Gå til innhold

Så dere programmet om Lottomillionærene i går?


flisa

Anbefalte innlegg

My point exactly, og spesielt viste jo "menneskefeilen" at vedkommende er proppfull av fordommer.

Forøvrig har ingen klart å svare på hva som er så flott og beundringsverdig ved å være ressursfattig..

Men hos meg får du ikke svar all den tid jeg ikke har påstått noe i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    22

  • Zirine

    14

  • kie

    10

  • Snipp Snapp Snute

    10

Mest aktive i denne tråden

Human error

"Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!"

Hva er dette for noe sosialistdrømmende sprøyt? Hvor i all verden har du det fra, at direktører med tusenlapper ikke har integritet? Hva er det som er så "flott" eller beundringsverdig med å være ressurssvak?

Kan du fortelle meg hvor jeg sa at direktører ikke har integritet? Jeg sa at denne Knut hadde det, ikke at direktørene ikke hadde det. Dont't jump the conclusions!

Bakgrunnen for spissformuleringen, at jeg sier at jeg ville valgt å omgås denne Knut framfor en vellykket direktør, er først og fremst fordi jeg oppfatter mannen som "ekte" og som en som har noenlunde samme livsanskuelse som meg! Det har ingenting med å være ressurssvak å gjøre i utgangspunktet, bortsett fra at økonomisk ressursknapphet kan ha påvirket oss på samme måte!

Og ang. sosialistsprøyt: du vet absolutt ingenting om mitt politiske ståsted, om jeg har noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle meg hvor jeg sa at direktører ikke har integritet? Jeg sa at denne Knut hadde det, ikke at direktørene ikke hadde det. Dont't jump the conclusions!

Bakgrunnen for spissformuleringen, at jeg sier at jeg ville valgt å omgås denne Knut framfor en vellykket direktør, er først og fremst fordi jeg oppfatter mannen som "ekte" og som en som har noenlunde samme livsanskuelse som meg! Det har ingenting med å være ressurssvak å gjøre i utgangspunktet, bortsett fra at økonomisk ressursknapphet kan ha påvirket oss på samme måte!

Og ang. sosialistsprøyt: du vet absolutt ingenting om mitt politiske ståsted, om jeg har noe!

Men, nok en gang tillegger du direktører mindre av disse egenskapene du etterspør og beundrer, bare fordi de er direktører. Det er jo nettopp det som er fordomsfullt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Men, nok en gang tillegger du direktører mindre av disse egenskapene du etterspør og beundrer, bare fordi de er direktører. Det er jo nettopp det som er fordomsfullt....

Jeg kjenner noen direktører jeg også, og må bare erkjenne at jeg stort sett har lite til felles med dem. Jeg har også hatt lederstillinger selv, og har forlengst erkjent at jeg ikke er typen til det og tatt konsekvensen av det. Det har som sagt med livsanskuelse å gjøre.

Kall det fordomsfullt om det behager deg, jeg kaller det å se realitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen direktører jeg også, og må bare erkjenne at jeg stort sett har lite til felles med dem. Jeg har også hatt lederstillinger selv, og har forlengst erkjent at jeg ikke er typen til det og tatt konsekvensen av det. Det har som sagt med livsanskuelse å gjøre.

Kall det fordomsfullt om det behager deg, jeg kaller det å se realitetene.

Beklagligvis så ønsker du tydeligvis ikke å se realiteten i dine egne fordommer. Deg om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Beklagligvis så ønsker du tydeligvis ikke å se realiteten i dine egne fordommer. Deg om det....

Jeg konstaterer at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men dette handler om hvorfor DU synes dem ble latterliggjort.

Det er da ganske innlysende? Ressurssvake mennesker som får utfolde seg fritt foran kamera, sånt blir det bra TV av - tydeligvis.

Hvorfor ler vi av Narvestad og søsteren hans? Noe av samme årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ganske innlysende? Ressurssvake mennesker som får utfolde seg fritt foran kamera, sånt blir det bra TV av - tydeligvis.

Hvorfor ler vi av Narvestad og søsteren hans? Noe av samme årsaken.

Der tror jeg du må snakke for deg selv nanna.

Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg finner det nemlig ikke like innlysende som deg og Atena. Jeg fant programmet utrolig rørende og synes de som laget det klarte å få frem en ekte glede og ekte personligheter. Jeg satt med tårer i øynene halve programmet, og de gangene jeg lo så var det pga gleden de selv utviste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

"Og selv om klærne var gamle, huset nedslitt og rotet.. den mannen var hele tiden en _mann_ med integritet. Jeg vil heller ha en sånn kar som kompis enn all verdens direktører med tusenlappene stikkende ut av lommene!!"

Hva er dette for noe sosialistdrømmende sprøyt? Hvor i all verden har du det fra, at direktører med tusenlapper ikke har integritet? Hva er det som er så "flott" eller beundringsverdig med å være ressurssvak?

Helt enig med deg...! Jeg kunne skrevet innlegget ditt selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Helt enig med deg...! Jeg kunne skrevet innlegget ditt selv....

Så hvis man ikke er enig med dere og har egne meninger så er det "sosialistdrømmende sprøyt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Der tror jeg du må snakke for deg selv nanna.

Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men jeg finner det nemlig ikke like innlysende som deg og Atena. Jeg fant programmet utrolig rørende og synes de som laget det klarte å få frem en ekte glede og ekte personligheter. Jeg satt med tårer i øynene halve programmet, og de gangene jeg lo så var det pga gleden de selv utviste.

Hva mener du med "ekte personligheter"...? Har ikke alle _ekte_ personligheter, eller finnes det noen med uekte..?

Jeg skjønner svært godt hva nanna og Atene mener med det de skriver i innleggene sine. Men jeg har ikke peiling på hvor du vil hen med utsagn som "ekte personligheter". Er det å ha ekte personligheter å blottstille seg selv på TV på denne måten...? Hva med litt selvkritikk...? Men du ser tydeligvis ikke det jeg ser - og jeg ser ikke det du ser...!

Jeg reagerte på denne dokumentaren. Jeg lo av de pga. mange ting, jeg ble også litt rørt over denne mannen og jeg synes synd på barna deres. Så det er flere faktoer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Så hvis man ikke er enig med dere og har egne meninger så er det "sosialistdrømmende sprøyt"?

Nei, meningene dine er ikke sprøyt. Men jeg ser ikke dette på samme måte som deg. At denne mannen var en _mann_ med inntegritet...

I min verden er denne mannen _ikke_ en mann med inntegritet... Mer er det vel ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Human error

Nei, meningene dine er ikke sprøyt. Men jeg ser ikke dette på samme måte som deg. At denne mannen var en _mann_ med inntegritet...

I min verden er denne mannen _ikke_ en mann med inntegritet... Mer er det vel ikke å si om den saken.

Det kunne være interessant å vite hvorfor du mener denne mannen ikke hadde integritet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Hva mener du med "ekte personligheter"...? Har ikke alle _ekte_ personligheter, eller finnes det noen med uekte..?

Jeg skjønner svært godt hva nanna og Atene mener med det de skriver i innleggene sine. Men jeg har ikke peiling på hvor du vil hen med utsagn som "ekte personligheter". Er det å ha ekte personligheter å blottstille seg selv på TV på denne måten...? Hva med litt selvkritikk...? Men du ser tydeligvis ikke det jeg ser - og jeg ser ikke det du ser...!

Jeg reagerte på denne dokumentaren. Jeg lo av de pga. mange ting, jeg ble også litt rørt over denne mannen og jeg synes synd på barna deres. Så det er flere faktoer her.

Hvis du ikke forstår uttrykket ekte personligheter, så har du kanskje lite ressurser selv???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haavard

Nei, meningene dine er ikke sprøyt. Men jeg ser ikke dette på samme måte som deg. At denne mannen var en _mann_ med inntegritet...

I min verden er denne mannen _ikke_ en mann med inntegritet... Mer er det vel ikke å si om den saken.

Du høres ut som en kald, kynisk og ekkel person. Fy søren!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "ekte personligheter"...? Har ikke alle _ekte_ personligheter, eller finnes det noen med uekte..?

Jeg skjønner svært godt hva nanna og Atene mener med det de skriver i innleggene sine. Men jeg har ikke peiling på hvor du vil hen med utsagn som "ekte personligheter". Er det å ha ekte personligheter å blottstille seg selv på TV på denne måten...? Hva med litt selvkritikk...? Men du ser tydeligvis ikke det jeg ser - og jeg ser ikke det du ser...!

Jeg reagerte på denne dokumentaren. Jeg lo av de pga. mange ting, jeg ble også litt rørt over denne mannen og jeg synes synd på barna deres. Så det er flere faktoer her.

Hva mener du jeg skal ta selvkritikk på? At jeg stiller spørsmål eller at jeg forteller hva JEG synes om programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Hva mener du jeg skal ta selvkritikk på? At jeg stiller spørsmål eller at jeg forteller hva JEG synes om programmet?

Når jeg snakker om selvkritikk så mener jeg de to som var medvirket i programmet - ikke deg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Våril

Hvis du ikke forstår uttrykket ekte personligheter, så har du kanskje lite ressurser selv???

Fint om du forklarer meg hva en "ekte personlighet" er...? Og gjerne hvordan en "uekte personlighet" er..?

For jeg har ikke peiling....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snipp Snapp Snute

Hva mener du med "ekte personligheter"...? Har ikke alle _ekte_ personligheter, eller finnes det noen med uekte..?

Jeg skjønner svært godt hva nanna og Atene mener med det de skriver i innleggene sine. Men jeg har ikke peiling på hvor du vil hen med utsagn som "ekte personligheter". Er det å ha ekte personligheter å blottstille seg selv på TV på denne måten...? Hva med litt selvkritikk...? Men du ser tydeligvis ikke det jeg ser - og jeg ser ikke det du ser...!

Jeg reagerte på denne dokumentaren. Jeg lo av de pga. mange ting, jeg ble også litt rørt over denne mannen og jeg synes synd på barna deres. Så det er flere faktoer her.

Jeg kan da ikke fatte å begripe HVORFOR du synes synd på barna deres. Tror de barna har det mye bedre enn mange andre barn her i Norges land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...