Da burde TV-selskapet tatt mer ansvar.

Og angående møbelstilen flisa: Ja, jeg synes den var fæl. Men jeg synes ikke det er riktig å kritisere dem for den, slik andre gjør i denne tråden. Folk får ha det som de trives med selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser dere diskuterer meningene mine :-) Egentlig burde jeg ikke svare, for jeg har ikke tid til å formulere det ordentlig.

Men altså, kort: Mange av svarene her illustrerer det jeg mener. Dette programmet har eksponert noen mennesker for en masse latterliggjøring og forakt. Det virker ikke for meg som om de var oppegående nok til å forstå dette selv. Da burde TV-selskapet tatt mer ansvar.

Og angående møbelstilen flisa: Ja, jeg synes den var fæl. Men jeg synes ikke det er riktig å kritisere dem for den, slik andre gjør i denne tråden. Folk får ha det som de trives med selv.

Jeg har ikke ment noe om meningene dine. Jeg stilte deg et spørsmål, og avventet svaret ditt.

Men jeg er fortsatt litt usikker. Hva var det i adferden deres som gjorde at du mener at de ikke er oppegående nok?

"Dette programmet har eksponert noen mennesker for en masse latterliggjøring og forakt."

Ja, iallefall hvis man skal bruke dol som mål for hva folk mener. Men jeg for min del syns det er endel folk nedover denne tråden som fortjener den forakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kom med utsagnet, hun får svare selv. Jeg vet hva jeg_tror_hun mener, men hun får sette det på trykk.

mm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Jeg har ikke ment noe om meningene dine. Jeg stilte deg et spørsmål, og avventet svaret ditt.

Men jeg er fortsatt litt usikker. Hva var det i adferden deres som gjorde at du mener at de ikke er oppegående nok?

"Dette programmet har eksponert noen mennesker for en masse latterliggjøring og forakt."

Ja, iallefall hvis man skal bruke dol som mål for hva folk mener. Men jeg for min del syns det er endel folk nedover denne tråden som fortjener den forakten.

Ein liten kommentar berre, sjølv om eg ikkje har sett programmet. Eg synest ærleg talt at slike dokumentarar ofte er litt ekle. Det blir litt vel nært, dei eksponerer seg og sitt og kvardagen sin, og programskaparane er jo der utelukkande for å lage ein story som passar dei.

Kom i snakk med ein mediaforskar eingong, som påstod at forsking på "reality"-seriar og såkalla dokumentarar konkluderte med at dei som stilte opp i dokumentarar ofte kjende seg fullstendig overkøyrd og regelrett uthengt då dei fekk sjå programmet. I motsetnad til dei som var med i reality-seriar, som stort sett følte dei vart "riktig" presentert.

Uavhengig av om folk føler for å le eller grine når dei ser slike program, er det vel ikkje vanskeleg å sjå at dei som stiller opp lett kan bli manipulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bøyer meg ydmykt i støvet*

Du sier det så godt!!

Min første tanke ang. bruken av harry-begrepet var at "denne personen har ikke livserfaring nok til å skjønne!" Jeg satt med tårer i øyenene når jeg så programmet. Å gud som jeg unner dem pengene! Penger er ikke nøkkelen til lykke i livet, men fy søren hvor lite man kan gjøre med livet sitt uten!! Den som ikke sjøl har måttet vente 1-2 uker med å kjøpe mat - eller som må gå i de samme skoene og klærne som i fjor, fordi pengene ikke strekker til - har ganske enkelt ikke forutsetninger til å forstå.

Å kalle det harry fordi det ikke det tydeligvis ikke er "urbant" nok er en så stor skivebom som det går an!!!

Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!

Jeg ser også at flere "dømmer" _henne_ ut i fra hva de så i løpet av et halvtimes program. Jeg synes at så lenge man ikke vet hva som ligger bak hennes reaksjoner og oppførsel så skal man ta det litt rolig i svingene.

"Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!"

Hva er dette for noe sosialistdrømmende sprøyt? Hvor i all verden har du det fra, at direktører med tusenlapper ikke har integritet? Hva er det som er så "flott" eller beundringsverdig med å være ressurssvak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein liten kommentar berre, sjølv om eg ikkje har sett programmet. Eg synest ærleg talt at slike dokumentarar ofte er litt ekle. Det blir litt vel nært, dei eksponerer seg og sitt og kvardagen sin, og programskaparane er jo der utelukkande for å lage ein story som passar dei.

Kom i snakk med ein mediaforskar eingong, som påstod at forsking på "reality"-seriar og såkalla dokumentarar konkluderte med at dei som stilte opp i dokumentarar ofte kjende seg fullstendig overkøyrd og regelrett uthengt då dei fekk sjå programmet. I motsetnad til dei som var med i reality-seriar, som stort sett følte dei vart "riktig" presentert.

Uavhengig av om folk føler for å le eller grine når dei ser slike program, er det vel ikkje vanskeleg å sjå at dei som stiller opp lett kan bli manipulert.

"Uavhengig av om folk føler for å le eller grine når dei ser slike program, er det vel ikkje vanskeleg å sjå at dei som stiller opp lett kan bli manipulert."

Mine spørsmål til Atene går på en avklaring i forhold til uttalselser om 2 personer i et enkelt program. Når det er sagt så har jeg ingen problem med å være enig med deg på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!"

Hva er dette for noe sosialistdrømmende sprøyt? Hvor i all verden har du det fra, at direktører med tusenlapper ikke har integritet? Hva er det som er så "flott" eller beundringsverdig med å være ressurssvak?

Erfaring og smak og behag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!"

Hva er dette for noe sosialistdrømmende sprøyt? Hvor i all verden har du det fra, at direktører med tusenlapper ikke har integritet? Hva er det som er så "flott" eller beundringsverdig med å være ressurssvak?

Jeg skulle gjerne sett en direktør for en liten småbedrift oppi Ytre Arna ha tusenlappene stikkende opp av lomma. Jeg har truffet mange direktører i mitt liv, men få som stemmer til den beskrivelsen.

.... men det er klart - flisa presenterer jo en meget sympatisk holdning da, men desverre nører hun opp under mange fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett en direktør for en liten småbedrift oppi Ytre Arna ha tusenlappene stikkende opp av lomma. Jeg har truffet mange direktører i mitt liv, men få som stemmer til den beskrivelsen.

.... men det er klart - flisa presenterer jo en meget sympatisk holdning da, men desverre nører hun opp under mange fordommer.

hehe - ja, og alle lastebilsjåfører har hengebuk og tennissokker i treskoa! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett en direktør for en liten småbedrift oppi Ytre Arna ha tusenlappene stikkende opp av lomma. Jeg har truffet mange direktører i mitt liv, men få som stemmer til den beskrivelsen.

.... men det er klart - flisa presenterer jo en meget sympatisk holdning da, men desverre nører hun opp under mange fordommer.

My point exactly, og spesielt viste jo "menneskefeilen" at vedkommende er proppfull av fordommer.

Forøvrig har ingen klart å svare på hva som er så flott og beundringsverdig ved å være ressursfattig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly, og spesielt viste jo "menneskefeilen" at vedkommende er proppfull av fordommer.

Forøvrig har ingen klart å svare på hva som er så flott og beundringsverdig ved å være ressursfattig..

Det er ikke noe flott det, det flotte var jo at man unner dem noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...